• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • En Anna

Är det inte ligamenten som töjs nu? Det kan tydligen göra riktigt ont :(

• FruLindström
    M1986 skrev 2010-12-01 20:34:14 följande:
    åh vad spännande med hus. Saknar mitt hus jag å exet köpte  sålde de när vi gick isär efter 5 år). Jag och den "nye" har också kollat på hus men vi har inte hittat drömhuset än. Måste ha garage till 3 bilar å de är dessutom inte de lättaste att hitta.
    Jag kollade på försäkringskassans hemsida å där stod de hur man räkna ut mammapenningen (heter de så?) så jag vet på ett ungefär vad jag får ut iaf. Problemet är väl hur många dagar man ska ta ut i veckan hehe..
    Jo, vi vill ju ut på landet, detta liger perfekt, 1,8 mil in till stan, sjöutsikt och egen väg, så ingen trafik vid tomten.
    Hundgård och bra planlösning.

Men räknade ju på fk, efter skatt får jag max 300/dag tror jag =S
    Har ju inte tänkt ta mer än kanske 5 dagar i veckan heller.

Sen vet jag ju inte hur ofta jag kommer orka hoppa in och jobba ev helgdagar på mitt förra jobb.....tänkte försöka med det för att dryga ut kassan lite!

Så får se vad banken säger, men går det inte så är det inte meningen att vi ska ha detta hus! 
  • charlieandi

Urk, hoppas INTE på foglossning redan!!!! Känner mig dock inte så hoppfull efter att ha surfar omkring och läst. Måste nog faktiskt ta tag i mitt SATSkort och be om bra, förebyggande gravidträning pronto. Vet inte om det kan hjälpa men en lite starkare kropp kan väl knappast vara negativt?

• Lycka 89
    charlieandi skrev 2010-12-02 07:56:32 följande:
    Urk, hoppas INTE på foglossning redan!!!! Känner mig dock inte så hoppfull efter att ha surfar omkring och läst. Måste nog faktiskt ta tag i mitt SATSkort och be om bra, förebyggande gravidträning pronto. Vet inte om det kan hjälpa men en lite starkare kropp kan väl knappast vara negativt?
    nu är inte jag så duktig på foglossning precis, men när man sett på tv så ska dom väl röra sig så lite som möjligt? men det är ju när man redan har det och jag vet itne varför man får de? kanske kan förebygga med träning?  men som sagt jag har ingen aning...

du lär ju märka om de tinte går att träna iaf :)
  • charlieandi
    Lycka 10 skrev 2010-12-02 10:33:04 följande:
    nu är inte jag så duktig på foglossning precis, men när man sett på tv så ska dom väl röra sig så lite som möjligt? men det är ju när man redan har det och jag vet itne varför man får de? kanske kan förebygga med träning?  men som sagt jag har ingen aning...

du lär ju märka om de tinte går att träna iaf :)
    Jag har läst lite bara och att röra sig en massa är inte att rekomendera vad det verkar. Men jag tänker mig ändå kanske att jag ska kunna stärka t ex rygg- och bukmuskler för att kunna bära upp magen bättre = belasta bäckenet mindre. Men jag vet som sagt inte alls om det passar, utan måste höra mig för med någon som kan mer
  • charlieandi
    charlieandi skrev 2010-12-02 19:34:08 följande:
    Jag har läst lite bara och att röra sig en massa är inte att rekomendera vad det verkar. Men jag tänker mig ändå kanske att jag ska kunna stärka t ex rygg- och bukmuskler för att kunna bära upp magen bättre = belasta bäckenet mindre. Men jag vet som sagt inte alls om det passar, utan måste höra mig för med någon som kan mer
    Bör även tillägga att jag fattar att det liksom är rätt kört. Att det inte går att lägga in värsta superväxeln och gymma för fullt. Men jag resonerar ändå som så att den träning som blir av är bättre än den som inte blir det. Lite gör mer nytta en inget. Typ.
  • linahelena

ja så sa min barnmorska iaf. träna i den mån du orkar. att träna lite är bättre än inget alls.

• Lycka 89
    charlieandi skrev 2010-12-02 19:35:08 följande:
    Bör även tillägga att jag fattar att det liksom är rätt kört. Att det inte går att lägga in värsta superväxeln och gymma för fullt. Men jag resonerar ändå som så att den träning som blir av är bättre än den som inte blir det. Lite gör mer nytta en inget. Typ.
    trodde inte du menade så :P

du borde ha rätt i att lite gör bättre än inget och det lät smart de du sa "stärka t ex rygg- och bukmuskler för att kunna bära upp magen bättre = belasta bäckenet mindre." :)
  • holly03

Hoppar in här jag med...är oxå med i flera trådar, men så svårt att hinna med allt o läsa...

Första barnet för oss oxå...=)

Hur mår ni?

Vilken vecka är ni i?

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011