• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • charlieandi

ser fram emot mina chokladorgier då... kanske helt enkelt ska slå till på en chokladfontän och doppa all mat där i för maximal effekt?
  • linahelena
    charlieandi skrev 2010-12-07 18:33:49 följande:

ser fram emot mina chokladorgier då... kanske helt enkelt ska slå till på en chokladfontän och doppa all mat där i för maximal effekt?
    låter perfekt detSkrattande
  • En Anna
    FruLindström skrev 2010-12-07 18:00:56 följande:
    Ang julklappar så ger vi inga. Reser alltid iväg över nyår istället!
    Så i år har vi hyrt en stuga vid Kroppefjället, så håller nu tummarna för att mannen ska få semester hela sista veckan av 2009.

Förresten, kolla in denna trevliga tidningsartikel:
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8144284.... 
    2009? Är det inte 2010 nu?

Tack för artikeln!! Nu kanske jag kan unna mig lite choklad, har försökt dra in på ALLT onyttigt :/
  • M1986

Tack för alla tips om vart man köper mammabyxor. Får nog kika på de :) Hade våran dekoratör på besök idag, (hon kommer ca 1 gång i månaden) och jag har märkt att hon de senaste gångerna haft så pösiga kläder vilket hon annars inte brukar ha. Förra gången så kika jag som bara den för å se om hon var gravid men man kunde inte tyda något men idag såg man en mage som puta ut så jag fråga om hon var gravid å de var hon (hade varit pinsamt om hon inte var de hehe). Hon är annars pinnsmal så de är ju inte så svårt att märka. Hon var iaf i vecka 16 så vi har pratat bebisar hela kvällen =)

• fritzl
    linahelena skrev 2010-12-07 09:52:49 följande:
    hahahaha:) ni verkar vara ett så härligt par. din sambo då, ska inte hon hoppa in i tråden?
    Hon tillhör fel kategori då hon har två barn sen tidigare så hon håller till i sandlådan istället

Kan förövrigt tillägga att mina tuttar inte har växt något, magen känns lite svullen om kvällarna dock, om vad det beror på behöver vi dock inte gå vidare in på
  • FruLindström
    En Anna skrev 2010-12-07 19:26:52 följande:
    2009? Är det inte 2010 nu?

Tack för artikeln!! Nu kanske jag kan unna mig lite choklad, har försökt dra in på ALLT onyttigt :/
    Ja du vet hormoner...vet ju inte ens vad det är för år längre, nu börjar det bli riktigt illa =S
    M1986 skrev 2010-12-07 21:21:58 följande:
    Tack för alla tips om vart man köper mammabyxor. Får nog kika på de :) Hade våran dekoratör på besök idag, (hon kommer ca 1 gång i månaden) och jag har märkt att hon de senaste gångerna haft så pösiga kläder vilket hon annars inte brukar ha. Förra gången så kika jag som bara den för å se om hon var gravid men man kunde inte tyda något men idag såg man en mage som puta ut så jag fråga om hon var gravid å de var hon (hade varit pinsamt om hon inte var de hehe). Hon är annars pinnsmal så de är ju inte så svårt att märka. Hon var iaf i vecka 16 så vi har pratat bebisar hela kvällen =)
    Nu blir jag nyfiken, vad jobbar du i för affär? Gina Tricot?
  • linahelena
    fritzl skrev 2010-12-07 21:49:07 följande:
    Hon tillhör fel kategori då hon har två barn sen tidigare så hon håller till i sandlådan istället

Kan förövrigt tillägga att mina tuttar inte har växt något, magen känns lite svullen om kvällarna dock, om vad det beror på behöver vi dock inte gå vidare in på
  • SamsonS
    M1986 skrev 2010-12-07 13:50:27 följande:
    Jaha så man kan köpa mammajeans så här tidigt hehe. Vart har du köpt dom då? Får kika i Ullared om dom har där i helgen.
    Jo  de är skitsvårt att hitta bhar i den storleken, i den staden jag bor i finns det inga utan man måste till en storstad. En vanlig helt enkel bh kan man faktiskt hitta för typ 300 på change men vill man ha en finare för att känna sig lite sexigare så får man räkna med minst 500kr. Mycket tråkigt att de inte finns de storlekarna på de vanliga butikskedjorna. Jag tycker inte ens jag har stora bröst så jag förstår inte varför de inte kan ha dom storlekarna också.. Nästan så man är avundsjuk på de som kan handla bhar för 49 eller 99 kr osv.
    Var i Ullared förra veckan och kikade lite, men dom hade nästan ingenting, iaf inte i byxväg...typ bara "tantiga" byxor och typ mjukisbyxor,jättetråkigt!
    Men dom kanske har fått in lite mer när du kommer dit :)
  • FruLindström

Kolla även ellos och andra poståderföretag om ni inte vill betala för mycket.
    De brukar ju ofta ha reasidor med! 

• M1986
    FruLindström skrev 2010-12-07 21:54:46 följande:
    Ja du vet hormoner...vet ju inte ens vad det är för år längre, nu börjar det bli riktigt illa =S
    M1986 skrev 2010-12-07 21:21:58 följande:
    Nu blir jag nyfiken, vad jobbar du i för affär? Gina Tricot?
    Haha nej jag jobbar på Panduro =)
    SamsonS skrev 2010-12-08 06:40:03 följande:
    Var i Ullared förra veckan och kikade lite, men dom hade nästan ingenting, iaf inte i byxväg...typ bara "tantiga" byxor och typ mjukisbyxor,jättetråkigt!
    Men dom kanske har fått in lite mer när du kommer dit :)
    Okey. Ska ju dit på lördag så då har de med min tur säkert inte kommit något nytt men det märks väl ;)
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011