• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FruLindström

Mina är ju annars små...så fick ha sporttopp under tunikan i sön när vi skulle adventsfika med hela släkten hos farmor.
    Annars hade folk nog börjat undra om jag passade på att "pumpa upp" dem lite när vi va i Vietnam =S

Mått väldigt bra lör-mån annars, idag kom illamåendet och hälsade på lite igen, men känns bra på ett sätt, avsaknaden av symtom gör ju att man blir lite nojjig! 

• ideligen
    charlieandi skrev 2010-12-06 22:46:52 följande:

Har rätt stora bröst sedan innan så det känns som att det kommer dröja en tid innan de börjar växa. Vilket också vore superskönt för min DD-kupa är ofta tung att bära ändå :)
    Mina har växt från H-kupa till I-kupa, inte så kul alls, bhar är inte billiga i dom storlekarna.. jag är i v.11 (10+3).
  • NillaGreve

Går imorgon in i v16. Igår kväll kände både jag och sambon bebisen röra sig i magenSkrattande Det var så underbart att komma fram till att alla veckor med kraftigt illamående faktiskt är något underbart.. egentligen..

Hoppas bara att illamåendet ska bli lite bättre så jag kan åka till Thailand med hela familjen (på mammas sida). Har ni några förslag på maträtter som inte är kyckling, fisk eller köttfärs?

• linahelena
    fritzl skrev 2010-12-06 22:45:09 följande:
    Jag tycker så synd om min sambo som mår dåligt hela dagarna och att jag är och jobbar hela dagarna och inte kan vara hemma och ta hand om henne. (Har blivit lite coachad att skriva det här)

hahahaha:) ni verkar vara ett så härligt par. din sambo då, ska inte hon hoppa in i tråden?
  • linahelena
    NillaGreve skrev 2010-12-07 09:39:40 följande:
    Går imorgon in i v16. Igår kväll kände både jag och sambon bebisen röra sig i magenSkrattande Det var så underbart att komma fram till att alla veckor med kraftigt illamående faktiskt är något underbart.. egentligen..

Hoppas bara att illamåendet ska bli lite bättre så jag kan åka till Thailand med hela familjen (på mammas sida). Har ni några förslag på maträtter som inte är kyckling, fisk eller köttfärs?
    åååh vad jag längtar tills dess!!!

kan bara säga att ät inte pasta carbonara heller, gjorde mina kompisar för dom tyckte det var safe å kom hem med salmonella så det skrek om det. dom tänkte inte på råa ägg..

ät vegetariskt. å på fräscha ställen. mini vårrullar är så sjukt gott. finns med både kött och utan.

men ta med halsbränne medecin. allt är ju rätt så spicy om man säger så.
  • M1986
    charlieandi skrev 2010-12-06 22:46:52 följande:
    Tror inte att min kropp förändrats nämnvärt, annat än att jag nog gått ner ca 5-7 kilo. Angenäma problem alltså ;)

Har rätt stora bröst sedan innan så det känns som att det kommer dröja en tid innan de börjar växa. Vilket också vore superskönt för min DD-kupa är ofta tung att bära ändå :)
    ideligen skrev 2010-12-07 08:16:16 följande:
    Mina har växt från H-kupa till I-kupa, inte så kul alls, bhar är inte billiga i dom storlekarna.. jag är i v.11 (10+3).
    Åh mina har växt från G till H så visst växer dom ändå. De känns verkligen vad tunga dom är på kvällen när man släpper lös dom. Nästan så man vill ha bh´n dygnet runt för det gör så ont att släppa ut dom.
    Håller med om att bhar i den storleken för de första inte är lätt att få tag på å för de andra så måste man punga ut med en del. Önskar de hade dom storlekarna på hm och kappahl å så..
  • SamsonS

Mina har också växt en del men inget som stör mig eftersom jag har rätt små annars :) Är jättesvullen om magen och börjar får svårt att knäppa mina byxor, så det blir till att använda gumiband ;)

• M1986

Har också svårt att få på mig kläder nu. I lördags var jag på julbord med sambons jobb och jag hade innan gått i alla affärer i stan för att köpa något snyggt men hitta inget jag gilla så jag hade två nödlösningar hemma. De första jag hade tänkt ha på mig var jeans och tunkika med paljettjacka men jeansen passa verkligen inte alls nu. Har flera jeans jag inte kan använda nu för de är alldeles för tajta om jag ens får på dom. (de jobbiga är att man måste ha jeans på jobbet så jag måste väl köpa mammajeans eller fråga chefen om man kan få ha på sig annat eftersom man är gravid). Iaf så var jag tvungen att ta reservplan två, en jättefin klänning som jag använt många gånger med massa tyll under klänningen så att den står ut. Tänkte att då ser väl ingen att jag är tjock. Men oj vad svårt de var att få på den. Jag å sambon kämpa å försökte i en kvart innan vi lyckades få på blixtlåsen helt. Den tryckte ihop mina bröst  så de såg ju enorma ut iaf.
    I morgon ska jag på julbord med mitt jobb å sambon sa att han vägrar försöka få på mig den klänningen igen haha. Bara inse att jag har blivit större. Får nog bli vanliga linnebyxor och en kofta eller så. Köpte föresten såna strumpbyxor som drar in magen men de tyckte jag inte alls hjälpte.. Tänk vad man gör för å dölja magen hehe. Vill ju att de ska vara helt säkert än innan alla ser..

• linahelena

har köpt snygga mammajeans. skönt som fan å inte få tryckmärken på magen. dom är lite stora istället men det går att ställa in dom med knappar å gummiband i resåren, ska packa undan alla mina vanliga jeans snart. bara jobbigt att gå å suga in magen.  blir att rensa garderoben närmare jul:)

jag är riktigt glad att jag har en liten b-kupa alltså. även om boobsen växer så blir dom inte tunga iaf.
    är det inte skitsvårt att hitta bhar om man har stora bröst? å så kostar dom typ 5ggr mer än på lindex?

• charlieandi
    linahelena skrev 2010-12-07 13:40:04 följande:
    jag är riktigt glad att jag har en liten b-kupa alltså. även om boobsen växer så blir dom inte tunga iaf.
    är det inte skitsvårt att hitta bhar om man har stora bröst? å så kostar dom typ 5ggr mer än på lindex?
    Svar: JA!
    Framför allt tycker jag att det är svårt att hitta bh:ar i rätt storlek och som är snygga. Upplever ofta att det blir en sladdrig och damig modell så fort man behöver större än typ D-kupa. Lindex brukar dock ha rätt schyssta modeller ibland och till helt Ok pris. Men att t ex leta på h&m är lönlöst för deras storlekar är alldeles för små, trots att de också har DD-kupa på vissa bh:ar.
    M1986 skrev 2010-12-07 10:35:16 följande:
    ideligen skrev 2010-12-07 08:16:16 följande:
    Åh mina har växt från G till H så visst växer dom ändå. De känns verkligen vad tunga dom är på kvällen när man släpper lös dom. Nästan så man vill ha bh´n dygnet runt för det gör så ont att släppa ut dom.
    Håller med om att bhar i den storleken för de första inte är lätt att få tag på å för de andra så måste man punga ut med en del. Önskar de hade dom storlekarna på hm och kappahl å så..
    Då har jag kanske bara tur då som inte fått ännu tyngre och större bröst redan? Njuter i alla fall av det så länge det varar, när väl mjölken rinner till sedan lär vi ju alla se ut som Dolly Partons tvilling(ar)!
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011