• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FruLindström

Det ända jag har hört är väl att de ska ta tidigast en vecka innan ul. 
    Så kan nog inte vara någon fara när mina är hela 6 dagar tidigare ;)

Ja, men det jobbigaste är ju att man inte vet NÄR kommunen får tummen ur....
    I år?, I vår? Sommar?, Höst? 2012?

Måtte jag bara vara pigg nog på fredag så fys-testerna går bra.
    Skulle va så skönt att komma in på högskolan och börja plugga istället känns det som just nu =S
    Fast vet inte om det blir ekonomiskt bättre =P 

• charlieandi

FruLindström - att plugga blir man ju absolut inte rik av men ibland får man kanske förbi se med det? Om inte annat för att man senare i livet ska kunna ägna sig åt något som man verkligen vill. :)

• FruLindström

Nä, men känns så surt nu när man äntligen fått ett tryggt jobb...helt plötsligt är det inte så tryggt längre =(

Nä, bäst att skala lite potatis innan mannen kommer hem.

Skönt att jag fått gnälla av mig lite nu iallafall ;) 

• Whizzer

Nix, har inte hört talas om nån som blivit rik av att plugga, men däremot säkrar man ju inkomst för resten av framtiden. Så självklart ska du hoppa på om du får chansen! Poliser växer ju inte heller på träd precis som sjuksköterskor, så jobb finns det alltid. Tryggt o säkert!

• FruLindström

Funderar på en grej, hur mycket får man när man är mammaledig???
    Någon som räknat på det än?!?!

Huset är SÅÅÅÅ underbart....måste skissa på detta och se hur ekonomin blir när det är dags att gå hem. 

• charlieandi

Man kan räkna ut sin föräldrapenning på försäkringskassans hemsida. Den är ju inkomstbaserad så för mest exakta uppgifter är det nog det allra bästa att göra :)

• M1986
    FruLindström skrev 2010-12-01 18:30:33 följande:
    Funderar på en grej, hur mycket får man när man är mammaledig???
    Någon som räknat på det än?!?!

Huset är SÅÅÅÅ underbart....måste skissa på detta och se hur ekonomin blir när det är dags att gå hem. 
    åh vad spännande med hus. Saknar mitt hus jag å exet köpte  sålde de när vi gick isär efter 5 år). Jag och den "nye" har också kollat på hus men vi har inte hittat drömhuset än. Måste ha garage till 3 bilar å de är dessutom inte de lättaste att hitta.
    Jag kollade på försäkringskassans hemsida å där stod de hur man räkna ut mammapenningen (heter de så?) så jag vet på ett ungefär vad jag får ut iaf. Problemet är väl hur många dagar man ska ta ut i veckan hehe..
  • charlieandi

Ooont!
    Har varit en sväng på stan och sedan en mycket kort promenad med min pappas hund. Har haft såååå ont i ljumskarna efter det. Eller det började egentligen redan i stan men då var det inte så farligt. Kände mest bara att jag gick lite långsammare än normalt. Men under hundpromenaden och även senare ikväll när jag gått omkring hemma så har jag velat avlida vissa stunder. Någon som vet vad det kan bero på?

• linahelena

vet inte.. men jag fick ont som fan på vänstersidan för någon dag sen, som gick från ljumsken upp till bäckenbenet som ett sträck hela vägen som gjorde skitont. precis som  att något hamnat i kläm. hoppas det släpper för dig..

• Lycka 89
    charlieandi skrev 2010-12-01 21:14:42 följande:
    Ooont!
    Har varit en sväng på stan och sedan en mycket kort promenad med min pappas hund. Har haft såååå ont i ljumskarna efter det. Eller det började egentligen redan i stan men då var det inte så farligt. Kände mest bara att jag gick lite långsammare än normalt. Men under hundpromenaden och även senare ikväll när jag gått omkring hemma så har jag velat avlida vissa stunder. Någon som vet vad det kan bero på?
    Kan det inte vara början till foglossning? :/

man brukar väl inte få det så tidigt, men vissa får ju det..

Jag har också haft lite ont i ljumskarna när jag jobbat och så,  då sa en tjej där som har 3 barn innan och är gravid med 4:e barnet att det kunde bero på de. hon hade haft så med nummer 2, slutade med foglossning och sjukskrivning ..:/

men kan säkert vara annat också, hoppas på det :)
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011