• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • FruLindström

Jag orkar inte heller med sådant, men har nog inte heller varit ute på snart ett år. Föredrar middagar med lite vin eller några öl om det ska va i så fall.
    Vi har ju en grymt energisk hund, så sen vi köpte henne har jag inte ens varit bakis! Skulle inte va kul att behöva stimulera henne och må skit =P 

• SötaSarah

12+6 är 13 fulla veckor, eller egentligen 13+0 är 13 fulla veckor men du går ju in i v 13 när du är på 12+0 då börjar ju den 13:e veckan och du har gått 12 fulla.

• FruLindström

Ojojoj, va det är skönt att sova. Nästan 10 timmar i natt så helt vimmelkantig =P
    Behövde dessutom bara upp på toa en gång vid 06.00.

Har ni andra börjat fundera något försäkring????

*Bara en dag kvar, ska få se pyret imorgon 15.00* 

• SötaSarah
    FruLindström skrev 2010-12-12 08:32:43 följande:
    Ojojoj, va det är skönt att sova. Nästan 10 timmar i natt så helt vimmelkantig =P
    Behövde dessutom bara upp på toa en gång vid 06.00.

Har ni andra börjat fundera något försäkring????

*Bara en dag kvar, ska få se pyret imorgon 15.00* 
    Jag har gått med i den gratis-försäkringen för Salus Ansvar eller vad den heter, då jag fick upp den och att den började gälla nu från v. 12 eller om det var ännu tidigare, för mamman i alla fall. Jag kommer skaffa alla gratis-försäkringar jag kommer över eftersom man får använda sig av alla om ngt händer. Sen funderar jag faktiskt på Trygg Hansa som riktig försäkring att betala för, den verkar vara bra! Men hör gärna andras åsikter om andra försäkringar också så kankse jag tänker om :) Men den Trygg Hansa bör man teckna först runt v. 18 eller när den började gälla som dom flesta betalförsäkringar...
  • charlieandi

Hoho, att festa känns som att jag gör i ett annat liv typ. Orkar fasen ingenting!!! Ska på en kompis bröllop i början på januari och gruvar mig redan över hur jag ska lyckas inte kräkas i kyrkan samt hålla mig vaken under efterföljande middag. ;)

• FruLindström
    SötaSarah skrev 2010-12-12 08:51:54 följande:
    Jag har gått med i den gratis-försäkringen för Salus Ansvar eller vad den heter, då jag fick upp den och att den började gälla nu från v. 12 eller om det var ännu tidigare, för mamman i alla fall. Jag kommer skaffa alla gratis-försäkringar jag kommer över eftersom man får använda sig av alla om ngt händer. Sen funderar jag faktiskt på Trygg Hansa som riktig försäkring att betala för, den verkar vara bra! Men hör gärna andras åsikter om andra försäkringar också så kankse jag tänker om :) Men den Trygg Hansa bör man teckna först runt v. 18 eller när den började gälla som dom flesta betalförsäkringar...
    Fast jag läste att om man tecknar alla gratis kan man få problem med att få ut pengar, för det kan bli tjaffs om vilket bolag som ska betala?!?!?!?!
    Vi har kollat trygga hansa, men även massa andra...tror det var if som vi tyckte var väldigt bra på alla punkter. Är ju så mycket finstilt =S
    charlieandi skrev 2010-12-12 10:35:55 följande:
    Hoho, att festa känns som att jag gör i ett annat liv typ. Orkar fasen ingenting!!! Ska på en kompis bröllop i början på januari och gruvar mig redan över hur jag ska lyckas inte kräkas i kyrkan samt hålla mig vaken under efterföljande middag. ;)
    Förhoppningsvis mår du bättre då, vi håller tummarna!

• linahelena

fick nått erbjudande från IF på mailen men kunde inte teckna den online. tänkte jag skulle ringa men det har glömts bort.  men tror man var tvungen att vara i v16 för att kunna teckna den

• SötaSarah

Men som jag förstått efter att ha läst allt får man ut pengar från alla bolag av dom gratisförsäkringarna

• En Anna

Vi har också tittat på If:s försäkring, tror att man va tvungen att va i vecka 15 om jag inte minns fel. Inte långt kvar :)

• FiaLotta83

Har också kollat en massa på föräskringar och har fastnat för IF då de verkar bra. Någon som valt mellan IF och Trygg Hansa? Varför valde ni det ni valde?

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011