• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • liiluu

Vi har valt IF men mest för att vi har alla andra försäkringar där och det är en fördel sen när man vill teckna barnförsäkring. Jag tror alla är ganska lika och jag tror inte det är nödvändigt att betala för en gravidförsäkring. Teckna en där ni har era andra försäkringar är mitt tips.

bf 22 juli - 1:a barnet
  • liiluu
    En Anna skrev 2010-12-12 15:17:40 följande:
    Vi har också tittat på If:s försäkring, tror att man va tvungen att va i vecka 15 om jag inte minns fel. Inte långt kvar :)
    Du kan teckna gratis försäkring "SnartMamma" när som helst och den börjar gälla från det att du tecknat den.  Om du vill teckna den som kostar en slant, "SnartFödd" så är det från vecka 16.

www.if.se/web/se/Privat/Forsakringar/Gravid/Pages/Omforsakringen.aspx  
    bf 22 juli - 1:a barnet
  • linahelena
    maryamodreeks skrev 2010-12-12 20:41:39 följande:
    Hej!
    jag ska födda i 26 juni  i norrköping

första barn
    valkommen till gänget:)
  • En Anna

Suck, legat vaken en timme nu och kan inte somna om :( ska ju upp snart :/ Fler som vaknar mitt i natten utan att somna om? Inte för att gå på toaletten och så utan bara vaknar?

• Dahrling
    En Anna skrev 2010-12-13 03:47:00 följande:
    Suck, legat vaken en timme nu och kan inte somna om :( ska ju upp snart :/ Fler som vaknar mitt i natten utan att somna om? Inte för att gå på toaletten och så utan bara vaknar?
    Jag vaknar med på natten. Vaknar av att jag behöver gå på toa, men sen kan jag inte somna om. Idag vaknade jag fyra. SUCK!
  • FruLindström
    En Anna skrev 2010-12-13 03:47:00 följande:
    Jag var sådan i början, vaknade vid 3-4 och var klarvaken!
    Men nu sover jag iallafall till klockan ringer 05.20!
    En Anna skrev 2010-12-13 07:13:48 följande:
    Dahrling, usch :/

Lycka till idag FruLindström!!
    Tack, håll tummarna 15.00 =) Ska bli så spännande att få se det lilla knytet.
    Men nervös, alla mina symptom har ju försvunnit typ, bara ömma bröst kvar.
    Men hoppas på att det beror på att jag går in i v13 (12+0) idag, att de helt enkelt avtagit för att jag ska få vara pigg resten av graviditeten ;)

• M1986

hej hej. Oj vad de hänt mycket sen jag varit inne. Kan berätta att jag jobbat och kommit hem elva två dagar i rad = hoppa direkt i säng sen kom jag hem 8 dagen efter = hoppa direkt i säng eftersom vi skulle upp klockan tre och dagen var vi i ullared hela dagen och kom hem elva= hopap direkt i säng. Kändes som att man bara kom hem lagomt tills de var dags å lägga sig. inte konstigt man blir sliten haha.

Igår morse när vi hade sex så börja jag blöda, har aldrig hänt tidigare trots att vi har sex ofta så jag blev ganska orolig. Men både sambon, mamma och syrran säger att de inte behöver betyda missfall. Hoppas på de, blödde iaf inget senare.

Idag ska vi på inskrivning, äntligen. Tycker dagarna gått så seegt (förutom dessa senaste som flugit iväg). Hoppas på att få tid till kub snart så jag kan se om allt är bra igen..

La föresten upp en bild på babyshoppingen i bildtråden om ni vill kika :)

• linahelena
    M1986 skrev 2010-12-13 10:15:43 följande:
    hej hej. Oj vad de hänt mycket sen jag varit inne. Kan berätta att jag jobbat och kommit hem elva två dagar i rad = hoppa direkt i säng sen kom jag hem 8 dagen efter = hoppa direkt i säng eftersom vi skulle upp klockan tre och dagen var vi i ullared hela dagen och kom hem elva= hopap direkt i säng. Kändes som att man bara kom hem lagomt tills de var dags å lägga sig. inte konstigt man blir sliten haha.

Igår morse när vi hade sex så börja jag blöda, har aldrig hänt tidigare trots att vi har sex ofta så jag blev ganska orolig. Men både sambon, mamma och syrran säger att de inte behöver betyda missfall. Hoppas på de, blödde iaf inget senare.

Idag ska vi på inskrivning, äntligen. Tycker dagarna gått så seegt (förutom dessa senaste som flugit iväg). Hoppas på att få tid till kub snart så jag kan se om allt är bra igen..

La föresten upp en bild på babyshoppingen i bildtråden om ni vill kika :)
    åååh fick lite ha begär när jag såg din bild:) hehe.

ska väl inte vara någon fara att man blöder. nånting medökad blodmängd och ytligare blodkärl har jag för mig att jag läst. men fråga din barnmorska idag. låter du extra orolig kanske du får ett VULFlört
Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011