• Anonym (Fuckbook)

Fuckbook

Såg av en slump att min sambo fått ett mail från Fuckbbok om att verifiera sin email. Gick in på fuckbookprofilen. Och län och allt stämmer. Användarnamnet har hans andranamn i sig och åldern stämmer förutom på ett år. Vad gör jag nu? 

• Svar på tråden Fuckbook
  • Mrs Statham

Jag tänker inte tala om för dig precis vad du ska göra, istället tänker jag ge dig fler alternativ.
    1. Prata med sambon, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    2. Säga som det är till sambon, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    3. Tala om för sambon vad du av en slump har sett och fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    4. Diskutara med sambon, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    5. Snacka med din sambo, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    6. Konversera med din sambo, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    7. Samspråka med sambon, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.

• Anonym (okunnig)

Är det nån sorts knullkontaktssida??

• Anonym (gs)
    minst skrev 2010-10-31 23:34:21 följande:
    Jajjamensan.....först skaffa bevis och sen "slå till!". Annars skulle han ju bara kunna säga att det är något som polarna har hittat på för att skämta....
    He he ja precis min tanke. leka lite detektiv... {#emotions_dlg.djavulsk}  kanske fråga lite frågor om hans fru (mig), vad han är ute efter och så vidare. Då har man bevis sen så det räcker och han kan knappast skylla ifrån sig. Vilket han skulle göra annars, GARANTERAT.
  • Anonym (...)

Men fyfan. Jag hade absolut skapat ett falskt konto för att kolla om han planerar att syssla med nåt! Googla fram en bild på en het tjej och använd som bild, om man kan ha en sån,  och sen kontaktar du honom. Fast skapa kontot först och vänta ett par dagar, annars ser det misstänkt ut...

Och ja, jag har gjort detta förr...  

• Anonym (Fuckbook)
    psykfall13 skrev 2010-10-31 23:31:44 följande:
    Han kanske bara reggade sej för att se vad det var för något.
    Det vet han redan. 
  • Anonym (okunnig)
    Anonym (...) skrev 2010-10-31 23:40:20 följande:
    Men fyfan. Jag hade absolut skapat ett falskt konto för att kolla om han planerar att syssla med nåt! Googla fram en bild på en het tjej och använd som bild, om man kan ha en sån,  och sen kontaktar du honom. Fast skapa kontot först och vänta ett par dagar, annars ser det misstänkt ut...

Och ja, jag har gjort detta förr...  
    Smart!

Googlade fb, så nu vet jag vad det är. Helt sjukt att det finns såna sidor... 
  • Anonym (Fuckbook)

Regga en användare har jag redan gjort. Men nu vetifan om jag ska gå hela vägen med det. Rynkar på näsan 

Misstänker dessutom att han har en profil på klubb6. Men den reggade han långt innan vi blev ihop isåfall. Senaste inloggning var nu i slutet på okt på det kontot men på en tid han borde varit på jobbet (dom har ju datorer där med iofs).

Försökt leta på nätet om det kan ha varit ett misstag? Någon typ av spam om han varit inne och porrsurfat någonstans (det hymlar han inte med att han gör och det är helt ok med mig)? 

• Anonym (...)
    Anonym (Fuckbook) skrev 2010-10-31 23:41:56 följande:
    Det vet han redan. 
    Men han kanske bara ville kolla? Jag är själv medlem på några datingsidor sen ett år tillbaka, jag loggade in ett par gånger, tittade runt på vad man kunde göra och sen har jag aldrig varit in igen.

Tycker det är onödigt att göra en big deal av det innan du vet, och frågar du så kommer han med all säkerhet säga att han bara ville kolla; oavsett om det är sanningen eller ej. Därav kommentarerna om att du borde skapa en falsk profil och kontakta honom. Då får du veta vad hans intensioner är...
    Anonym (okunnig) skrev 2010-10-31 23:42:20 följande:
    Smart!

Googlade fb, så nu vet jag vad det är. Helt sjukt att det finns såna sidor... 
     Haha, ja jag kollade också upp det nyss. Känns ju inte precis som en datingsida när det heter fuckbook... ^^
  • Mysgosmys
    Anonym (Fuckbook) skrev 2010-10-31 23:48:35 följande:
    Regga en användare har jag redan gjort. Men nu vetifan om jag ska gå hela vägen med det. Rynkar på näsan 

Misstänker dessutom att han har en profil på klubb6. Men den reggade han långt innan vi blev ihop isåfall. Senaste inloggning var nu i slutet på okt på det kontot men på en tid han borde varit på jobbet (dom har ju datorer där med iofs).

Försökt leta på nätet om det kan ha varit ett misstag? Någon typ av spam om han varit inne och porrsurfat någonstans (det hymlar han inte med att han gör och det är helt ok med mig)? 
    Jag tror faktiskt att det är det bästa sättet för att få veta om han har några speciella planer med att bli medlem där... Så ja, kontakta honom! Han kanske bara vill flirta också, och om han gör det så är det ju upp till dig om du är ok med att han flirtar utan att träffa personerna i fråga.
  • Anonym (gs)
    Anonym (Fuckbook) skrev 2010-10-31 23:48:35 följande:

Nej det kan vara det bara är av nyfikenhet han gör det. Att läsa kontaktannonser är ibland rätt underhållande.
    Det enda du behöver göra är ju skriva t.ex "hej, läget, vem är du Flört?" typ så och se om han svarar.  Tänk på att inte skriva privata mail från ett vanligt email konto, eftersom han kan kolla IP nummer. (då kan han se i vilken stad du sitter och skriver ifrån) Utan skriv via fuckbook, det spåras inte.
Svar på tråden Fuckbook