• Anonym (Fuckbook)

Fuckbook

Såg av en slump att min sambo fått ett mail från Fuckbbok om att verifiera sin email. Gick in på fuckbookprofilen. Och län och allt stämmer. Användarnamnet har hans andranamn i sig och åldern stämmer förutom på ett år. Vad gör jag nu? 

• Svar på tråden Fuckbook
  • Anonym

Googlade på det och det är ju ingen tvekan om vad det handlar om. Jag hade inte tvekat med att ta ett snack med karln om jag var du ts. Han är ju uppenbarligen otrogen eller vill vara det. Äcklig karl du har ts!

• Sven Justus
    Anonym (okunnig) skrev 2010-10-31 23:42:20 följande:
    Smart!

Googlade fb, så nu vet jag vad det är. Helt sjukt att det finns såna sidor... 
    Varför är det "helt sjukt att det finns såna sidor"?
  • Anonym
    Sven Justus skrev 2010-11-01 09:29:01 följande:
    Varför är det "helt sjukt att det finns såna sidor"?
    Lite pinsamt att folk inte kan hitta knull iallafall. Är väl fan bara att gå ut på krogen?
  • Anonym (suck)

Har ett ex som reggade sig på sådana där sidor "på kul". Han ville snoka runt, sa han. Att det gjorde mig ledsen varje gång spelade tydligen ingen roll. Jag gjorde slut så småningom, inte just pga av detta, men jag såg ingen framtid tillsammans. I backspegeln kan jag se att han var väldigt omogen.

Hur gamla är ni, om jag får fråga?

• Sven Justus
    Anonym skrev 2010-11-01 09:35:32 följande:
    Lite pinsamt att folk inte kan hitta knull iallafall. Är väl fan bara att gå ut på krogen?
    Det är väl ändå en smaksak hur man väljer att hitta sina "knull"?

På krogen, på nätet, på gudstjänsten, i matbutiken, på serviceboendet....alla sätt är precis lika ok tycker jag.
  • Anonym (gw)
    Anonym skrev 2010-11-01 09:35:32 följande:
    Knull kan man ju alltid hitta. Men tänk så sjukt jobbigt det är att skaffa ragg på krogen.
    Först ska man göra sig iordning, man ska helst få ihop ett litet gäng, man ska ta sig krogen, man måste betala inträde, drinkar till knullet måste bjudas på, man ska bestämma hos vem man ska vara hos......
    Dessutom vill i alla fall jag i första hand umgås med mina vänner när jag är på krogen.

Med sådana sidor blir det ju sjukt enkelt ju. Bara klicka och skriva lite på datorn så har man styrt upp ett-två knull om dagen resten av veckan. Få se om du klarar det på krogen ;)
  • Anonym (lycka till)

Hej!
    Ser du när han skapade kontot? Hur ofta han är inloggad? Finns någon annan information på kontot som avslöjar hans intentioner (civilstatus, önskemål etc.)?

Som jag ser det så finns det två sätt för dig nu.

1. Prata med honom om att du hittat kontot och vill veta varför han har det. Det är den mest mogna varianten, men problemet är att det blir väldigt lätt för honom att snacka sig ur det. Varför skulle han erkänna att han skapat det för att han är/vill vara otrogen, när han kan säga nästan vad som helst som låter bättre (nyfikenhet etc.). Fördelen är att om ni har ett mycket rak och ärligt förhållande så kan ni prata om det utan att "smutsa ner det" med ett eventuellt icke korrekt agerande från din sida. Men kommer du att fullt ut kunna lita på hans förklaring? Även om den faktiskt är sann kan det vara svårt att lita på hans ord.

2. Du skapar ett konto och kontaktar honom för att se vad han gör. Då får du svart på vitt vad han har för intentioner. Du har ett mycket starkare "läge" när ni pratar om det eftersom du har tillgång till information som du kan lita på. Ni kan prata om det på den nivå det faktiskt befinner sig på, inte på den nivån han säger att det befinner sig på. Nackdelen är att han troligtvis kommer att använda ditt icke korrekta handlande emot dig. Jag anser det vara helt männskligt att snoka (och nästan lite blåögt att inte) om man råkar komma över den informationen om sin partner, men så förstående kanske inte han har.

Det där med att bara skapa ett konto för att man är nyfiken förekommer säkert. Jag har gjort det själv. Det som verkar misstänksamt är att du inte har vetat om kontot. När jag har skapat nyfikenhets-konton på tvivelaktiga sajter så har alltid min partner vetat om dessa och vi har diskuterat dem tillsammans.

Lycka till. Jag hoppas verkligen att det löser sig för er. Det finns ju hur många troliga (och otroliga) möjligheter som helst. Han kanske bara vill veta om han kan få "napp" på en sådan sajt, internetflörta, internetsex, han kanske vill uppleva någon sexuell böjelse som han inte vågar efterfråga med dig, han kanske vill vara otrogen, han kanske har varit otrogen, han kanske vill ha sex med en man/äldre kvinna/trekant, han kanske vill se någon i webcam och/eller runka i webcam, han kanske bara är nyfiken på sidan, han kompisar tyckte att han skulle skapa kontot...

• Förväntansfull0406
    thomas59 skrev 2010-11-01 08:29:01 följande:
    Min ex skaffade konto på en sådan sida.

Jag skaffade en profil jag också - bjöd ut henne på en kryssning till danmark.
    Hon sa till mig att hon skulle på konference. När ingen mötte henne vid båten SMS:ade hon min nya mobil
    Sedan var det dax att snacka
    Ojoj! VAD i hela friden hade hon för ursäkt?? Eller du dumpade utan att ens lyssna först.
  • sambo68

Lägg in  keylogger på hans dator så kan du ju gå in på hans konto.

• thomas59
    Förväntansfull0406 skrev 2010-11-01 10:12:23 följande:
    Ojoj! VAD i hela friden hade hon för ursäkt?? Eller du dumpade utan att ens lyssna först.
    Dumpad
Svar på tråden Fuckbook