• Anonym (Fuckbook)

Fuckbook

Såg av en slump att min sambo fått ett mail från Fuckbbok om att verifiera sin email. Gick in på fuckbookprofilen. Och län och allt stämmer. Användarnamnet har hans andranamn i sig och åldern stämmer förutom på ett år. Vad gör jag nu? 

• Svar på tråden Fuckbook
  • PW58

Om han ska verifiera sin e-mail så har han inte vart in på väääldigt länge.
    sånt får man från nästan alla sidor man är medlem på om man inte vart inloggad på länge.

• Anonym

TS, jag är själv kille, men så här tycker jag att du skall göra. Tag kontakt med honom med din nya profil, flirta till det litet osv. Sen försöker du stämma möte med honom, på t e x ett hotell, eller en restaurang eller något. Var försiktig och diskret bara så att han inte blir misstänksam. När han sen kommer dit, så går du fram till honom och konfronterar honom. Blir jävligt svårt för han att slingra sig då. Lycka till! Glad

• Mjaaw

först ska jag säga att jag inte hade nån aning om att Fuckbook fanns då jag också trodde att du var förbannad över något på facebook och kallade det för fuckbook hahaha.

Men sen tycker jag du ska göra som resten sagt, fixa kontakt med honom och sen blire svart på vitt =)

• Lavish

Måste säga att falska kontot grejen är en bra idé. I och med att du bevisligen fått honom i säng förut så borde du ju veta ungefär vilka knappar att trycka på.  Se helt enkelt hur långt han är beredd att gå. Svarar han på meddelanden? Hur besvarar han lite mer flirtiga meddelanden? Kan han tänka sig att skicka bilder eller ta emot lite småporriga bilder på "tjejen"? (Se till att ha en liten uppsättning bilder på samma brud)
    Och slutligen, kan han tänka sig att träffas? Om han går med på att träffas, dyker han faktiskt upp? Om han dyker upp så är det ju du som är där för att konfrontera honom...

• Anonym

Det KAN vara så oskyldigt att han vill kolla på vad folk lägger upp för bilder eftersom privata bilder ofta kan vara intressantare än stylade studiobilder så det kan vara porr han är ute efter. Jag har själv haft konto på liknande siter utan att för ett ögonblick ens funderat på att söka kontakt, bara för att jag vill kunna kolla runt. Den kittlande möjligheten att få syn på någon man känner finns ju också med såna siter.

• Anonym (**)
    Mrs Statham skrev 2010-10-31 23:37:01 följande:
    Jag tänker inte tala om för dig precis vad du ska göra, istället tänker jag ge dig fler alternativ.
    1. Prata med sambon, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    2. Säga som det är till sambon, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    3. Tala om för sambon vad du av en slump har sett och fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    4. Diskutara med sambon, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    5. Snacka med din sambo, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    6. Konversera med din sambo, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    7. Samspråka med sambon, fråga varför han startat konto och berätta hur det får dig att må.
    Tyvärr har iaf jag den erfarenheten att de av mina pojkvänner som hållit på med sånt inte bryr sig om hur det får mig att må. De ljuger sig fria och blir bättre på att smyga med det i fortsättningen. Det är därför svårt att veta vilken sorts person just den här killen är. Därför är det bästa sättet att först snoka för att i värsta fall kunna smälla fram bevis framför ögonen på sin partner. Om inte annat så vet man att det var en själv som var för misstänksam om det visar sig att det inte var något och kan släppa det.
  • Anonym (Öh?)

Vad är Fuckbook? Är det ett nidnamn på Facebook eller?

• Anonym (**)
    Anonym skrev 2010-11-01 11:13:57 följande:
    Det KAN vara så oskyldigt att han vill kolla på vad folk lägger upp för bilder eftersom privata bilder ofta kan vara intressantare än stylade studiobilder så det kan vara porr han är ute efter. Jag har själv haft konto på liknande siter utan att för ett ögonblick ens funderat på att söka kontakt, bara för att jag vill kunna kolla runt. Den kittlande möjligheten att få syn på någon man känner finns ju också med såna siter.
    Så man reggar sig alltså på knullsiter bakom sin partners rygg för att förhoppningsvis få en skön bild att runka till på den snygga kassörskan på Ica, eller varför inte grannen. Det gör säkert att det hela känns bättre för partnern..
  • Mad as snow

Jag är diaboliskt lagd och hade garanterat skaffat mig ett eget konto för att ta reda på så mycket som möjligt = gillrat en fälla. Det gjorde jag i min ungdom på en annan sajt och vill man ha fler bevis är det att rekommendera. Vill man inte vara en hämndlysten och såpass beräknande människa så säger man direkt till sin partner vad man har hittat och så går man vidare från det. 

• Anonym (Öh?)
    Mad as snow skrev 2010-11-01 11:47:23 följande:
    Jag är diaboliskt lagd och hade garanterat skaffat mig ett eget konto för att ta reda på så mycket som möjligt = gillrat en fälla. Det gjorde jag i min ungdom på en annan sajt och vill man ha fler bevis är det att rekommendera. Vill man inte vara en hämndlysten och såpass beräknande människa så säger man direkt till sin partner vad man har hittat och så går man vidare från det. 
    Jag har läst på lite nu och har förstått att det är någon form av dejtingsida det handlar om. Jag hade aldrig hört talas om Fuckbook.

Och jag kan bara hålla med dig, jag är lika diaboliskt lagd jag med! Jag tycker att hon ska skaffa ett eget konto och testa att ragga upp honom! Jag känner en man som har hållit på på just detta sätt trots att han är sambo och har barn. Vad är meningen? Jag bara frågar. Nej, kläm till honom och det rejält!!! Det är han värd...
Svar på tråden Fuckbook