• Anonym (Orolig mamma)

Umgängesrätt,hur funkar det?

Ja vet att det är barnet som har rätt till umgänge med sin far, men under vilka villkor då?
    Vi lever inte tillsammans å har inte gjort under hela graviditeten eller efter. Jag har aldrig nekat han å komma å träffa sitt barn, det får han när han vill i stort sett. Å vår lilla är bara 2 månader gammal.
    han tjatar redan om att han vill utöva umgänge utan mig, men det går jag inte med på. Tycker vårt barn e alldeles för litet å jag helammar ju dessutom.
    Nu undrar jag rent juridiskt hur det ser ut,från vilken ålder kan han kräva sitt umgänge utan mig?
    Nu söker jag inte svar som moraliska,känslomässiga osv-Utan rent juridiska.
    jag har sökt lite på nätet men hittar inget om ålder på barnet när umgänget ska ske utan mamman?
    har pratat med Fr men får lite luddiga svar, Ngn som vet?

• Svar på tråden Umgängesrätt,hur funkar det?
  • Anonym
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2010-11-04 20:14:05 följande:
    jo,det e jag medveten om men han e inget svin..han vill att vi ska vara vänner för barnets skull..
    Jag hoppas verkligen det. Lycka till med allt!
  • Anonym

Så här va, pappan berätta knappast för dig innan att han skulle begå brott o bli anhållen el hur? Samma här han lär invagga dig lugn för att ge stämningen som ett brev på posten. Så att ni är sams nu, el att du vunnit mot älsta barnets far betyder inget då, men du med din atityd ligger risgt till då o just nu sätter du inte barnets bästa främst

• Anonym

Men du skrev tidigare inlägg att han är ett svin ju o nu är han inte det

• Anonym (Orolig mamma)
    thee skrev 2010-11-04 20:18:31 följande:
    Jag är såå glad för din skull TS och så himla roligt att läsa att ni pratade och kom överens! Bättre kan det ju inte bli! Var glad och njut av din lilla bebis! Skrattande
    Tack så jättemkt {#emotions_dlg.flower} Han blev förvånad över att jag ens trott att han ville ta honom ifrån mig innan, men det var så jag tolkat honom. Men han sa tom att han var beredd på att skriva avtal om detta på fr :)
    Anonym skrev 2010-11-04 20:29:04 följande:
    Men du skrev tidigare inlägg att han är ett svin ju o nu är han inte det
    han kan bete sig riktigt illa, MWEN inte emot barnen. mer emot mig!
    Anonym skrev 2010-11-04 20:25:08 följande:
    Så här va, pappan berätta knappast för dig innan att han skulle begå brott o bli anhållen el hur? Samma här han lär invagga dig lugn för att ge stämningen som ett brev på posten. Så att ni är sams nu, el att du vunnit mot älsta barnets far betyder inget då, men du med din atityd ligger risgt till då o just nu sätter du inte barnets bästa främst
    Han är ärlig emot mig å har alltid varit, han har vart ärlig med att han ska stämma mig för han vill ha gemensam vårdnad, att han satt anhållen berättade han själv,å jag hade aldrig fått veta om han inte sagt det själv heller. han skulle berätta om han hade ngt annat planerat, det e sådan han är!
  • Anonym (Orolig mamma)
    thee skrev 2010-11-04 20:18:31 följande:
    Jag är såå glad för din skull TS och så himla roligt att läsa att ni pratade och kom överens! Bättre kan det ju inte bli! Var glad och njut av din lilla bebis! Skrattande
    jaaa jag ska njuta av min lille nu :) ska just ta upp h*n å gosa lite här, hihi
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-04 20:48:40 följande:
    Ts jag tycker du resonerar fel
    ok, tyck du d, din fulla rättFlört 
    mitt x verkar inte tycka d så vad spelar din åsikt för roll då...
  • Anonym

Men du han berätta om anhållan EFTERÅT stämmer han dig får du knappast veta det innan. Du går ju knappast o säger jo just ja jag stämmer dig imon

• Anonym

Dit tanksät ock resånemagn är icke sunde

• Anonym (Orolig mamma)

Efter inatt så funderar jag starkt på att bryta allt umgänge mellan mitt barn å dess kallade far.
    den lille blev sjuk inatt, kräktes våldsamt i timmar å har diaree å febern steg, jag blev såklart jätteorolig å försöker ringa mitt x säkert 20 gng så vi kan åka in till sjukan med vårt barn som endast är 2 månader.
    han svarade inte en enda gng å jag fick ringa en väninna som körde upp mig å barnen till sjukhuset akuten.
    Det ser ut som om h*n fått magsjuka eller ngt virus å ska hållas koll på så det inte leder till uttorkning.
    Vi kom hem trötta kl 3 inatt å jag var orolig såklart, NU fick jag tag på h*ns pappa spm säjer-jag hoppas det var viktigt så som du ringt? jag har ljudlöst på när jag sover å har ingen jour om det skulle vara ngt vet du, då tar DU ditt ansvar som mamma å löser det!
    Så vad gjorde du nu när h*n var sjuk då? du som e så bra?
    jag svarade, ja jag åkte såklart in med lillen.
    han-va bra då, å du.jag har ingen jour!
    Jäkla idiot,som föräldrer så har man alltid jour, man slutar ju inte vara mamma/pappa för att man sover å stänger av ljudet på tel?! IDIOT!
    Sen har han mage att säja, man kan ju tro att du inte klarar av att ta hand om h*n sj när du ringer mig så.
    jag har tagit hand om mitt barn sen tidigare sj i 12 år så nog FN klarar jag av det igen utan problem, men skrik då för helsike inte om dina rättigheter när du inte anser dig ha några skyldigheter.
    jag ringde upp Fr som tyckte det hela var mkt dåligt å står bakom mig att bryta allt umgänge iallafall ett tag framöver.
    DETTA är vad jag menar med att han inte e mogen å tar ansvar.
    jag har som sagt inga problem med att ta hand om båda mina barn sj, inte det minsta-MEN jag ville att han skulle få vara engagerad, men vad hjälper det om det inte ligger i hans eget intresse!?

Svar på tråden Umgängesrätt,hur funkar det?