Anonym skrev 2010-11-05 15:48:04 följande:
Pappan FÅR ju inte vara med barnet dygnet runt utan DU bestämmer när han får ha umgänge och VAR han får ha det. Varför ska han komma bara för att du vill ha skjuts till lasarettet? Personalen på lasarettet är skyldiga att ta kontakt med honom om barnet har livshotande skador eller sjukdom...
Nej dom får inte kontakta honom då jag har ensam vårdnad!
Lizzie88 skrev 2010-11-05 15:36:52 följande:
min sons pappa och jag va inte ihop över huvudtaget när sonen blev till
han fick träffa sin son så ofta han ville för mej och kunde.
för jag tänkte på min sons bästa.
sen kom vi överäns med soc för att slippa tjafsa mer och gå
till rätten med det, vilket skulle bli mer jobbigt
men han kom två gånger i veckan och hälsade på och hjälpte till
med allt som ska göras.
sen när jag inte ammade längre så fick han ta hem vår son under dagen.
bara några timmar då en gång i veckan
sen efter ett tag när man såg att de hade fått bra kontakt så fick sonen sova
där fredag till lördag varje vecka.
soc som bestämmde det
sedan blev det att jag kom fram till det själv att sonen min behöver sin pappa
mer så han fick sova där varannan helg..
vilken han gör idag.
och ibland är han där längre.
är juh bättre att ni kommer överäns själva hur vårdnaden ska se ut än
att blanda in rätten.
Jag skrev innan att jag bad HAN göra ett umgänges scvema när HAN kan å vill träffa vårt barn, Fr tyckte mitt erbjudande om tider var mer än generöst, MEN han svarar på det att han tänker aldrig i livet anpassa sig efter mig, vilket jag inte bett han om utan jag bad om lite rutin i det hela. han vill komma å gå som han vill i tid å otid å DET funkar inte för mig, han kan dyka upp kl 22 på kvällen ex å kräva umgänge utan att ens ha ringt innan.
Anonym skrev 2010-11-05 15:41:28 följande:
Du har faktiskt en tarvlig attityd. Pappan får inte har barnet nån timme ensam,för du helammar,men det gör du inte 24tim om dygnet MEN pappan ska ställa upp när du behöver hjälp på dina vilkor. Jag tror fan dansken el islänningen är en klar bättre mor som ser till barnets bästa trots att de har annan stavning som du ts klaga på tidigare. Sandlåda. Pappan on du läser detta stäm ts du lär vinna enkelt
han skulle inte vinna ett skit, han har suttit inne för väpnat grovt rån,vapenbrott,misshandel, nu blir det dopibg å smuggel. så nej jag tror inte han vinner ett skit. SEN ska jag vara ÖVERTYDLIG med att han VILL INTE ha mer umgänge än som passar han för stunden, HAN vill INTE ha växelivis boende eller ha h*n boende hos sig alls för den delen, utan det ENDA han vill ha e gemensam vårdnad, å när han skriker till mig på FR att jag ska hålla käft för jag e kvinna å ska veta min plats ...ja då tyckte inte heller Fr att han var så lämplig! hans motto är just det-en kvinna ska lyssna ,lyda å hålla käft. å detta säjer han framför dom, så vinna vad tror du?