sirisdotter skrev 2011-03-18 12:54:40 följande:
Bra att reglerna på något sätt verkar ha ändrats sedan 80-talet. Då gällde att man måste lämna barnet till den andra föräldern, även om soc var medvetna om att vederbörande balanserade på gränsen till att ta för stora risker. "NÅGOT ALLVARLIGT MÅSTE HA HÄNT FÖRST - innan man som ensam vårdnadshavare hade rätt att inskränka umgänget till t ex offentlig plats.
Jo det e sant, när jag skulle söka hjälp hos polisen så fick jag till svar-Nu är du väldigt upprörd så gå hem å ta en kopp T å lugna ner dig å tänk igenom om du verkeligen vill göra en anmälan,känner du likadant imon så är du välkommen tillbax.
det blev aldrig ngn anmälan å jag tappade allt förtroende till polisen.
Men soc tog mig på allvar å jag har fått hjälp på ett otroligt väredefullt sätt.
OCH vi har umgänge ute i det offentliga vilket passar oss båda sålänge situationen e så spänd,även om det e mkt bättre nu.
Anonym (X-et) skrev 2011-03-18 21:41:10 följande:
Självklart reagerar man när du fått inlägg som detta, där man förvränger och försöker insinuera att det är du som gjort fel när du gjort allt rätt. Du vill inte ta ifrån honom umgängesrätten, du vill ta hand om den lilla babyn på egen hand då det är du som ammar och du sköter kontakterna med myndigheter som Fr och Soc. Du har gjort allt rätt.
Men om man läser bara din trådstart syns det inget av alla fel han gjort. Du borde uppdatera och göra tillägg där, så att det framgår varför han inte kan få vårdnaden.
Tack så mkt, exakt så säjer både soc å Fr att jag har gjort allt jag någonsin kunnat å mer därtill...jag vill absolut inte ta ifrån honom vårt gemensamma barn, jisses...vcår lille behöver sin pappa å jag tror att han kan bli en bra sådan bara han får tid på sig att mogna in i rollen, ang vårdnaden så har jag sagt åt honom såhär-den dagen vår lille känner samma trygghet med dig som han gör med mig så har jag ingan problem med att skriva på för gemensam,MEN jag vill se att han tar sitt ansvar först vilket han börjar göra...tror jag, hoppas bara det håller i sig å inte e en tillfällig sak...
han sa till mig när jag åkte in med bebis till sjukhus för en vecka sedan, du har ensam vårdnad så ansvaret e ditt,jag har andra planer för kvällen...då åkte jag in akut med lillen för att h*n krampat å jag blev livrädd. Sådant beteende måste bort innan det blir aktuellt med Gv, han måste visa att han kan ta ansvar för ett barn å inte bara sig själv.
Jag skulle kunna göra ett tillägg i Ts men vet inte hur jag skulle lägga fram allt som har hänt efter att jag startade Ts utan att det blir en mil långt..hehe
men du ska ha tack för dina svar,det var mkt upplyftande...

Anonym (X-et) skrev 2011-03-18 22:14:48 följande:
Här är ett annat inlägg där det är du som ifrågasätts. Visserligen för att denne Kjell säger sig vilja hjälpa dig genom att göra dig uppmärksam på vad du kan råka ut för i domstolen, men, men...
Observera att den första frågan som ställs till dig är: Hur kan du ha skaffat barn med två helt olämpliga pappor? Tyder inte det på dåligt omdöme?
Skribenten, Kjell, verkar tro att babyns helt olämpliga pappa (det är Kjell som säger "helt olämpliga") skulle få vårdnaden före dig, därför att du haft det dåliga omdömet att skaffa barn med honom. Tänk, om det fungerade så i verkligheten. Då skulle den olämplige få vårdnaden i första hand. Detta pga dåligt omdöme hos den som skaffat barn med en olämplig.
Eller så skulle ensam vårdnad inte existera. Ingen av föräldrarna kunde få vårdnaden ifall det var diskvalificerade per automatik att få barn med en olämplig person.
Över huvud taget rör det inte dig. Du skaffade barn med en person som inte var olämplig vid den tidpunkten men när barnet var på väg höll det inte utan han blev en olämplig far under resans gång kan man säga.
Jo jag har förstått att en del vill hjälpa genom agtt angripa mig, har sett andra trådar om just detta ämnet där mammor förtvivlat försöker skydda barnen å in kommer pappalobbyn å lynchar den egoistiska mamman, det e inte klokt! När dessa pers lämnar sin data för en stund så lever dessa mammor vidare med stark oro,rädsla osv för sin egen å barnens säkerhets skull...men vem tänker på det när man kan häva ur sig skit över ngn som behöver råd å stöd....Men du anonym, gjorde en stor skillnad i min tråd....karma vännen..tack