• Anonym (Orolig mamma)

Umgängesrätt,hur funkar det?

Ja vet att det är barnet som har rätt till umgänge med sin far, men under vilka villkor då?
    Vi lever inte tillsammans å har inte gjort under hela graviditeten eller efter. Jag har aldrig nekat han å komma å träffa sitt barn, det får han när han vill i stort sett. Å vår lilla är bara 2 månader gammal.
    han tjatar redan om att han vill utöva umgänge utan mig, men det går jag inte med på. Tycker vårt barn e alldeles för litet å jag helammar ju dessutom.
    Nu undrar jag rent juridiskt hur det ser ut,från vilken ålder kan han kräva sitt umgänge utan mig?
    Nu söker jag inte svar som moraliska,känslomässiga osv-Utan rent juridiska.
    jag har sökt lite på nätet men hittar inget om ålder på barnet när umgänget ska ske utan mamman?
    har pratat med Fr men får lite luddiga svar, Ngn som vet?

• Svar på tråden Umgängesrätt,hur funkar det?
  • MattssonE
    Anonym skrev 2011-02-06 09:39:19 följande:
    Det är socialtjänsten, som har mandat från socialnämnden, som utreder bakgrund och hemförhållanden. Så  visst har du rätt i teorin men i praktiken är det socialtjänsten som utreder.
    men alltså... det står socialNÄMNDEN i alla paragrafer i föräldrabalken, aldrig socialtjänsten
  • Anonym
    MattssonE skrev 2011-02-06 09:49:44 följande:
    men alltså... det står socialNÄMNDEN i alla paragrafer i föräldrabalken, aldrig socialtjänsten

Ja men förstår du vad som menas med att socialtjänsten har mandat? Det betyder att de på socialnämndens uppdrag ska utreda bakgrund och hemförhållanden. De lämnar in detta i socialnämndens namn men det är socialtjänsten som utreder.
  • bonnieloveskim
    Anonym skrev 2011-02-06 10:00:01 följande:
    Ja men förstår du vad som menas med att socialtjänsten har mandat? Det betyder att de på socialnämndens uppdrag ska utreda bakgrund och hemförhållanden. De lämnar in detta i socialnämndens namn men det är socialtjänsten som utreder.
    för att åter förtydliga

ja för att socialnämnden som är politker är ansvarig
    socialttjänsten är vanliga anställda som utreder

det är som om man anlitar en advokat.

sociatjänsten för socialnämndens talan..
  • Anonym (Orolig mamma)

En uppdatering fr mig då....

Vi var på Fr å kom överrens om ett umgänges chema på offentlig plats så vi båda kan känna oss trygga, hur går det?
    ja åt helsike!! han har full fokus på mig å mitt privatliv,ställer helt orimliga krav som även Fr sagt åt honom att det är INTE så det funkar,när vi sitter där så verkar han fatta men så fort vi lämnar rummet så e det som bortblåst.
    han bryter helt mot avtalet OCH han bandar alla vara samtal på tel samt under umgänget,fine gör det! visst har jag blivit arg å ida sa jag rakt ut,du är en usel pappa som vägrar ta ansvar, varför sa jag så? jo jag ringer han förra söndagen för att vår lille fick ngt som kallas affekt kramp,jag blev livrädd å ringer mitt x å han säjer bara-
    du är hysterisk å överdriver när vår lille på 6 månader krampar!!!

jag ringer en vän som bor i huset brevid som kör in oss direkt för mitt x vill inte ha mig i sin egendom,hans bil alså. å så säjer han, min bil e trasig så ta dig till sjukhuset själv..vilket jag gjorde å taaaadaaaaa en kvart efter så kommer han i SIN bil för den hade han lagat nu på en kvart.
    sen sa han-du kan få pengar till taxi om det händer han ngt!
    Eh jag har egna pengar ,jäkla idiot!

Sen ida så ville han att jag skulle redovisa hur mkt pengar jag lägger på vår lille varje månad?! å jag lägger all min tid å ekonomi på mina barn.
    sen försöker han antyda att jag är vid psykisk ohälsa pga en deprission för 2 år sedan när jag fick ett x-hur mår du psykiskt nu då? hur många ul gjorde du när du var gravid nu?
    å sen till råga på allt så har han köpt EN enda leksak till vår lille för tusenlappan å den kräver han tillbax för den ska han sälja å återanvända pengarna till lillen.??
    Snål så det sjunger om det.

sen börjar tjatet om att HANS förbannade dysfunktionella fam har rättigheter till vår son,gu va less jag blir!
    NEJ dom har inga rättigheter alls å det har fr sagt.
    jag påpekar åter igen, det är DIN å lillemans relation som ska byggas upp i första hand.
    ja då ska han stressa på vårt lille barn i hans utveckling för han vill ta han sj utan mig,lilleman är väldigt känslig med sin mage så riktig mat har fått vänta å jag har ammat.
    nu e han på mig,men börja ge han mat så jag kan ta han utan dig,jag vill inte ha med dig att göra?!

jag är en fd dansare å det fick jag åxå höra idag-jaa mina polare frågar mig hur i helsike jag kunde skaffa barn med en sådan?!
    eh jaha,mina vänner frågar mig åxå hur jag kunde skaffa barn med en sådan komplett idiot!

hans svar till vänner är-jaa det vet jag inte
    mitt svar-jag ångrar aldrig vårt barn å utan den idioten så hade jag inte haft min ögonsten så en sak är att han är som han är men faktum kvarstår att han är mitt barns far! å det ska respekteras!

han kräver vv boende,Gv och umgänge när han inte ens svarar i tel när det e akut!
    OCH bryter helt emot avtalet vi båda skrivit på,ska ändra tider,byta plats,drar upp gammalt som vi absolut inte skulle.
    idag säjer han den ena efter den andra idiotiska saken å när jag ska svara så säjer han bara-
    jag vill inte prata med dig, ta det på Fr.
    vill inte diskutera det här ta det på Fr
    å sen-jag bandar allt så du vet!

såå han ska kunna vräka ur sig saker å jag ska inte få svara-han ställer frågor å när jag ska svara så blir han arg å bryter mig med-jag vill inte prata med dig.

Fr fick vid vårt gemensamma möte avbryta han många gng å bryta han,förklara att han har fel osv.
    Nu väntas en ev rättegång med å ngn utredare har ringt mig hem å ställt frågor ang detta.
    då har han använt mig å vår lille bebis som ursäckt för att begå kriminella handlingar.
    jag blir rasande å så jäkla less!!!!!

• Anonym (usch)

Även mitt galna ex bandar allt, och min advokat har sagt att det säger mer om honom än om mig. Man visar på en väldig konfliktvilja om man hela tiden spelar in och det är inte så bra i TR. Håll dig så korrekt du kan och ge honom så lite som möjlligt att använda - inspelningar som visar att du är korrekt och han galen blir ju helt oanvändbara. Och TR orkar inte höra på alla hans inspelningar, så lita på att de sabbar mer för honom än för dig.
    Styrkekramar. 

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (usch) skrev 2011-03-15 22:35:49 följande:
    Även mitt galna ex bandar allt, och min advokat har sagt att det säger mer om honom än om mig. Man visar på en väldig konfliktvilja om man hela tiden spelar in och det är inte så bra i TR. Håll dig så korrekt du kan och ge honom så lite som möjlligt att använda - inspelningar som visar att du är korrekt och han galen blir ju helt oanvändbara. Och TR orkar inte höra på alla hans inspelningar, så lita på att de sabbar mer för honom än för dig.
    Styrkekramar. 
    Tack så mkt för ditt svar, fick veta nu åxå att inte ens en Tr lyssnar på bandupptagningar då dom lätt kan manipuleras,å tro mig det skulle han kunna vara kababel till att göra. bara en sådan sak att han vräker ur sig saker från tomma intet som om det skulle pågå ngt som det INTE gör för att han bandar??!!
    jag vet att Fr tycker jag är väldigt korrektå tillmötesgående,å dom får bryta honom i ett och påpeka att han får lugna ner sig å annat med...var där idag å berättade allt,å det slutade med att jag satt å grinade där inne å kände mig totalt kränkt då han tar upp saker fr min barndom å påpekar att det har påverkat mig?? eh jaa det har påverkat mig som människa men inte som mamma! men det var ett slag under bältet...jaja,vi får se vart det hela tar hän...
  • Anonym (grandwolf)
    MattssonE skrev 2011-02-06 09:36:21 följande:
    inget illa menat men kan du inte läsa?
    Det står att socialnämnden är SKYLDIG att lämna upplysningar ifall de är av betydelse för rättegången.

Alltså detta är en lag! Det är ingenting man kan hålla på att diskutera fram och tillbaka om det är så eller inte, lagar är inga tolkningsfrågor
    Men det är ytterst sällan soc har några upplysningar av betydelse för rättegången att lämna! Det flesta föräldrar är överens och enas på för barnen bästa sätt = inget som socialtjänsten lägger sig i!

Och jag är både insatt och har god läsförståelse - något mer du undrar över?
  • Anonym
    MattssonE skrev 2011-02-06 09:33:42 följande:
    19 §   Rätten ska se till att frågor om vårdnad, boende och umgänge blir tillbörligt utredda.

Innan rätten avgör ett mål eller ärende om vårdnad, boende eller umgänge ska socialnämnden ges tillfälle att lämna upplysningar. Har nämnden tillgång till upplysningar som kan vara av betydelse för frågans bedömning är nämnden skyldig att lämna rätten sådana upplysningar.

vem har rätt här EGENTLIGEN?  "...skyldig att lämna rätten sådana upplysningar" . TACK.

inga kommentarer eller...?
    :--D
  • Anonym
    Anonym (grandwolf) skrev 2011-03-16 20:11:43 följande:
    Men det är ytterst sällan soc har några upplysningar av betydelse för rättegången att lämna! Det flesta föräldrar är överens och enas på för barnen bästa sätt = inget som socialtjänsten lägger sig i!

Och jag är både insatt och har god läsförståelse - något mer du undrar över?
    Och? Skyldigheten kvarstår.....
  • Anonym (grandwolf)
    Anonym skrev 2011-03-16 22:58:57 följande:
    Och? Skyldigheten kvarstår.....
    Om de har något av betydelse att meddela ja, men så är det mkt sällan! Minns att i _alla_ ansökningar om skilsmässa (och de flesta är natruligtvis inte tvistiga!) ges soc möjligheter att lämna upplysningar (FB 6:19). Men det är bara i en del av de tvistiga de åläggs lämna upplysningar (jml FB 6:20)
  • Anonym (X-et)
    Anonym (grandwolf) skrev 2011-03-16 23:55:26 följande:
    Om de har något av betydelse att meddela ja, men så är det mkt sällan! Minns att i _alla_ ansökningar om skilsmässa (och de flesta är natruligtvis inte tvistiga!) ges soc möjligheter att lämna upplysningar (FB 6:19). Men det är bara i en del av de tvistiga de åläggs lämna upplysningar (jml FB 6:20)
    Detta är ett fall där pappan hotat att skära halsen av mamman, han är tidigare straffad bl a för misshandel och hotar med att kidnappa barnet. I ett sådant fall kan soc kräva att den som har vårdnaden, alltså mamman, ska skydda barnet från pappan. Om mamman inte fullföljer dessa sina skyldigheter kan soc anse att hon brister i omvårdnad och soc. kan då ta hand om barnet enl LUV och placera barnet i ett familjehem. 

Tänk på det ni som håller på och ältar att pappan kanske kommer att vinna i rätten. Jag har läst hela tråden och det är fruktansvärt många inlägg som misstänkliggjort TS på ett fult och orättvist sätt.

TS, du har inte hindrat pappan från att träffa barnet men du kan tvingas hindra honom om soc. anser att pappan är en fara för barnet.  Nu behöver du nog inte vara orolig för att man ska placera om ditt barn, då du samarbetat med soc och gör vad du kan för att skydda barnet. Men efter de uttalanden pappan gjort och de brott han utfört så måste man inse att det finns en hotbild.
  • Anonym (Orolig mamma)

{#emotions_dlg.flower}Anonym (x-et)

Jag ville citera dig men det gick inte....

Tack för ditt inlägg,det värmde mkt ska du veta att ngn svarar utifrån min situation å visar omtanke om hur det är ist för att delta i tävlingen bland vissa andra här inne om vem som har rätt i vissa frågor.

jag har god kontakt med soc å dom e fullt medvetna om situationen,och har nu hjälpt mig så barnen å jag kan flytta. Meningen var fr början att lämna vår hemstad men det blev aldrig av,dock så flyttar vi ifrån vår stadsdel där även mitt x bor..å bara det är en lättnad å jag slipper å känna mig påpassad.
    Situationen mellan oss har lugnat ner sig å vi går på samarbets samtal på Fr å faktiskt så känns det som om det är det som krävs för att få mitt x å förstå.

Jag tog upp hans hot där å det han sa senast förra veckan-Om du råkar ut för en olycka å dör-får jag vårt barn då? eller-om du råkar bli påkörd å hamnar i koma,får jag barnet då?
    det tog jag som ett direkt hot å detta sa Fr åt honom att det var högst olämpligt att dra på sådana växlar,han sa då-men jag ska inte göra henne ngt utan jag bara undrade!

Jag går nu hos en psykolog å pratar,gråter,å får ett jättestöd. jag har soc bakom mig å dom har hjälpt mig så oerhört mkt,med intyg,flyttfirma mm för exakt som du säjer så ser dom det ur skyddsaspekten!
    Jag har en liiiten gnista av hopp att mitt x ska inse att vårt barn behöver sin far,en vettig å ansvarsfull sådan som sätter barnets behov före sina egna å det är just det som vi jobbar med på Fr.
    för ofta hör man, jag vill,jag ska,osv osv...å jag påpekar att det ligger inte i barnets intresse att vara borta fr sin mamma 1 vecka när h*n är 7 månader å jag ammar.
    Typ sådant som han måste lära sig. Så nu flyttar jag å barnen snart å får en nystart,känns så jäkla skönt aså...slippa undra när jag går ut om han ska stå där,vilket har hänt innan då vi just nu bor väldigt nära varandra.
    jag sa åt honom senast igår då vi har umgänge på offentliga platser-jag önskar verkeligen att vårt barn ska titta på dig med kärlek å respekt,kunna springa in i din famn en dag å ropa -däääär e min pappa!!!!!
    jag tror faktiskt att mitt x kan bli den bästa pappan NÄR han inser att han måste sätta vårt barns behov före sitt eget å sluta å terra mig.

Du anonym (mitt-x) ska ha ett stort tack,dina meningar å ord visar på omtanke för en främling å inte en kamp om vem som vet mest! Tack...{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (X-et) skrev 2011-03-18 02:03:29 följande:
    Detta är ett fall där pappan hotat att skära halsen av mamman, han är tidigare straffad bl a för misshandel och hotar med att kidnappa barnet. I ett sådant fall kan soc kräva att den som har vårdnaden, alltså mamman, ska skydda barnet från pappan. Om mamman inte fullföljer dessa sina skyldigheter kan soc anse att hon brister i omvårdnad och soc. kan då ta hand om barnet enl LUV och placera barnet i ett familjehem. 

Tänk på det ni som håller på och ältar att pappan kanske kommer att vinna i rätten. Jag har läst hela tråden och det är fruktansvärt många inlägg som misstänkliggjort TS på ett fult och orättvist sätt.

TS, du har inte hindrat pappan från att träffa barnet men du kan tvingas hindra honom om soc. anser att pappan är en fara för barnet.  Nu behöver du nog inte vara orolig för att man ska placera om ditt barn, då du samarbetat med soc och gör vad du kan för att skydda barnet. Men efter de uttalanden pappan gjort och de brott han utfört så måste man inse att det finns en hotbild.
    Nu kunde jag citera å vill även svara på det sista, ja soc skulle kunna ifrågasätta mig om jag tog risker som att utsätta oss för direkt fara, detta tog jag upp på Fr å dom sa då att offentliga platser för umgänge är det som gäller.Och det tyckte soc var en god ide sålänge det känns tryggt å funkar,skulle situationen bli det minsta hotfull,otrevlig å dyl så ska jag lämna platsen med barnet omgående å då dras allt umgänge in.
    för just som du säjer å som jag sa på Fr-min främsta plikt är att skydda mitt lilla barn även om det tyvärr är emot den andra föräldrern, jag sa även det till fr att jag kommer stoppa umgänget om det uppstår konflikter för det ligger inte i barnets bästa att vara med om det. så du har helt rätt i det du säjer, tack igen för att du tog dig tid att läsa min tråd.
  • sirisdotter

Bra att reglerna på något sätt verkar ha ändrats sedan 80-talet.   Då gällde att man måste lämna barnet till den andra föräldern,  även om soc var medvetna om att vederbörande balanserade på gränsen till att ta för stora risker.  "NÅGOT ALLVARLIGT MÅSTE HA HÄNT FÖRST -  innan man som ensam vårdnadshavare hade rätt att inskränka umgänget till t ex offentlig plats.

• Anonym (X-et)
    Anonym skrev 2010-11-04 19:58:04 följande:
    Ts tänk på att pappan kan stämma dig o redan nu få ensam vårdnad men att du har boendet kvar. Inte ovanlgt men då har DU problem för då får du inte vara föräldraledig. Men det senariot är väldgt vanligt numer för att mammor inte ska bete sg som du
    Självklart reagerar man när du fått inlägg som detta, där man förvränger och försöker insinuera att det är du som gjort fel när du gjort allt rätt. Du vill inte ta ifrån honom umgängesrätten, du vill ta hand om den lilla babyn på egen hand då det är du som ammar och du sköter kontakterna med myndigheter som Fr och Soc. Du har gjort allt rätt.

Men om man läser bara din trådstart syns det inget av alla fel han gjort. Du borde uppdatera och göra tillägg där, så att det framgår varför han inte kan få  vårdnaden. 
  • Anonym (X-et)
    Kjell2 skrev 2010-11-04 14:25:16 följande:
    TS:
    Nu lägger jag mig i lite mer än du frågar om. Tycker du ska tänka efter lite avseende ett avgörande i domstols. Om det blir en tvist angående vårdnad, umgänge eller boende kan en tuff advokat anställd av ditt ex eventuellt driva frågan om din lämplighet hårt. Även om du, och ditt ombud, säkert kan ifrågasätta hans lämplighet kommer även din lämplighet bli ifrågasatt. Jag kommer nu bara ta upp ett antal punkter som en advokat kan driva mot dig. Nu är det säkert lungt för dig  men bara så du är medvten om vad som kan hända. Du behöver absolut inte svara här utan bara fundera lite på hur det skulle vara under en rättegång.:

"Hur kan du ha skaffat barn med två helt olämpliga pappor? Tyder det inte på dåligt omdöme?"
    "Hur har du din försörjning? Har du jobb och utbdildning?"
    "Vilken typ av nätverk och stöd har du i din närhet? Är det ett lämplig nätverk för ett barn?"
    "Hur bor du?"
    "Kommer du kunna ta hand om ett barn till på ett bra sätt?"
    "Har du några tidigare domar mot dig?"
    Här är ett annat inlägg där det är du som ifrågasätts. Visserligen för att denne Kjell säger sig vilja hjälpa dig genom att göra dig uppmärksam på vad du kan råka ut för i domstolen, men, men...

Observera att den första frågan som ställs till dig är: Hur kan du ha skaffat barn med två helt olämpliga pappor? Tyder inte det på dåligt omdöme?

Skribenten, Kjell, verkar tro att babyns helt olämpliga pappa (det är Kjell som säger "helt olämpliga") skulle få vårdnaden före dig, därför att du haft det dåliga omdömet att skaffa barn med honom. Tänk, om det fungerade så i verkligheten. Då skulle den olämplige få vårdnaden i första hand. Detta pga dåligt omdöme hos den som skaffat barn med en olämplig. 

Eller så skulle ensam vårdnad inte existera. Ingen av föräldrarna kunde få vårdnaden ifall det var diskvalificerade per automatik att få barn med en olämplig person.  

Över huvud taget rör det inte dig. Du skaffade barn med en person som inte var olämplig vid den tidpunkten men när barnet var på väg höll det inte utan han blev en olämplig far under resans gång kan man säga.
  • Anonym (Orolig mamma)
    sirisdotter skrev 2011-03-18 12:54:40 följande:
    Bra att reglerna på något sätt verkar ha ändrats sedan 80-talet.   Då gällde att man måste lämna barnet till den andra föräldern,  även om soc var medvetna om att vederbörande balanserade på gränsen till att ta för stora risker.  "NÅGOT ALLVARLIGT MÅSTE HA HÄNT FÖRST -  innan man som ensam vårdnadshavare hade rätt att inskränka umgänget till t ex offentlig plats.
    Jo det e sant, när jag skulle söka hjälp hos polisen så fick jag till svar-Nu är du väldigt upprörd så gå hem å ta en kopp T å lugna ner dig å tänk igenom om du verkeligen vill göra en anmälan,känner du likadant imon så är du välkommen tillbax.
    det blev aldrig ngn anmälan å jag tappade allt förtroende till polisen.
    Men soc tog mig på allvar å jag har fått hjälp på ett otroligt väredefullt sätt.
    OCH vi har umgänge ute i det offentliga vilket passar oss båda sålänge situationen e så spänd,även om det e mkt bättre nu.
    Anonym (X-et) skrev 2011-03-18 21:41:10 följande:
    Självklart reagerar man när du fått inlägg som detta, där man förvränger och försöker insinuera att det är du som gjort fel när du gjort allt rätt. Du vill inte ta ifrån honom umgängesrätten, du vill ta hand om den lilla babyn på egen hand då det är du som ammar och du sköter kontakterna med myndigheter som Fr och Soc. Du har gjort allt rätt.

Men om man läser bara din trådstart syns det inget av alla fel han gjort. Du borde uppdatera och göra tillägg där, så att det framgår varför han inte kan få  vårdnaden. 
    Tack så mkt, exakt så säjer både soc å Fr att jag har gjort allt jag någonsin kunnat å mer därtill...jag vill absolut inte ta ifrån honom vårt gemensamma barn, jisses...vcår lille behöver sin pappa å jag tror att han kan bli en bra sådan bara han får tid på sig att mogna in i rollen, ang vårdnaden så har jag sagt åt honom såhär-den dagen vår lille känner samma trygghet med dig som han gör med mig så har jag ingan problem med att skriva på för gemensam,MEN jag vill se att han tar sitt ansvar först vilket han börjar göra...tror jag, hoppas bara det håller i sig å inte e en tillfällig sak...
    han sa till mig när jag åkte in med bebis till sjukhus för en vecka sedan, du har ensam vårdnad så ansvaret e ditt,jag har andra planer för kvällen...då åkte jag in akut med lillen för att h*n krampat å jag blev livrädd. Sådant beteende måste bort innan det blir aktuellt med Gv, han måste visa att han kan ta ansvar för ett barn å inte bara sig själv.
    Jag skulle kunna göra ett tillägg i Ts men vet inte hur jag skulle lägga fram allt som har hänt efter att jag startade Ts utan att det blir en mil långt..hehe
    men du ska ha tack för dina svar,det var mkt upplyftande...Hjärta
    Anonym (X-et) skrev 2011-03-18 22:14:48 följande:
    Här är ett annat inlägg där det är du som ifrågasätts. Visserligen för att denne Kjell säger sig vilja hjälpa dig genom att göra dig uppmärksam på vad du kan råka ut för i domstolen, men, men...

Observera att den första frågan som ställs till dig är: Hur kan du ha skaffat barn med två helt olämpliga pappor? Tyder inte det på dåligt omdöme?

Skribenten, Kjell, verkar tro att babyns helt olämpliga pappa (det är Kjell som säger "helt olämpliga") skulle få vårdnaden före dig, därför att du haft det dåliga omdömet att skaffa barn med honom. Tänk, om det fungerade så i verkligheten. Då skulle den olämplige få vårdnaden i första hand. Detta pga dåligt omdöme hos den som skaffat barn med en olämplig. 

Eller så skulle ensam vårdnad inte existera. Ingen av föräldrarna kunde få vårdnaden ifall det var diskvalificerade per automatik att få barn med en olämplig person.  

Över huvud taget rör det inte dig. Du skaffade barn med en person som inte var olämplig vid den tidpunkten men när barnet var på väg höll det inte utan han blev en olämplig far under resans gång kan man säga.
    Jo jag har förstått att en del vill hjälpa genom agtt angripa mig, har sett andra trådar om just detta ämnet där mammor förtvivlat försöker skydda barnen å in kommer pappalobbyn å lynchar den egoistiska mamman, det e inte klokt! När dessa pers lämnar sin data för en stund så lever dessa mammor vidare med stark oro,rädsla osv för sin egen å barnens säkerhets skull...men vem tänker på det när man kan häva ur sig skit över ngn som behöver råd å stöd....Men du anonym, gjorde en stor skillnad i min tråd....karma vännen..tack{#emotions_dlg.flower}
  • sirisdotter
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2011-03-20 09:52:58 följande:
    Jo det e sant, när jag skulle söka hjälp hos polisen så fick jag till svar-Nu är du väldigt upprörd så gå hem å ta en kopp T å lugna ner dig å tänk igenom om du verkeligen vill göra en anmälan,känner du likadant imon så är du välkommen tillbax.
    det blev aldrig ngn anmälan å jag tappade allt förtroende till polisen.
    Men soc tog mig på allvar å jag har fått hjälp på ett otroligt väredefullt sätt.
    OCH vi har umgänge ute i det offentliga vilket passar oss båda sålänge situationen e så spänd,även om det e mkt bättre nu.
    Anonym (X-et) skrev 2011-03-18 21:41:10 följande:

Tack så mkt, exakt så säjer både soc å Fr att jag har gjort allt jag någonsin kunnat å mer därtill...jag vill absolut inte ta ifrån honom vårt gemensamma barn, jisses...vcår lille behöver sin pappa å jag tror att han kan bli en bra sådan bara han får tid på sig att mogna in i rollen, ang vårdnaden så har jag sagt åt honom såhär-den dagen vår lille känner samma trygghet med dig som han gör med mig så har jag ingan problem med att skriva på för gemensam,MEN jag vill se att han tar sitt ansvar först vilket han börjar göra...tror jag, hoppas bara det håller i sig å inte e en tillfällig sak...
    han sa till mig när jag åkte in med bebis till sjukhus för en vecka sedan, du har ensam vårdnad så ansvaret e ditt,jag har andra planer för kvällen...då åkte jag in akut med lillen för att h*n krampat å jag blev livrädd. Sådant beteende måste bort innan det blir aktuellt med Gv, han måste visa att han kan ta ansvar för ett barn å inte bara sig själv.
    Jag skulle kunna göra ett tillägg i Ts men vet inte hur jag skulle lägga fram allt som har hänt efter att jag startade Ts utan att det blir en mil långt..hehe
    men du ska ha tack för dina svar,det var mkt upplyftande...HjärtaJo jag har förstått att en del vill hjälpa genom agtt angripa mig, har sett andra trådar om just detta ämnet där mammor förtvivlat försöker skydda barnen å in kommer pappalobbyn å lynchar den egoistiska mamman, det e inte klokt! När dessa pers lämnar sin data för en stund så lever dessa mammor vidare med stark oro,rädsla osv för sin egen å barnens säkerhets skull...men vem tänker på det när man kan häva ur sig skit över ngn som behöver råd å stöd....Men du anonym, gjorde en stor skillnad i min tråd....karma vännen..tack{#emotions_dlg.flower}
    OT,  men  ditt besök hos polis påminner om när jag gick till polisen för att anmäla misshandel.   Fick kommentaren "Du var nog också dum -  gå hem och bli sams med pojkvännen i stället...."
  • Anonym (Orolig mamma)
    sirisdotter skrev 2011-03-20 14:42:26 följande:
    OT,  men  ditt besök hos polis påminner om när jag gick till polisen för att anmäla misshandel.   Fick kommentaren "Du var nog också dum -  gå hem och bli sams med pojkvännen i stället...."
    Men va...shit va sjukt!!!!! man tappar allt förtroende....hemskt,uch....
Svar på tråden Umgängesrätt,hur funkar det?