MattssonE skrev 2011-02-04 23:05:22 följande:
ber om ursäkt, jag utgick ifrån att du inte ville betala, det lät så i ditt inlägg. Jag tycker inte att DU är egoistisk, jag tycker att ALLA föräldrar som inte vill hjälpa till att dela på kostnader för sitt gemensama barn är själviska.
Men som sagt, ber om ursäkt för det jag sa ifall det nu är så att du faktiskt vill hjälpa till med resekostnaderna.
Ja jag vet inte hur din relation till barnets pappa är, därför jag bad dig förklara den kortfattat för mig så jag kunde ha större förståelse, men jag fick ingen förklaring så därför vet jag inte..
men bara så du vet, jag sitter inte här och hittar på saker, jag vet heller inte ALLA lagar som gäller vid umgänge, underhåll och andra familjeangelägenheter, men jag sitter själv i en jävligt tuff situation och försöker lära mig så mycket jag kan, och på vägen försöker jag hjälpa andra som är i samma sits. men somsagt, vill du ha konkreta och direkta svar så ska du vända dig till familjerätten, inte till fl's forum, för då får du svar från oss, som går efter egen erfarenhet.
Ok,näe men det e lungt jag e INTE av den sorten som vill hindra mitt barn till att få en möjlighet att bygga upp en bra å trygg relation till sin far för et vill jag.å om det innebär att jag betalar halva resan ja då e det så,MEN han har som sagt mkt mer pengar än mig.
ja du bad mig att berätta lite kortfattat men jag har inte haft tiden ikv att dra igenom det då jag springer mellan datan,middan å fre mys med barnen.
jag ska självklart vända mig till min advokat på mån å få mer konkreta svar men tycker faktiskt att en del här inne besitter kunskap som e guld värt.
jag tycker ju det skulle vara märkligt att jag inte skulle kunna flytta utan vara låst till min hemstad i 18 år fast jag har ensam vårdnad, jag har flera olika skäl till en flytt så det beror inte enbart på pappan även om det åxå spelar sin roll i det hela.
måste få fråga, du har en 1 åring å växelvis boende?? jag blev helt paff då du släpper iväg en så liten bebis på vv? hur tänkte du då?