• Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Hej!

I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

Jättetacksam för hjälpen från er

• Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • Salsan

Det är lite tjockare papper som det fungerar alldeles utmärkt att skriva med blyerts och bläck på.

Jag hade laddat upp med argument inför telefonsamtalet men det behövdes inte utan de erbjöd sig direkt att skicka en ny kalender när jag beskrivit felet. Kanon. Och ingen lång telefonkö heller utan svar direkt. 

• Semlan10

Dalkulla - minns inte det där med autokorrigering hos Crimson. Men bilderna blev bra!

• tessan27

Beställde ett par kalendrar från Vistaprint härom dagen... tror säkert att kalendrarna kommer bli jättefina men jag blev lite irriterad när jag betalt upptäcker att det kostat mer än vad stod först... alltså momsen var inte medräknad i priset innan jag betalade... plus att frakten var tokdyr. I och för sig var ju kalendrana billiga det blev 60 kr styck när jag beställde 2 + moms vilket jag inte såg att det stod någonstanns.
    Beställde även julkort och adressetiketter... portot blev runt 130 kr det som jag beställde kostade 180 kr och jag fick betala lite över 400 kr...

• Dalkulla74

tessan27: Ja den frakten var ju lite saftig kan man tycka. Vilka lurifaxer som inte har momsen inräknad i sina priser de skrivit ut. Jag kan inte tänka mig att majoriteten av deras kunder är företag så det måste ju vara bara för att få så "litet" pris som möjligt när man jämför de olika leverantörerna. Men det är lite som du säger, de som har jättebilliga priser på kalendrar tar igen det på extraavgifter och vise versa.

Salsan: Precis den kvalitet jag tycker det ska vara på kalendern och kundtjänst med för den delen .

Jag har fått besked från Photobox att mina kalendrar är gjorda och skickade, ska bli spännande att öppna paketet sen!

• morgan5
    morgan5 skrev 2010-11-23 22:03:48 följande:
    Hej

Vi har i 4 år köpt våra fotokalendrar från Önskefoto och det är väl ett tecken på att vi är nöjda...
    De har helt klart blivit bättre och enklare rent webb mässigt, första året var beställningsförfarandet inget vidare, men i år så gick det både fort och smidigt.

Jag kan med andra ord varmt rekomendera Önskefoto!

/Morgan
    Vi har nu fått våra Fotokalendrar och är Lika nöjda som vanligt! Blev förvånad att de levererade så fort, så även där har de nog blivit snäppet ännu bättre i år än tidigare.

Rekomendation  kvarstår med andra ord !!!
  • frojo

Jag beställde från Vista print för något år sedan och en av tre kalendrarna saknade en månad. Det var bara turen att jag kollade igenom allihopa. Fick ringa kundtjänst deras och hamnade i Spanien eller något sådan och tala engelska. Fick inte en ny innan jul. De var dock jättesnälla på kundtjänst men ändå... Nu har jag beställd av ICA och det gick snabbt och smidigt (svensk kundtjänst). De hade även valmöjligheter att man kan ha flera kort på en månad. Det var lite kul tyckte jag.

• Dalkulla74

Tack för återberättelser om hur det har gått för er !

frojo: Ja ICAs foto är samma sak som Photobox där jag beställt ifrån så det är exakt samma priser och valmöjligheter. Har du fått hem dem med? Nyfiken på hur de upplevs .

• solida

Jag har fått hem alla mina kalendrar (7 st) från Vistaprint, och är supernöjd. Det enda som blev fel är att jag har fyllt i allas födelsedagar och satt en ballong i rutan på det datumet, men på en av födelsedagarna föll texten bort, det är bara ballongen kvar... Dock kan jag inte skylla på Vistaprint tyvärr, är nog den mänskliga faktorn (dvs jag) som ställt till det.
    I övrigt mycket nöjd som sagt. och två kort som de varnade för hade för låg upplösning, blev också hur bra som helst i tryck.

• Pärlans2

Hej!
    Kan rekommendera http://fotoklok.se snabba leveranstider och allt görs i Sverige. Man kan välja vilka dagar som ska vara "röda" eller nån annan färg om man vill det. Har gjort mina fotoböcker där och fotokalendrar, har fått dom på några få dagar varje gång. Läs på deras kundomdömmen-sida för att se vad andra tycker. Jättefint tryck också.

Man kan även skriva med vanlig bläckpenna på deras fotokalenderar

Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?