• Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Hej!

I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

Jättetacksam för hjälpen från er

• Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • Gladskit
    MarLe71 skrev 2010-11-26 12:44:24 följande:
    Photomic hade vi till dagisfotografierna och jag är MISSNÖJD...  har dock ingen aning om hur dom är med almanackor..
    Dem har jag inte heller några bra erfarenheter av.
  • Dalkulla74

Gladskit: Här mappas och döps alltid allting så pedagoiskt det går Guld värt när man ev behöver återanvända eller göra om något! Jag har nyss fått hem min kalender från personligalmenacka.se så jag har alla röda dagar och födelsedagar redo att föra över .

Nu har julgardiner och ljusstakar åkt fram här hemma. Kanske det blir lite kalendermakeri i kväll .

• Gladskit
    Dalkulla74 skrev 2010-11-26 14:59:45 följande:
    Gladskit: Här mappas och döps alltid allting så pedagoiskt det går Guld värt när man ev behöver återanvända eller göra om något! Jag har nyss fått hem min kalender från personligalmenacka.se så jag har alla röda dagar och födelsedagar redo att föra över .

Nu har julgardiner och ljusstakar åkt fram här hemma. Kanske det blir lite kalendermakeri i kväll .
    Haha, sån har jag också
    Perfekt att man kan lägga in dagistider, träning och väder i egna små boxar. Tror tyvärr inte att det ryms på fotokalendrarna, annars hade det ju varit suveränt med såna små rutor där också. Bara att fylla i
  • Dalkulla74

Nu har jag fått svar från Photobox angående deras erbjudande köp 2 betala för 1. Det går inte att köpa udda antal nu med rabattkoden så jag kommer därför förmodligen att köpa 6st och få 3 med på köpet så totalt med tjänsten "Photodays" och frakt blir det 666kr, dvs 111kr/st inkl frakt. Så får det nog bli !

• soffien

lånar tråden lite bara, är det någon som vet måtten på väggalmanackan på vistaprint, har försökt hitta måtten men ser de ingenstans. tacksam för snabbt svar  

• Dalkulla74

soffien: Jag tror jag kan svara åt dig Så här står det på startsidan:

Väggkalendrar

Imponera på familj och vänner. Välj ikoner, lägg till texter och ladda upp foton för det där lilla extra. Storlek: 28 x 21,5 cm
  • soffien

tack för snabbt svar! såg nu att det fanns en produkts informations flik att trycka på, förstår inte hur jag kunde missa det förut  det står iaf 279*216 mm på måtten är det då en sida de menar? eftersom att kalendern är delad med spiral i mitten och bilden på en sida och månadsdagarna på en annan kan de väl inte mena kalender mått när kalendern är uppslagen *usch vad korkad jag känner mig*

• Dalkulla74

soffien: Lite klurigt med storlekarna jag håller med! Gissar att en del skor sig på att vara otydliga så man ska tro att de är större än vad de egentligen är . Maila kundservice eller fråga någon som beställt därifrån tidigare, jag vill inte gissa för då gissar jag säkert fel.

Vi har precis suttit en timme och gått igenom våra bilder i jakten på bilder till kalendern. Det är ju jättesvårt att välja!

• solida

Vistaprints kalendrar är i A4storlek, alltså två A4 när den är uppslagen.

Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?