• Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Hej!

I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

Jättetacksam för hjälpen från er

• Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • frojo

Beställde tre stycken kalendrar förra året från Vistaprint och i den ena saknades en månad. Var tvungen att ringa och klaga och blev då kopplad till deras kundtjänst i Spanien. Fick då prata engelska och det tog lång tid innan jag fick någon att prata med. I år beställde jag från ica. En svensk kundtjänst om det skulle bli något tokigt. 

• frojo

I övrigt var jag nöjd med kvaliten..ja förutom att en månad saknades ; )

• vill bli mamma 2009

Jag brukar köpa från Extrafilm och vara jättenöjd.
    I år har jag dock valt fujidirekt.se. Prisvärt och bra att man endast betalar 29:- i frakt hur mycket man än beställer. Passade på att beställa lite billga förstoringar också. Är man ny kund får man dessutom 100 foton gratis!

• Ozan

Är oxå ute efter att beställa fotokalendrar från ett bra ställe.

Var in på Önskefoto och tittade och deras kalender verkar vara stor, A3 format. Är det när den är uppvikt, alltså med fotot uppe och kalendariet nere? Eller är den det ihopvikt?

• Längtandsfull
    Ozan skrev 2010-11-29 11:26:32 följande:
    Är oxå ute efter att beställa fotokalendrar från ett bra ställe.

Var in på Önskefoto och tittade och deras kalender verkar vara stor, A3 format. Är det när den är uppvikt, alltså med fotot uppe och kalendariet nere? Eller är den det ihopvikt?
    När den är uppvikt.. Det är alltså 2 st A4 sidor.
    vill bli mamma 2009 skrev 2010-11-28 21:47:29 följande:
    Jag brukar köpa från Extrafilm och vara jättenöjd.
    I år har jag dock valt fujidirekt.se. Prisvärt och bra att man endast betalar 29:- i frakt hur mycket man än beställer. Passade på att beställa lite billga förstoringar också. Är man ny kund får man dessutom 100 foton gratis!
    men vad kostade kalendern styck???
  • Ozan

Var in på Vista print och tittade oxå och de har ju många roliga designer osv MEN detta med röda dagar; ni som använt Vistaprint kan man ändra siffran på söndagar och röda dagar till röda siffror?

• solida

Jag fick hem kalender från Vistaprint idag, och de röda dagarna står faktiskt inskrivna. De är dock inte rödfärgade, men det står på dem t ex trettondagen eller långfredagen etc. Jag var lite osäker innan på om det stod i, men det gjorde det.

Men att färga siffrorna röda vet jag inte om man kan, jag har inte prövat.

• Längtandsfull
    solida skrev 2010-11-29 18:01:38 följande:
    Jag fick hem kalender från Vistaprint idag, och de röda dagarna står faktiskt inskrivna. De är dock inte rödfärgade, men det står på dem t ex trettondagen eller långfredagen etc. Jag var lite osäker innan på om det stod i, men det gjorde det.

Men att färga siffrorna röda vet jag inte om man kan, jag har inte prövat.
    Ja det vet jag att det står med. Det ser man när man gör almenakan men jag vill ha ALLA röda dagar röda. Siffrorna skall alltså vara röda.
  • Mirris

När jag beställer kort/kalendrar så gör jag det ALLTID från www.proprint.se  tycker dom är suveräna. Bra kvalisort och snabb leverans.

Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?