• Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Hej!

I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

Jättetacksam för hjälpen från er

• Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • Armani

Fick ett mejl tidigt imorse från Vista Print att kalendrarna har skickats. Hoppas ju så klart att dom ska hinna fram på den här veckan som är kvar innan jul, men det känns ju liiite tight om tid Tyst

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • FruJohansson82

Vi bestllde från Vistaprint, och kvaliten är usel Bilderna är lite suddiga, och det är dom inte vanligtvis!), framsidan är det massa gula småstreck i, m.m.
    Kommer aldrig mer beställa därifrån!

• Norr

Jag beställde efter mycket om och men kalendrar från vistaprint i år igen. Vart mycket nöjd. Absolut inga suddiga bilder men då använder jag bilder med hög upplösning också. Som sagt tidigare synd bara att dom inte har röda dagar markerade. Men väldigt prisvärt är det. halvapriset på kalendrarna och gratis 7 dagars frakt fick jag.

• chatnoir

Beställde förra året från Önskefoto och vi var inte nöjda med resultatet. Kändes som något man skrivit ut själv från skrivaren. I år har vi beställt från Korthuset och är väldigt nöjda. Superfina färger och öht snygg almanacka. Enda nackdelen är väl att man behöver en speciell penna för att skriva i den eftersom det är fotokvalité på pappret.

• lavendeln
    tessan27 skrev 2010-12-07 15:11:58 följande:
    Beställde ett par kalendrar från Vistaprint härom dagen... tror säkert att kalendrarna kommer bli jättefina men jag blev lite irriterad när jag betalt upptäcker att det kostat mer än vad stod först... alltså momsen var inte medräknad i priset innan jag betalade... plus att frakten var tokdyr. I och för sig var ju kalendrana billiga det blev 60 kr styck när jag beställde 2 + moms vilket jag inte såg att det stod någonstanns.
    Beställde även julkort och adressetiketter... portot blev runt 130 kr det som jag beställde kostade 180 kr och jag fick betala lite över 400 kr...
    Jag blev inte lite irriterad utan mycket så jag struntade i att beställa! Jättedåligt tycker jag att det var och de tjänar säkert massor på att lura folk på det där viset som inte sen orkar göra om kalendern för det tar ju faktiskt en stund..
  • jennsans

beställde från fritzell i år.. gjorde det för 2 år sedan med.. och jämför man kvaliteten så är det betydligt sämre nu =( är jättebesviken

• Solia

Extrafilms är också vääääldigt mycket sämre i år om man jämför 3 år tillbaka i tiden

• Solia
    Dieselmom skrev 2010-12-14 19:33:36 följande:
    Jag beställer alltid från ifolor.se
    Snälla berätta mer. Beställer ofta kort därifrån. Hur är kalendrarna?!
  • Probably the best    in the

Undrar om det blir repris från fjolåret. Då kom dom inte fram i tid, trots jag betalat för det, då var det Vistaprint.
    I år, photobox....alltså, jag beställde 12 dec. 20 dec har de skickats från UK....jag har betalt för expressfrakt. Idag var de på Arlanda....photobox garanterade leverans före jul....spännande.....

Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?