• Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Hej!

I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

Jättetacksam för hjälpen från er

• Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • Dalkulla74

äsch det är jag som skumläser och läste feel. Fick för mig att när du fått dem så skulle skicka vidare dem den 17e men så stod det ju INTE . Hade dottern i ett annat rum som pockade på uppmärksamheten så jag dök bara ner vid datorn som hastigast.

Håller tummarna för att de kommer i tid. Tur att det år många vardagar fram tills jul i år.

• Längtandsfull

men det var ju förra måndagen som mitt paket skickades och det har ennu inte kommit framtill mig.

Den beställningen som jag gjorde senare skall skickas nu den 17.de och om den skall ta lika lång tid på sig så kommer jag inte få hem dom i tid.

Har inte du fått hem ditt paket heller?

• Probably the best    in the

Beställde DHL från Photobox natt till måndag. Vis av förra årets erfarenhet då jag ändå betalade dyra pengar till Vistaprint så kalendrarna skulle komma i tid....

• Dalkulla74

Längtansfull: Samma lika, fick mail om att den 6/12 så hade min order "behandlats och skickats". Eftersom jag var ute i så god tid (tyckte jag) så valde jag inget specialfraktsätt utan bara vanligt. Inte ska det behöva ta 3,5 vecka att få sina kalendrar ! Lite vanskligare att beställa senare kan jag tänka mig eftersom det är högre belastning nära jul + att de trycks och tillverkas utomlands så det tar lite tid att skicka eftersom de säkerligen tar billigat tänkbara frakt för att tjäna mer på oss .  Så du har alltså fått ett mail nu som berättar iförväg när de blir klara och ska skickas? Så fick jag aldrig med min order, Mailet kom först när de var klara och hade skickats.

Probably: Hur mycket extra betalade du för DHL?

• Skogsmullen
    S Sofia skrev 2010-11-21 21:55:54 följande:
    www.trycksakstorget.se är klart bäst på kalendrar. Lite dyrare men ett mycket bra utbud. Man kan välja massor av utformingen av kalendern. Kan skriva in alla födelsedagar mm. Välja  (förutom sina bilder) en massa bilder/motiv och annat  på kalender bladet. Väl värd alla pengar!
    I sina kalender kan man välja att ha en, två, tre eller fyra bilder på varje blad.
    Håller med! Helt klart värt varenda peng!
  • Dalkulla74

Såg precis detta på Photobox hemsida:

Störningsinformation 2010-12-09: På grund av kraftigt snöoväder i södra Europa har vi just nu tillfälliga förseningar i leveranserna.

• Längtandsfull
    Dalkulla74 skrev 2010-12-14 19:45:35 följande:
    Längtansfull: Samma lika, fick mail om att den 6/12 så hade min order "behandlats och skickats". Eftersom jag var ute i så god tid (tyckte jag) så valde jag inget specialfraktsätt utan bara vanligt. Inte ska det behöva ta 3,5 vecka att få sina kalendrar ! Lite vanskligare att beställa senare kan jag tänka mig eftersom det är högre belastning nära jul + att de trycks och tillverkas utomlands så det tar lite tid att skicka eftersom de säkerligen tar billigat tänkbara frakt för att tjäna mer på oss .  Så du har alltså fått ett mail nu som berättar iförväg när de blir klara och ska skickas? Så fick jag aldrig med min order, Mailet kom först när de var klara och hade skickats.

Probably: Hur mycket extra betalade du för DHL?
    Det står på hemsidan när du loggat in när troligtvis paketet kommer att skckas.
    Men ett meil för man först när den är skickad.
  • Längtandsfull
    Dalkulla74 skrev 2010-12-14 19:53:06 följande:
    Såg precis detta på Photobox hemsida:

Störningsinformation 2010-12-09: På grund av kraftigt snöoväder i södra Europa har vi just nu tillfälliga förseningar i leveranserna.
    Där ser man... hoppas att det slutar snart d så jag hinner få hem allt..
  • Dalkulla74

Längtansfull: Aha, tänkte inte på att följa min beställning som inloggad

Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?