• Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Hej!

I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

Jättetacksam för hjälpen från er

• Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • Armani

Fick hem kalendrarna idag från Vistaprint och är jättenöjd med resultatet Skrattande Synd bara på det där med namnsdagarna...

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Längtandsfull
    Probably the best in the skrev 2010-12-22 22:20:11 följande:
    Undrar om det blir repris från fjolåret. Då kom dom inte fram i tid, trots jag betalat för det, då var det Vistaprint.
    I år, photobox....alltså, jag beställde 12 dec. 20 dec har de skickats från UK....jag har betalt för expressfrakt. Idag var de på Arlanda....photobox garanterade leverans före jul....spännande.....
    Jag saknar också en beställning från photobox.
    dom skickades tydligen igår med dhl. Hoppas dom hinner fram till mig idag.. vill ju såklart ha dom imon..
  • Probably the best    in the
    Längtandsfull skrev 2010-12-23 11:50:33 följande:
    Jag saknar också en beställning från photobox.
    dom skickades tydligen igår med dhl. Hoppas dom hinner fram till mig idag.. vill ju såklart ha dom imon..
    Min är framme! Jättenöjd!
  • happy 78

Beställde från Önskefoto i år och de är Ok men förra året beställde jag från Japanfoto o de är superfina. Ska beställa från japanfoto nästa år. Tog önskefoto bara för att jag va ute i sista stund som vanligt...Det sämsta nu va att tre av bilderna är pluttsmå i kalendern(de som är tagen med vänd kamera). Bra att det är namnsdagar med  det va det inte från Japanfoto,men det kanske de börjat med??

• Dalkulla74

Tack för att ni fortsätter skriva och faramförallt berättar hur era beställningar blev, om ni var nöjda eller inte och även har lite motiveringar. Det är nog många med mig som uppskattar att få den infon !

Jag blev nöjd med min beställning från Photobox, färgerna i bilderna känns igen från digitala underlaget, papperet är av högre gramvikt och bra att skriva på, stadig kalender med tjockare plastskiva i botten och transparent plastskiva framför. Det lilla minus jag har är kanske att kalenderrutorna är lite små men det är ju ingens fel. Man ser på skärmen hur det ska bli innan man skickar det men jag trodde helt enkelt att de var större än de var. Jag har ju fyllt i hela släktens födelsedagar så det kanske inte behövs skrivas något mer i rutorna . Som det känns nu så känns det inte som att jag har någon anledning till att byta leverantör om jag ska beställa nästa år . OK det var lite tidsödande att sitta och ändra grad och feta siffor samt göra dem röda på helgdagar men sånt pill har jag inte så mycket emot .

Fortsätt gärna skriva in era erfarenheter i tråden

TomteGOD JUL & GOTT NYTT ÅR allihopa !

• Ozan

Är oxå nöjd med mina från photobox. Även fast de kom i sista minuten...

• Echidna

Har inte fått mina från Önskefoto än..

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Solia

Väcker liv i denna tråd igen. Vad gäller i år?! Någon som redan beställt och kan ge tips!??!

• nirakanna2

Tre år i rad har vi beställt från Fuji och blivit nöjda. Fotona blir fina (beställer den stora där de är ungefär A4). Det är smidigt för man kan ladda upp bilder i ett web-album och göra klart när det passar. Enda nackdelen är att det är fotopapper även där man skriver, men har man en bra permanent tuschpenna är det ju inget problem.

Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?