• Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Hej!

I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

Jättetacksam för hjälpen från er

• Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • Längtandsfull
    Pärlans2 skrev 2010-12-11 15:40:18 följande:
    Hej!
    Kan rekommendera fotoklok.se snabba leveranstider och allt görs i Sverige. Man kan välja vilka dagar som ska vara "röda" eller nån annan färg om man vill det. Har gjort mina fotoböcker där och fotokalendrar, har fått dom på några få dagar varje gång. Läs på deras kundomdömmen-sida för att se vad andra tycker. Jättefint tryck också.

Man kan även skriva med vanlig bläckpenna på deras fotokalenderar
    Vad kostar dom? Vad kostar frakten?
  • Armani

Ni som har beställt från Vista Print, hur länge har det tagit innan ni fått hem beställningen?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • solida
    Armani skrev 2010-12-13 20:27:05 följande:
    Ni som har beställt från Vista Print, hur länge har det tagit innan ni fått hem beställningen?
    ca en vecka tror jag det tog i år.
  • Längtandsfull

Ni son beställt från photobox /ica hur lång tid tog det från det att ni fick ett mail om att paketet var skickat tills ni hade det i brevlådan?

Jag fick mailjet förra måndagen och har ennu inte fått några kalendrar..

Jag skickade ett mail till dom förut så nu väntar jag på svar.

• Armani
    solida skrev 2010-12-14 13:53:11 följande:
    ca en vecka tror jag det tog i år.
    Ok, tack Det stod upp till 14 dagar då jag beställde, men man hoppas ju att dom vill vara lite kvickare än så
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • dicny
    Armani skrev 2010-12-14 14:17:53 följande:
    Ok, tack Det stod upp till 14 dagar då jag beställde, men man hoppas ju att dom vill vara lite kvickare än så
    Jag fick mina igår och jag gjorde min beställning 25/11. Skulle enligt deras hemsida fått de i torsdags så när jag fortfarande inte hade fått de i fredags så mailade jag Vistaprint och klagade. Deras svar var att de skickar en ny omgång utan kostnad oavsett om de här kom fram. Det tyckte jag var bra service. Fast vad jag ska göra med de extra har jag ingen aning om. Får väl ge bort två kalendrar till samtliga istället för en.

Hoppas du hinner få dina i tid!
  • Dalkulla74

Längtandsfull: Har du fått dina kalendrar från Photobox? Jag väntar fortfarande på mina, beställde den 30/11. Ingen ko på isen än men förväntade mig att de skulle vara här denna veckan när de skickade det där mailet förra veckan om att de var skickade. Vet att de postas från Frankrike.

• Längtandsfull
    Dalkulla74 skrev 2010-12-14 16:50:20 följande:
    Längtandsfull: Har du fått dina kalendrar från Photobox? Jag väntar fortfarande på mina, beställde den 30/11. Ingen ko på isen än men förväntade mig att de skulle vara här denna veckan när de skickade det där mailet förra veckan om att de var skickade. Vet att de postas från Frankrike.
    Nej jag har inte fått dom än.. det oroar mig för jag la en till beställning senare och den skall skickas den 17,de och skall det ta lika lång tid med den så kommer ju inte den hinna fram innan jul.

Men det står ju på hemsidan att det var garanterad leverans innan jul.
  • Dalkulla74

OK, skönt ändå att höra att vi ligger lika och väntar båda. Inrikes i Sverige så ska det iaf gå fortare sen. Med vanligt porto så ska man kunna skicka senast den 22/12 och det ska vara framme till julafton. Men du kanske skulle skicka utrikes (minns inte)?

• Längtandsfull
    Dalkulla74 skrev 2010-12-14 17:10:05 följande:
    OK, skönt ändå att höra att vi ligger lika och väntar båda. Inrikes i Sverige så ska det iaf gå fortare sen. Med vanligt porto så ska man kunna skicka senast den 22/12 och det ska vara framme till julafton. Men du kanske skulle skicka utrikes (minns inte)?
    Vad menar du med att skicka utrikes? jag skall inte skicka dom någonstans det är photobox som skall skicka till mig. Lägger man en order den 22,de så kan man ju glömma att hinna få dom innan julafton.
    Det har ju hittills tagit 8 dagar för posten.
Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?