• Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Hej!

I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

Jättetacksam för hjälpen från er

• Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • Jagsjälv

Vi har gjort kalendrar från Expert i flera år. Varit nöjda.

• Dalkulla74

Norr: Tack för din info om Vistaprint. Jag håller med dig, jag vill ha svenska högtider och röda dagar med!

1-3 icke till Önskefotos fördel...

namn: Kul, då har vi 2st som är jättenöjda med Extrafilm.

Jag har tänkt lägga in en radda med alla länkar till kalenderföretag som jag har samlat på mig och ev skriva dit ord. pris mm så man överskådligt kan se och jämföra. Men tiden och orken har trytit de senaste dagarna. Men jag återkommer

• morgan5

Hej

Vi har i 4 år köpt våra fotokalendrar från Önskefoto och det är väl ett tecken på att vi är nöjda...
    De har helt klart blivit bättre och enklare rent webb mässigt, första året var beställningsförfarandet inget vidare, men i år så gick det både fort och smidigt.

Jag kan med andra ord varmt rekomendera Önskefoto!

/Morgan

• Lycka80
    morgan5 skrev 2010-11-23 22:03:48 följande:
    Hej

Vi har i 4 år köpt våra fotokalendrar från Önskefoto och det är väl ett tecken på att vi är nöjda...
    De har helt klart blivit bättre och enklare rent webb mässigt, första året var beställningsförfarandet inget vidare, men i år så gick det både fort och smidigt.

Jag kan med andra ord varmt rekomendera Önskefoto!

/Morgan
    Håller helt med, har beställt där ett antal år och dem har blivit mycket bättre. Vi är jätte nöjda..
    Stolt Mamma till Fredrick 020226 & Moa 061008
  • Semlan10

Någon som har använt Lasertryck?

En dum fråga kanske, men ni som beställt tidigare, måste alla foton vara "liggande"? Blir kanske konstigt annars?

• emsmamma

Jag har alltid beställt från korthuset.se och tycker att det är kanonbra - både fotokvalitén och leveransen.

• Ledilnaan

Jag har beställt från Fritzell sen 1996, de har haft enkla kalendrar med inget krusidull och annat som stör. Har varit jätte nöjd. I år har jag beställt från Vistaprint eftersom de hade köp 5 betala för 1, de var helt okej, men jag gillar Fritzell mycket bättre.

• Dalkulla74

3-3 för Önskefoto nu

Korthuset minns jag inte om jag kikat på, ska knata in där senare och titta!

Flera Fritzellare som är nöjda med

Oj det var ju väldigt bra erbjudande av Vistaprint, 5 till priset av 1

Lasertryck har jag inte hört talas om, ska googla på dom!

Tack för alla som skriver in och berättar sina erfarenheter eller undrar lika som jag !

• Längtandsfull

Såg att någon skrev att på vistaprint så var det inte svenska röda dagar osv..

Men jag var inne där nu och la in en bild som prov. När jag kom till steg 2 så fick jag se hur kalendern ser ut och då var den helt tom. varken röda dagar eller namnsdagar ifyllt.. Bara enkla siffror i varje ruta.
    Blir det så eller kan man välja eget sen?

Måste ge varje sida en bild för att komma vidare..

• ana86

Jag jobbade på önskefoto förra säsongen när dom gjorde kalendrar och tycker nog både positivt och negativt..Vissa kalendrar var ju sjukt snygga, andra såg mindre bra ut och då var det helt enkelt kvaliten på bilderna som avgjorde...inget önskefoto kunde göra nåt åt :/

men nu har ju företaget gått i konkurs här var jag bor så det kanske beror på nåt...vet att chefen sa att dom hade fått mkt klagomål för något år sen på kvaliteten men att de hade blivit betydligt bättre...så det var petnoga med vilka kalendrar vi skickade ut osv

Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?