• Dalkulla74

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Hej!

I år hade vi tänkt prova på att göra en fotokalender som julklapp till släkten. Eftersom vi inte testat någon leverantör alls tidigare så skulle vi behöva tips på vilka som har bra kvalitet och pris och kanske ännu viktigare vilka vi ska låta bli att beställa ifrån.

Jättetacksam för hjälpen från er

• Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?
  • MarLe71

Har kört på Fritzells varje år och tycker dom är helt okej, det är ju inget som ska hålla i flera år utan det är ju faktiskt en pryl som används ett år och sen ska den ju bara bort. Min föräldrar vill absolut ha en varje år och dom använder den som en almanacka, dvs skriver och kladdar och ändrar så det är ju inte så mycket att spara.

Fritzells kan rekommenderas!

Gabriel 2005 & Gustav 2007
  • Dalkulla74

Åh va bra med flera erfaranheter !

Som jag skrev för någon dag sedan så är ICA foto identiskt med Photobox, dvs sammarbete dem emellan.

Fujidirekt har med kampanj nu såg jag, 99kr/st för A4 och de har även möjligheten att man skriver dit personliga texter i kalendern (har inte kollat om de tar extra för det). Ni som använt er av Fuji, är det fotopapper (dvs blankt) eller går de bra att skriva i? Vet att min släkt vill kunna anteckna i dem.

Nu slutar jag räkna på Önskefoto, men kul att de flesta verkar så nöjda att de inte byter

De som använt sig av Fritzells är enbart nöjda vad jag notera med

Någon som använt sig av Photomic?

• MarLe71

Photomic hade vi till dagisfotografierna och jag är MISSNÖJD...  har dock ingen aning om hur dom är med almanackor..

Gabriel 2005 & Gustav 2007
  • Dalkulla74
    Fotokalender.se  finns det något som heter med. De tar 199kr/st och vill iaf ge skenet av att de är proffs på området och kanske bättre än mängden. Ren design med flera alternativ på kalendariet som tilltalar mig.

Någon som har erfarenhet av dem?
  • Dalkulla74

MarLe71: Ja precis, jag kände igen dem med på namnet just ifrån att de tog våra skolkort på den tiden det begav sig . Bra att veta att du inte är så förtjust i dem nu!

• didda

Jag har också beställtl från Önskefoto i flera år och alltid varit jättenöjd! Rekommenderas varmt!

• Gladskit

Jag beställde tidigare i veckan från Vistaprint, det är tredje året i rad nu och vi har alltid varit nöjda.
    Som någon skrev så kan man lägga till en symbol (tex. en tårta) och skriva in familjens födelsedagar, toppen tycker jag! Och jag tar mig gärna den tiden när jag beställer för annars måste jag ju ändå sitta och skriva in det i kalendern senare.

Nu betalade vi ca 550kr för fyra stycken och det tycker jag är bra pris!

www.vistaprint.se/foton

• Dalkulla74

TAck Gladskit, ni som listat ut hur man ändrar text samt hur man betalar verkar nöjda med Vistaprint

Jag fortsätter lägga in länkar till kalendermakare som ni inte skrivit om få se om det är någon som känner igen nån av de jag skriver om och har erfarenheter av dem.

Lofoto.se  där kostar 5 eller fler 150kr/st och gratis frakt.

Ifolor.se

• Gladskit
    Dalkulla74 skrev 2010-11-26 13:24:55 följande:
    TAck Gladskit, ni som listat ut hur man ändrar text samt hur man betalar verkar nöjda med Vistaprint

Jag fortsätter lägga in länkar till kalendermakare som ni inte skrivit om få se om det är någon som känner igen nån av de jag skriver om och har erfarenheter av dem.

Lofoto.se  där kostar 5 eller fler 150kr/st och gratis frakt.

Ifolor.se
    Kul!
    Ja det kan vara lite pyssel, men det som är bra med dem är att det finns så många variationer och tar man sig bara tiden så blir det jättebra. Förra året valde vi helsvart bakgrund vilket blev jättesnyggt och fick fram bilderna på ett bra sätt, i år valde vi en lite "barnsligare" bakgrund.

Ett tips rent allmänt när man håller på med det här är att skapa en mapp på datorn i förväg där man samlar bilderna som ska vara med. Hos vistaprint en bild per månad + en bild till omslaget. Och att man har alla födelsedagar i närheten så att det bara är att lägga in.
Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?