• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • TheBlueRose

Roisin har varit moderator men har lagt av.

• Anne M
    Ewis Bara för att man är moderator så behöver man inte "moderera" all sin tid man tillbringar på FL, och ja, moderatorskapet är frivilligt.
  • Ralleröj

"Någon moderator svarar något i stil med " Ursäkta att jag även har ett liv utan för Fl och som Moderator"......"'

jag reagerade också på att moderatorn skrev så, lät ganska drygt och bittert tycker jag.

• Gabish

Kan inte moderatorerna ha 2 inloggningar då? Det behöver ju inte stå "moderator" när de vill vara sig själva så att säga..
    Känns som att folk blir fjäskiga så fort en moderator deltar i en diskussion.

• tahira

Om jag har ett inlägg i min gästbok där det inte står något nick brevid, utan det står bara "online", betyder det att den personen avreggat sig? (och varför står det då att hon är online?)

• TheBlueRose

Gabish,,har jag inte märkt av att medlemmar blir...snarare tvärtom....

Ralleröj,,bara för att dom är inloggade på FL så betyder ju inte det att dom behöver "jobba"....

Det är väl inte drygt att säga att dom har ett liv utanför moddis skapet sitt...

• TheBlueRose

Oj,, det skulle ju stå

*har inte märkt av att medlemmar blir fjäskiga,,,,snarare tvärtom...*

• Roisin Dubh

Fjäskiga är väl helt fel ord.

Möjligtvis att folk tänker över bättre hur de uttrycker sig men det är väl inget fel precis. Jag förstår inte riktigt hur man skulle kunna fjäska för en moderator.

• Ralleröj

TheBlueRose

Det var HUR moderatorn uttryckte sig jag tyckte lät drygt.
    Om moderatorerna kräver av oss "vanliga" medlemmar att vi ska tänka på hur vi uttrycker oss, tycker jag att de också ska göra det.

Jag säger absolut inte att de måste vara tillgängliga 24/7. Men att skriva så som denne gjorde tyckte jag lät ganska bittert och inte så trevligt.

Min sambo är huvudansvarig för ett forum på nätet och jag skulle bli vansinnig om han var där hela tiden och fixade och grejjade. Så jag kräver absolut inte att moderatorerna här ska göra det. Däremot tycker jag man kan kräva och förvänta sig att dessa ska uttrycka sig korrekt! De har ju enligt reglerna "högre status"

• Ewis

Panda:
    Självklart ska man inte moderera dygnet runt, ingen kräver det av er därför förstår jag inte riktigt denna moderator.
    Tyckte att det lät lite surt i onödan.
    Har ni någon rekomenderad arbetstid/timmar som moderator / dygn?
    Bara nyfiken ingen baktanke

Kanske skulle vara bra om moddisarna hade möjlighet att vara moderator eller inte när dom är online!?

Svar på tråden Moderatortråden