• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • giz

ewis: fråga bara.

argh vill ju ha svar på det där med OT grejset..... *jagar patrik som en tjötig 3 åring*

• Ralleröj

Jag kan inte se att någon svarat på Tahiras fråga och jag är nyfiken på frågan själv.

"Om jag har ett inlägg i min gästbok där det inte står något nick brevid, utan det står bara "online", betyder det att den personen avreggat sig? (och varför står det då att hon är online?) "

någon som kan svara?

• Isolde

Jag är inte helt säker, men jag tror att det är någon som har avregistrerat sig. Att Online hänger kvar är en slags bugg, antar jag.

• giz

får jag svara

det är för att en liten bugg har lurat sej in och lämnar online och gb inlägget kvar.......
    där imot så försvinner nicket..... meningen är att både nicket, gb inlägget och online ska försvinna när man reggar av sej men buggen lämnar allt utom nicket kvar att det står online är ju att personen var online då den avreggade sej och buggen släker inte onlineskylten

• Zmoothie

*kikar också in med ett svar*

Det kan också vara så att medlemmen i fråga står i din gästbok och ska svara, går ifrån datorn/är inaktiv så länge att h*n loggas ur systemet, men eftersom svarsrutan är kvar när personen sätter sig vid datorn igen så skickas ändå ett svar iväg, med följden att inlägget blir nicklöst. Är väl också en liten bugg. Har hänt mig några gånger, i forumet, men jag antar att det skulle kunna vara på samma sätt i gästböckerna?

• giz

Z noppe funka inte då jag testa det i gb
    därimot när jag testa att avregga mej osv osv så vart det så i gb
    (ääääääälskar att jaga bugg ju)

• Lady Namárië

Är det fler än jag som har problem med flash-annonserna? Jag kan inte använda Explorer för att surfa på FL, det bara hänger sig med hänvisning till problem med Flash.

Jag vet att ni inte kan fixa det, jag bara undrar om ni hört om fler som har samma problem.

• giz

inte riktigt så illa, därimot så hänger sej sidan ngn sek innan den hoppar till normalt igen.....

Svar på tråden Moderatortråden