• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Lady Namárië

Och en teknisk sak till: Varför i helsicke ser jag så fet ut på min avatar? Den är ju i widescreenformat, helt plötsligt!

• Bonanza

Lady N - jag hade samma problem! Jag trodde att det var något med min dator. Internet Explorer bara stängde ner sig hela tiden.

• Isolde

Ah! Jag kan inte förklara men hålla med! Min Netscape har stängt av sig flera gånger, och det har skett så fort att jag inte hunnit med att se vad som kan ha orsakat det. Kan ju vara en annons. Den som vet vilken annons det är får genast skicka ett mejl till patrik på info@familjeliv.se.

Texten i trådlistorna i respektive forum har ändrat storlek för mig, har jag lagt märke till också.

Kan trasslet kanske vara de första pirrande livstecknen på att PLUS är på väg?

• Roisin Dubh

Hmm...Nefertiti ser ut som en sumobrottare!

• Venus

Tycker det ser ut som avatarerna fått ett fyrkantigt mått
    Antar att det fått sig en släng av mini/maxi pixlar

Och nu får man själv se hur ens egen avatar ser ut

• Jennie Brunflo

Jag har en liten fundering. (OBS!!! Absolut inget klagomål eller påhopp mot moderator - jag vill bara veta.)

Var ska man prata om PSD (plötsligspädbarnsdöd)?

Jag anser att man ska göra det i känsliga rummet - men efter anmälningar har moderator sagt att det ska göras på lämpligast plats och det var i 0-3månader på föräldrar.

Hur är det?

Finns det någon anvisad plats eller är det från fall till fall?

Svar på tråden Moderatortråden