• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • MuminMy

MimmiLina: i de flesta fall blir man avstängd i sex månader. Efter den tiden står den en fritt att återvända, med gammalt eller nytt nick. I vissa fall är avstängningen längre, hur lång den är står i det meddelande man får från redaktionen.

/my - mamma, medlem och moderator
  • Isolde

MimmiLina, jag skrev lite konstigt. Under de sex månaderna får man inte komma tillbaka, sen är man välkommen. Som My skriver.

• TheBlueRose

Jag fick inte svar på min fråga

Klitrar in den igen

*En fråga om denna diskition ni har om avstängning..

TYP nu

Låt oss säga att jag blir avständ. Jag pikar av mitt straff på 6mån...
    När spärren är hävd så har jag ju rätt att regga om mig.
    Men visst har väl jag rätt att ta till mitt gamla nick om ingen annan tar det under det här halvåret*

• JsN

TBR, det är en fråga som ligger över moderatorernas inflytande och kunskap. din gissning är precis lika god som någon annas. Men såvitt jag sett låses inga nick utan är det ledigt så kan man ta det. (Men huruvida en viss person inte kan ta ett visst nick, det vet bara redax)

• Moomin

Jag har en fråga som kanske ställts tidigare. Men eftersom jag inte orkar klicka tillbaka frågar jag i vilket fall som helst.

Är det ok. att starta trådar som bara vissa får skriva i? Alltså redan i ts:en påpeka att "bara x,y och z får skriva i denna tråden alla andra undanbedes" eller "den här tråden är bara för oss som tycker si och så"?

Är inte det här ett öppet forum? Det trodde jag i alla fall...

(Om man vill prata privat eller bara med dem som tycker likadant borde man ju kunna snacka på msn eller något slutet forum där alla tycker lika)

• Roisin Dubh

Nej Moomin, man får inte lov att utestänga andra från en öppen tråd. Forumet är för alla och man kan inte välja vilka som ska svara.

Däremot kan man specificera ämnet och undanbe sig OT-diskussioner. Så om man t.ex. vill diskutera hur man bakar kanelbullar kan man vänligt undanbe sig diskussion om huruvida kanelbullar är nyttiga eller inte. Hänger du med? Glad

/ Hanna the hog
  • Moomin

Ok, tack för svaret. lite följdfrågor bara...

Men kan man skriva att den här tråden är bara för oss som bakar kanelbullar med socker på. Ni som inte vill ha socker på bullarna får inte skriva här?

Eller den här tråden är bara för bagare-Bengt och hans kompis bagare-Berndt?

• Moomin

Oj läste lite noggrannare, du har ju redan svarat på det... tack Roisin

Svar på tråden Moderatortråden