• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • JsN

Vi plockar ofta bort trådar som inte hör hemma i KR, men vi ser inte allt utan litar till att vi upmärksammas på felaktigheter.

• JsN

Om man uttryckligen utesluter nya att ta del, Marvelina, då bör man seriöst fundera på en sluten maillista istället för att vara på ett öppet forum!

• Majblomma12

Vi är ett gäng som har en sån tråd, Marvelina. Vi gör så att när vi ska träffas hemma hos nån så skriver vi om det internt, de gåmnger vi ses mer publikt så skriver vi om det öppet i tråden. Det funkar utmärkt och på det sättet kan nya känna sig välkomna utan att vi gamla känner att vi måste bygga ut våra hus varje gång vi ska ha träff.

• Marvelina

ok. alltså vi säger inte att nya inte är välkomna, men det måste ju märkas, då träffinfo inte syns i tråden.

• Felicia6

Jag är med i en tråd i min stad.. Jag skulle bli skitledsen om jag märkte att flera började träffas och inte berättade det för mig..
    Har man en tråd på familjeliv, så ska man vara öppna för nya medlemmar oxå. Annars får man starta en privat maillista tycker jag.

• Marvelina

förstår egentligen, men det är ju inte så kul att "slängas ut" från fl bara för att man nu har en annan typ av träffar. vi träffades ju här, det är vårt "chatrum" kan man säga, och att maila är INTE samma sak. Vi mailar info om träffar, men vill ju ha någonstans att snacka också. alla är välkomna till snacket, men tyvärr inte till fika "hemma hos". men då får man inte längre ha en fl-tråd, eller?

• Santisen

men alltså...
    Det man inte får göra är att säga :
    tex du får inte skriva här...denna tråden är bara för oss.
    men det betyder ju inte att ni måste bjuda in dem på fikan hemma hos er.

Men öppnar ni en tråd här på fl bara för att bestämma vart o när ni ska träffas så kanske ni får räkna med att fler nya skriver o ber att få vara med.

• fipa2

Ang. vad någon skrev om att i TS skriva vilka medlemmar som inte är välkomna... Jag skulle själv aldrig göra så, eftersom jag asner att fl bör vara öppet för alla. Men i vissa trådar hade jag nästan föredragit att TS hade skrivit "kommentarer av fipa2 undanbedes" eftersom det är jävligt trist när man skrivit ett långt bra inlägg, som folk ignorerar för att det är skrivet av just mig. Eller att de kommenterar det med "suck, borde gissat att du också skulle dyka upp här" bara för att visa att jag inte är välkommen och att mina åsikter inte uppskattas.
    Vill man inte ha svar från mig tycker jag man kan skriva det i TS direkt så jag slipper slösa min tid med att leta upp recept/artiklar/fakta och sedan skriva ett långt igenomtänkt inlägg som ändå ingen läser.

• fröken fru

Instämmer

oh nej inte Fröken fru igen den där ignoranta damen med bestämda åsikter !!!

he he

• mn75

Men efter att plus-tjänsten är i gång så borde man ju kunna starta upp mera privata trådar, som inte är tillgängliga för alla. Eller har jag fattat helt fel

Svar på tråden Moderatortråden