• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Mirva

LadyMarmelade: Jag visste att det före min tid här på FL varit förbjudet på FL att ha bilder på döda barn, men jag hade ingen som helst aning om att det gällde även bilder på gravar. Jag har inte själv funderat på att lägga någon bild på vår sons grav i bildgalleriet, så jag tänker nog inte engagera mig mer. Men jag anser ändå att en gravbild borde kunna vara under standardbilder, men anser redaktionen att de ska vara under "starka bilder" så får det väl vara så. Sedan tycker jag att det är lite märkligt hur pass mycket man ska "skydda" de som är gravida. När jag var gravid såg jag dagligen löpsedlar om hemska saker som hänt i världen, även om små barn som dött.

För övrigt är det nog svårt att sia om vad människor blir ledsna av. Jag kan nog säga att jag blivit oerhört ledsen av att ha läst olika presentationer om vad människor gått igenom. Det är många som skrivit i min gästbok att de blivit ledsna när de läst min presentation. Kanske då en bild på en grav under "standardbilder" skulle få någon att känna sig lugnare då man ser att barnet fått frid.

• LadyMarmalade

jupp alla är vi olika men ingen vill väl medvetet göra nån illa?

en text kan man sluta läsa när man börjar ta illa vid sig men en bild ser man ju på en gång...

skrev lite kasst oxå...för det var bilder på änglabarn som itne fick finnas....

• miss maple

Vill bara sticka in med min åsikt här.

Mirva:

Får en känsla av att du och andra känner sig undanskuffade och diskriminerande.
    En grav kan framkalla många känslor:
    Rädsla
    Smärta
    Ilska tex.

Är det då inte bättre att starka bilder finns?
    Det är ju ett sätt för er att få ha era bilder på fl.
    Ta det som nåt positivt

• Mirva

Lady Marmelade: Att sätta ut en bild på ett barn eller en gravbild i sin presentation kan ju inte någonsin vara menat att göra någon illa. Enligt redaktionen får ej heller bilder på gravar finnas under standardbilder. Men som sagt, jag har inte tänkt att ha det ändå, så redaktionen får väl ha en sådan regel om de vill.

• Ewis

Ja ha då är det jag igen

Visst det är jätte bra att "starka bilder" finns även om det känns fel men jag tror att detta med ängelbilder är något som är svårt för icke ängelföräldrar att förstå, ursäkta men jag tror att så är fallet men kan ha fel.....
    Jag vet ju av egen erfarenhet att jag inte visste och förstod vad det handlade om innan jag blev mamma till en död liten tös.
    Tycker att det är synd bara att man hela tiden ska skydda och tycka synd om gravida som är känsliga Kan man inte tänka på alla ängelföräldrar som det nog är bra mycket syndare om.....

Hm kanske ska starta en tråd istället om ängelbilder istället för att diskutera det här!?

• Ewis

Lady Marmalad:
    Är det så att bilder under "starka bilder" går inte att hitta om man söker ex. på Gogel??
    Varför berättar man inte det om så är fallet?
    Alla borde villa ha bilderna där då ju

• LadyMarmalade

Ewis...bilderna i starka bilder kan inte indexeras av sökmotorerna så de ligger säkrare än de i standardmappen...

moddisar...tycker det är dags att ni river ifrån i en viss tråd och jag tror /vet att ni vet vilken jag menar...

Förstår varför men det är inte en ursäkt för att bryta varenda regel i forumet!

• Anne M
    LadyMarmalade  I´m totaly lost vilken tråd menar du? (help me out)
Svar på tråden Moderatortråden