• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Sunflower

Vad hände med "avskaffa kungahuset"-tråden???

• gyro

lite allmänt vet ni moderatorer vad urkundsförfalskning är?
    och om det är lagligt att sätta ut annonser i någon annans namn eller köpa tidningar i någon annans namn etc..
    jag tror allt det kallas urkundsförfalskning men är lite osäker..

• Anne M
    Jag tycker att du ska ta och ringa polisen om dina allmänna frågor om brott gyro.
  • LadyMarmalade

det är både urkundsförfalskning(om man undertecknat med annans namn) och bedrägeri...

men finns detta verkligen i en tråd?

• gyro

Panda
    varför har du så ljus text..
    jag ska maila polisen men fortfarande om man har en punkt som det står att man kan anmäla som brottsligt eller uppmaning till brott så måste ju ni veta vad som gäller? eller hur precis som ni måste veta reglerna om att göra reklam för efendrin som är olagligt bantningsmedel

• LadyMarmalade

Gyro...men du vet väl att du behöver inte luska ut exakt vilka lagar tråden eller inlägget bryter mot...sånt tar redax reda på...

moddisarna kan inte alls behöva kunna alla lagar...de tar emot anmälningarna och sen är det egentligen redax ansvar ifall ärendet ska polisanmälas eller ej

• Bonanza

gyro - om du anmäler ett inlägg för att du anser att det är ett brott så är det väl bara att motivera i anmälan varför det är ett brott? Får moderatorerna in en anmälan om att något är ett brott och de är osäkra, så kollar de väl upp det? Förstår inte problemet?

• Mirva

Enligt min tolkning av reglerna är inte en bild på en grav stötande, osmaklig eller avbildar något som kan ge sexuella, rasistiska, etniska eller religiösa anspelningar på ett negativt sätt.

• Anne M
    gyro
    Jag kan bara svara för mig själv gyro, och jag är ingen levande lagbok, jag kan inte alla lagtexter, kan du?! Om jag känner att jag inte behärskar att ta en anmälan om vad det nu än  kan tänkas röra sig om, så låter jag bli, eller skickar den vidare till redaktionen.
  • LadyMarmalade

mirva: fast egentligen borde vi allihop lägga bilderna under starka bilder...för alla andra bilder blir indexerade och sökbara via ex google...lite trist

dessutom så är bilder på gravar inte kanske stötande men de kan göra människor som är känsliga väldigt ledsna...och är inte det orsak nog att lägga dem under starkabilder?

borde kanske hetat känsliga bilder istället?

förstår inte varför det är så upprörande...för det är bara några månader sen som INGA bilder av änglabarn eller gravar fick finnas...

varför inte maila patrik en alternativ lösning?

Svar på tråden Moderatortråden