• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • LadyMarmalade
    panda

gillar inte offentlighetens ljus...

redan åtgärdat
  • Anne M
    *Hmpf* Jag "hittade" den ändå LadyMarmalade
  • LadyMarmalade

har mer jobb åt er

kolla rapportlistan...

• Amarone Classico

Finns ett ärende från mig också i rapportlistan, från tidigare idag...

Jag undrar: om det jag har rapporterat inte ger något resultat, får jag veta det då? Jag menar alltså om moderatorn som tar hand om ärendet inte tycker att något ska göras.

• LadyMarmalade

jupp...om du lämnat en mailadress så får du dels en bekräftelse på att det är emottaget...dels en bekräftelse på vad de vidtagit för åtgärd...(tror jag)

hmmm borde veta

Svåra ärenden kan ta längre tid...klockrena överträdelser går fort...

De är ju faktiskt vanliga människor så ibland måste det vara jättesvårt för dem att avgöra

• Amarone Classico

Jo, jag lämnade en mailadress och har fått bekräftelsen på att det är mottaget.

Jag var nyfiken på vad som händer sen

Klart jag förstår att det kan ta tid, ville bara stressa dem lite här Neeeejdå!! Skojjar!!

I mitt fall var det en urspårad tråd där jag är TS som jag anmälde. Kanske inte är något "brott", men för mig kändes det lite obehagligt.

• LadyMarmalade

då måste nog moddisarna svara...

kan bara prata av egen erfarenhet

• Venus
    Mirva, har du fått svar från redaktionen att en bild på en grav ska ligga i "Starka bilder"??? För vi moderatorer är inte redaktionen...
    Ewis, Du kan jättegärna starta trådar om änglabilderna, men redaktionen har nog gjort den kompromiss som varit möjlig i det här skedet...
    Jag är tacksam för att "Starka bilder" finns, änglaföräldrar är en minoritet på det här forumet och därför blir vi "undanskuffade" när det kommer till bilder på våra änglar...
    Hur många varningar som än finns i en presentation så är det fortfarande bra att man måste tänka efter en gång till innan man går in i "Starka bilder"...
    Jag är själv en änglaförälder, har inga bilder ute på min dotter, men hon finns i mitt hjärta jämt... Vissa dagar har även jag svårt att se andras änglar och är därför tacksam över att just den mappen finns... Man kan aldrig vara förberedd på vad man kommer känna när man ser en bild på en ängel, alla reagerar vi olika på olika tidpunkter...
    Det var detta redaktionen ville komma runt, att människor skickade in "klagomål" på att det fanns döda barn i gallerierna... Att vissa inte varnade tillräckligt för vad som fanns i galleriet osv... Mappen "Starka bilder" är till för att skydda ALLA, inte bara gravida...
  • Ewis

Venus: Tack för ett trevligt och fint svar!!!

Anledningen till en ny tråd om ängelbilder är inte att ändra FL, förstår att det är döläge men jag kände att det var fel ställe att diskutera det på.

Tycker ändå att man inte kör rent spel med att särbehandla ängelbilder och eftersom vi är en minoritet så borde det inte vara ofta någon som inte vill stöter på en ängelbild...?

Jag är oxå en ängelmamma men har även på den tiden då man fick ha ängelbilder i galleriet valt att inte ha det, hon är min lilla tös och jag ville välja vilka som fick den äran att se henne
    MEN jag vill ända stå upp för dom som vill och väljer att ha sinna ängelbarn på bild i FL och jag tycker att det är fel av FL men men så är livet

• Venus
    Ewis
    Hellre en mapp där man kan placera hela familjen om man vill, än att det är helt förbjudet... Så känner jag det...
    För det finns ingen som hindrar från att man lägger in alla sina bilder i "Starka bilder"...
    Visst, namnet har vi sagt många gånger är felaktigt på den mappen men det är inget vi kunnat ändra på...
    Det som är bra sedan med PLUS *när nu det kommer* är att man kan välja vilka som ska få se in i ens galleri... Och sedan det blev möjligt att radera i adressboken så kommer det nog bli jättebra för då kan man varna känsliga på ett helt annat sätt...
    Då måste man fråga den som är ägare till bilderna om man får titta och ägaren måste släppa in dem genom att lägga till i adressboken om man väljer detta alternativ när man laddar upp bilderna... Detta gör att man kan på ett bättre sätt hantera allt som har med änglarna att göra och man kanske då inte längre behöver använda mappen "starka bilder" på samma sätt som idag...
Svar på tråden Moderatortråden