• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • ming

Tussetösen-> Man får inte heller diskutera enskilt ärende som du gör just nu, det är också mot reglerna.
    Annars beror det kanske på HUR du sa det. Du sa att han skulle lida, andra kanske sa att det han gjorde var väldigt dumt, inte att HAN var dum. De inläggen kanske inte heller var anmälda.

Läs reglerna så ser du vad man får skriva och inte.

• Tussetösen

okejj... ja jag läser dom just nu... men tack... och hur gör jag för att ta bort detta då???

• Tussetösen

ääh anmälde det... hoppas man kunde göra det...=)

• Mirva

Moderator Venus: Jag förutsatte att ni moderatorer företrädde redaktionens åsikter.

• Isolde

Mirva, att vi utför vårt (obetalda) arbete utifrån redaktionens regler för sajten innebär inte att vi kan förklara eller försvara varför något är på ena eller andra sättet.

Och eftersom det inte finns en regel för varje liten detalj av allt som kan hända här, måste vi tolka reglerna. Huruvida de tolkningarna är korrekta vid varje tillfälle, det kan bara redaktionen svara på. (Det är därför det finns en överklagandefunktion, t.ex.) Så om du vill ha ett uttömmande svar på en fråga måste du vända dig till redaktionen.

• Mirva

Moderator Isolde - Tack för ditt svar. Men det enda jag ville ha svar på var vad det skulle vara för bildtext för att en gravbild måste vara under "Starka bilder", som moderator MuminMy svarade Ina tidigare i denna tråd. Men om det nu inte är på det sättet alls, vilket det ju kan vara mycket väl kan vara enligt vad jag förstår nu, orkar jag inte engagera mig i fallet. Jag var allmänt intresserad av denna fråga. Jag har alltså inte för avsikt att publicera en bild på vår sons grav i min press.

• Pellinell

Börjar bli oroligt under negerbollstråden, ta gärna en titt.

• Moonis

Håller med Pellinell , den tråden behöver nog ha ett vakande öga på sig.

Svar på tråden Moderatortråden