• melancholy

Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!

Som rubriken lyder..

Jag och min syster sitter på en restaurang och njuter av maten, bredvid oss sitter en mamma och ammar sitt barn, inget mer med det, stör absolut inte oss. Vagnen har hon precis bredvid bordet, och rätt som det är lägger hon ner bebisen i vagnen och byter blöja (bajsblöja kan jag även konstatera att det var, då hon inte direkt var diskret) på bebisen vid bordet. Restaurangens toalett låg max 5 meter bort.

Kan någon förklara för mig hur man tänker ? Jag kom helt av mig, blev paff och förundrad.. gör man så?

/Caprii

Make them wonder why you are still smiling ..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-02 22:55

Har inte hunnit läsa alla kommentarer, men vill bara tillägga att hon redan ätit upp sin mat, och att de har skötrum på den restaurangen.
  • Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!
  • FannyGioia

Alla har inte vagn heller.

• pingel

Nä fy vad äckligt och respektlöst mot alla andra. Och skulle det inte finnas skötbord där man är kan man väl gå iväg med vagnen en bit bort från där folk äter i alla fall. Har man inte vagn får man väl ha med sig något att lägga under istället så att man kan byta någon annanstans. Man kan ju lämpligen ha med sig engångsplastunderlägg och en handduk i skötväskan som kan användas som underlag. Och plastpåsar att slänga blöjor i - blä vad det är äckligt att komma in på någon toa där folk har slängt stinkande bajsblöjor löst i papperskorgen.

• Trynträ
    FannyGioia skrev 2010-12-03 20:33:31 följande:
    Alltså, om det inte finns skötbord av något slag skulle jag inte klandra föräldern. Man ska inte behöva lägga sin bebis på ett äckligt toalettgolv. Men visst, bajsblöja vid matbordet är inte att föredra.
    Alla har väl nåt form av underlägg med sig får jag hoppas. Annars får man se till att ha det i skötväskan. Man ska inte behöva sitta på restaurang och bevittna bajsblöjebyte.
  • S vali s

Ingenting förvånar mig längre, för ett tag sen var vi och käkade middag på vår stamkrog, en relativt liten restaurang med endast fyra bord och där borden står rätt tätt intill varandra.
    Vid bordet brevid oss satt två mammor med varsin bebis efter att dom ätit färdigt valde dom bägge två att byta blöjor på sina bebisar, inte uppe på bordet men dock på en ledig stol - jag har ingen aning om ifall det var en bajs eller kissblöja, lika illa vilket som man byter inte blöja mitt där folk sitter och äter.
    Fine om du gör det hemma hos dig själv i köket men f*n inte på en restaurang.

Som extra krydda på det hela så virade ena tjejen ihop den bytta blöjan och la den på bordet  Kräks
    Very nice....

Den late får brått när det blir kväll
  • Köpenhamn

Nej, absolut inte OK. Såg något liknande på Gröna Lund i somras. Blöja bytes på toalett eller så går man rejält undan. På restaurant borde man bli utslängd för ett sånt beteende.

• Mirva

Bytte kissblöjor i förra veckan på ett café/restaurang, men då satt jag och mitt sällskap ensamma i rummet som också var entré, de övriga platserna fanns en trappa upp. Skulle inte gjort det om det fanns övriga gäster i rummet.

• FannyGioia
    Trynträ skrev 2010-12-03 22:19:10 följande:
    Alla har väl nåt form av underlägg med sig får jag hoppas. Annars får man se till att ha det i skötväskan. Man ska inte behöva sitta på restaurang och bevittna bajsblöjebyte.
    Jag håller med dig egentligen, men jag tycker ändå att det är restaurangens fel.

Nej, jag har inga underlägg. Var köper man sådana? 
  • susieq82

typ de mesta i tråden tycke det var jäkligt konstigt gjort. Men herreguuud...ja jätteweird av henne. Absolut inte ok bara för att det var en liten bebisbajs,,,,nej nej NEJ! Så gör man bara inte. Även om det inte fanns toa så fanns det säkert ett bättre ställe hon kunde stått på..undanskylt med våtservetter borta från människor somåt eller whatever...du gör rätt som reagerar!

• susieq82
    FannyGioia skrev 2010-12-03 23:40:19 följande:
    Jag håller med dig egentligen, men jag tycker ändå att det är restaurangens fel.

Nej, jag har inga underlägg. Var köper man sådana? 
    det finns ju vadderade underlägg att köpa i de mesta babybutiker jättebra grejjer! Annars får man väl ta med en filt som man kan använda till det om man skulle komma nånstans där det inte finns skötbord. Det hade alltid jag i vagnen eller skötväskan. Mkt praktiskt!
  • Serla

Äckligt! Min kompis ville göra det på sin son en gång, men jag stoppade henne. Hon blev skitsur på mig och fattade inte att andra kunde uppfatta det som äckligt. Han var 1,5 år och hade kackat...byter blöjor gör man på toa!

Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!