• melancholy

Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!

Som rubriken lyder..

Jag och min syster sitter på en restaurang och njuter av maten, bredvid oss sitter en mamma och ammar sitt barn, inget mer med det, stör absolut inte oss. Vagnen har hon precis bredvid bordet, och rätt som det är lägger hon ner bebisen i vagnen och byter blöja (bajsblöja kan jag även konstatera att det var, då hon inte direkt var diskret) på bebisen vid bordet. Restaurangens toalett låg max 5 meter bort.

Kan någon förklara för mig hur man tänker ? Jag kom helt av mig, blev paff och förundrad.. gör man så?

/Caprii

Make them wonder why you are still smiling ..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-02 22:55

Har inte hunnit läsa alla kommentarer, men vill bara tillägga att hon redan ätit upp sin mat, och att de har skötrum på den restaurangen.
  • Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!
  • k girl
    Pirum skrev 2010-12-02 14:56:55 följande:
    Man får helt enkelt planera bättre. Ta med en stor handduk (som kan tvättas i 90 grader eller vad man nu tycker behövs efter golvkontakten) att lägga under skötdynan innan man lägger ner bebisen. Eller gå någon annanstans.

Det är ju dock inte alltid det lättaste att byta på toagolv. Jag bytte på min son inne på ett toagolv en gång. På 10 sekunder hade han vält ut sopkorgen inne på den extremt trånga toaletten (jag stod delvis utanför). Medan jag försökte hålla honom från att äta gammalt portionssnus och plocka upp skräpet hann han kissa ner sig själv, mig och skötbädden jag hade lagt ner på golvet. Fy tusan, aldrig mer.

Vi köpte bilen på det familjevänliga företaget med kombibilar och skötbord istället.

• k girl
    lokisse skrev 2010-12-02 15:33:14 följande:
    jag har svart att tro att det inte fans nagra valmöjligheter.
    det kanske inte fans nagonstans pa det cafet eller den resturangen men da far man ju välja en annan redan  fran början.
    Ja, du kanske bor på en sådan ort där den valmöjligheten finns, men det gör inte jag. Vid det specifika tillfället var toaletterna spärrade pga ommålning.
  • Pirum
    k girl skrev 2010-12-02 15:33:49 följande:

Det är ju dock inte alltid det lättaste att byta på toagolv. Jag bytte på min son inne på ett toagolv en gång. På 10 sekunder hade han vält ut sopkorgen inne på den extremt trånga toaletten (jag stod delvis utanför). Medan jag försökte hålla honom från att äta gammalt portionssnus och plocka upp skräpet hann han kissa ner sig själv, mig och skötbädden jag hade lagt ner på golvet. Fy tusan, aldrig mer.

Vi köpte bilen på det familjevänliga företaget med kombibilar och skötbord istället.

Nej,det är klart att det blir meckigt. Men då tycker jag att man får välja på det eller att gå någon annanstans. Man byter inte där folk äter.
  • MiScHoOo

jag fattar ine hur folk tänker. Inte skulle en äldre person som är inkontinens byta blöja framför folk som äter, varför skulle det vara ok för ett litet barn? Jag tror att det hela handlar om lathet

• DHF

TS: Nej, så gör man INTE! Hur hon tänker  har jag ingen aning, men jag vet att hon i alla fall inte tänker på er andra på restaurangen som försöker äta.

• lokisse
    k girl skrev 2010-12-02 15:37:04 följande:
    Ja, du kanske bor på en sådan ort där den valmöjligheten finns, men det gör inte jag. Vid det specifika tillfället var toaletterna spärrade pga ommålning.
    fast jag tycker faktiskt att da far man hitta pa nagot annat. jag sätter mig ju inte heller pa en hink i resturangen och bajar för att toan är spärrad.
    och om man vet att det inte finns nagot skötbord eller ngra möjligheter att byta där och det var det enda fiket i byn far man träffas hemma hos folk eller ta med saker sa att man kan byta pa toan. även om det nu inte är bekvämt.
    Nej det tror jag inte!
  • k girl
    lokisse skrev 2010-12-02 15:45:25 följande:
    fast jag tycker faktiskt att da far man hitta pa nagot annat. jag sätter mig ju inte heller pa en hink i resturangen och bajar för att toan är spärrad.
    och om man vet att det inte finns nagot skötbord eller ngra möjligheter att byta där och det var det enda fiket i byn far man träffas hemma hos folk eller ta med saker sa att man kan byta pa toan. även om det nu inte är bekvämt.
    Jaha. Jag ser inte saker så svart och vitt. Jag ser till exempel på vår mammagrupp, som kan bo så långt som 7-8 mil ifrån varandra med centralorten i centrum. Jag ser att caféet är det enda stället som är tillåtande för små barn och social samvaro. Och till och med jag har varit med om att man går på restauranger eller caféer där man vet att det finns toalett, man handlar mat - men när man då väl ska gå på toa är den trasig. Jag kan i och för sig bara anta att du tycker att kvinnan i mitt exempel skulle ha tagit med sin beställda mat och satt sig på en parkbänk att äta istället för att göra som hon gjorde - det tycker inte jag.
  • lokisse
    k girl skrev 2010-12-02 16:14:25 följande:
    Jaha. Jag ser inte saker så svart och vitt. Jag ser till exempel på vår mammagrupp, som kan bo så långt som 7-8 mil ifrån varandra med centralorten i centrum. Jag ser att caféet är det enda stället som är tillåtande för små barn och social samvaro. Och till och med jag har varit med om att man går på restauranger eller caféer där man vet att det finns toalett, man handlar mat - men när man då väl ska gå på toa är den trasig. Jag kan i och för sig bara anta att du tycker att kvinnan i mitt exempel skulle ha tagit med sin beställda mat och satt sig på en parkbänk att äta istället för att göra som hon gjorde - det tycker inte jag.
    hur far du det till det?
    om man bor 7 mil tran varandra far man kanske rotera med vart man träffas om det enda cafet som ligger innom rimlig radus inte har nmagon annan möjlighet till blöjbyte än bland dom som äter.
    och ja om mdet inte finns andra möjligheter än att ta sin mat och käka pa en parkbänk sa far det väll vara det da. som jag sa innan inte katten sätter jag mig och skiter i en hink i resturangen för att dom inte har nagon toa.
    Nej det tror jag inte!
  • k girl
    lokisse skrev 2010-12-02 16:18:41 följande:
    hur far du det till det?
    om man bor 7 mil tran varandra far man kanske rotera med vart man träffas om det enda cafet som ligger innom rimlig radus inte har nmagon annan möjlighet till blöjbyte än bland dom som äter.
    och ja om mdet inte finns andra möjligheter än att ta sin mat och käka pa en parkbänk sa far det väll vara det da. som jag sa innan inte katten sätter jag mig och skiter i en hink i resturangen för att dom inte har nagon toa.
    Och detta ska man alltså göra för att caféet vid ett sällsynt tillfälle renoverade sina toaletter? *skratt* Ja, det kan man ju om man vill. Jag var som sagt förstående, och jag hade inte barn själv då. På våra mammaträffar sitter vi avskilt, om nu någon reagerade på det jag berättade om dem.
  • lokisse
    k girl skrev 2010-12-02 16:46:48 följande:
    Och detta ska man alltså göra för att caféet vid ett sällsynt tillfälle renoverade sina toaletter? *skratt* Ja, det kan man ju om man vill. Jag var som sagt förstående, och jag hade inte barn själv då. På våra mammaträffar sitter vi avskilt, om nu någon reagerade på det jag berättade om dem.
    nä självklart ska man skita i hinken bland folket som äter det finns ju inga andra möjligheter
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!