• melancholy

Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!

Som rubriken lyder..

Jag och min syster sitter på en restaurang och njuter av maten, bredvid oss sitter en mamma och ammar sitt barn, inget mer med det, stör absolut inte oss. Vagnen har hon precis bredvid bordet, och rätt som det är lägger hon ner bebisen i vagnen och byter blöja (bajsblöja kan jag även konstatera att det var, då hon inte direkt var diskret) på bebisen vid bordet. Restaurangens toalett låg max 5 meter bort.

Kan någon förklara för mig hur man tänker ? Jag kom helt av mig, blev paff och förundrad.. gör man så?

/Caprii

Make them wonder why you are still smiling ..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-02 22:55

Har inte hunnit läsa alla kommentarer, men vill bara tillägga att hon redan ätit upp sin mat, och att de har skötrum på den restaurangen.
  • Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!
  • lokisse
    Jakobs mamma skrev 2010-12-02 13:25:29 följande:

Har man en liten bebis med sig väljer man naturligtvis endast ett fik med ombytningsmöjligheter om man ska stanna en längre stund. Det är aldrig ok att byta blöja mitt i en restaurang. Fick själv en chock i somras när jag var på en utomhusrestaurang och en mamma hjälper sitt barn, ca 4 år, att kissa i rabatten mellan borden! Med 25-30 grader utomhus undrar man ju hur det lär stinka en stund senare. Helt sjukt..

tummen upp (och da menar jag inte för kissar mamman)
    Nej det tror jag inte!
  • Rockabilly
    Reglementet skrev 2010-12-02 13:12:08 följande:
    Hon var dum i huvudet helt enkelt.
  • 071001

Skulle aldrig komma på tanken att göra nåt sånt på en restaurang eller ett fik.

• k girl

Det är lite intressant, jag är nyss hemkommen från mammacafé och alla vi med lite äldre barn gick och bytte på toa, medan de med yngre barn bytte på bordet (ett stort konferensbord där vi allihop satt och åt). Jag måste erkänna att jag inte reflekterade nämnvärt över det annat än att jag noterade det (för att en av tjejerna som bytte konstaterade att hon faktiskt inte tänkte efter innan hon började byta), men med tanke på den här tråden är det lite intressant.

Jag tror således inte att det handlar om egoism, idioti, eller galenskap eller något annat epitet de flesta har velat klistra på människan ifråga - utan ren och skär tanklöshet.

• lokisse
    k girl skrev 2010-12-02 14:10:54 följande:
    Det är lite intressant, jag är nyss hemkommen från mammacafé och alla vi med lite äldre barn gick och bytte på toa, medan de med yngre barn bytte på bordet (ett stort konferensbord där vi allihop satt och åt). Jag måste erkänna att jag inte reflekterade nämnvärt över det annat än att jag noterade det (för att en av tjejerna som bytte konstaterade att hon faktiskt inte tänkte efter innan hon började byta), men med tanke på den här tråden är det lite intressant.

Jag tror således inte att det handlar om egoism, idioti, eller galenskap eller något annat epitet de flesta har velat klistra på människan ifråga - utan ren och skär tanklöshet.
    möjligt att det gör men man maste tänka lite längre i bland tycker jag och dessutom far man oftast en rejäl utskällnining om man säger nagot.
    Nej det tror jag inte!
  • k girl
    lokisse skrev 2010-12-02 14:36:07 följande:
    möjligt att det gör men man maste tänka lite längre i bland tycker jag och dessutom far man oftast en rejäl utskällnining om man säger nagot.
    Jo, det kan jag ju hålla med dig om. Jag har sagt ifrån vid något tillfälle, men fick ingen utskällning, utan mamman ifråga bad om ursäkt och förklarade att det inte fanns någon annanstans att byta på barnet. Och det är en förklaring åtminstone jag kan köpa.
  • lokisse
    k girl skrev 2010-12-02 14:43:16 följande:
    Jo, det kan jag ju hålla med dig om. Jag har sagt ifrån vid något tillfälle, men fick ingen utskällning, utan mamman ifråga bad om ursäkt och förklarade att det inte fanns någon annanstans att byta på barnet. Och det är en förklaring åtminstone jag kan köpa.
    jag tycker att man far välja ett ställe där det finns möjligheter att byta faktiskt.
    Nej det tror jag inte!
  • Pirum
    Sandrisen80 skrev 2010-12-02 12:34:09 följande:
    Fick faktiskt göra ett diskret litet byte av en blöja på min son, men gjorde det på golvet i ett litet hörn när han låg på ett liggunderlägg och visade inte ens upp innehållet för några andra matgäster som för övrigt satt med ryggen emot. Jag ville ju inte knö ner honom i overall och åkpåse å hela kittet för att springa ut på stan och leta efter ett skötrum, snacka om obekvämt... Sen är det ju stor skillnad på HUR man gör det, och hur illa "den" är...
    MEN, jag skulle inte gjort det om det fanns ett skötrum, är väl medveten om att bajslukt inte är det mysigaste under tiden man äter...

Lunchrestaurangen hade inget skötbord och jag vill inte byta på ett smutsigt toalettgolv! Tycker att alla cafèer och restauranger ska ha ett skötbord inne på toaletten, precis som de måste ha ett handfat inne i köket!
    Man får helt enkelt planera bättre. Ta med en stor handduk (som kan tvättas i 90 grader eller vad man nu tycker behövs efter golvkontakten) att lägga under skötdynan innan man lägger ner bebisen. Eller gå någon annanstans.
  • k girl
    lokisse skrev 2010-12-02 14:53:51 följande:
    jag tycker att man far välja ett ställe där det finns möjligheter att byta faktiskt.
    Ja, jo, nu fanns det faktiskt inte det. Men finns den valmöjligheten så håller jag med dig.
  • lokisse
    k girl skrev 2010-12-02 15:29:17 följande:
    Ja, jo, nu fanns det faktiskt inte det. Men finns den valmöjligheten så håller jag med dig.
    jag har svart att tro att det inte fans nagra valmöjligheter.
    det kanske inte fans nagonstans pa det cafet eller den resturangen men da far man ju välja en annan redan  fran början.
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!