• melancholy

Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!

Som rubriken lyder..

Jag och min syster sitter på en restaurang och njuter av maten, bredvid oss sitter en mamma och ammar sitt barn, inget mer med det, stör absolut inte oss. Vagnen har hon precis bredvid bordet, och rätt som det är lägger hon ner bebisen i vagnen och byter blöja (bajsblöja kan jag även konstatera att det var, då hon inte direkt var diskret) på bebisen vid bordet. Restaurangens toalett låg max 5 meter bort.

Kan någon förklara för mig hur man tänker ? Jag kom helt av mig, blev paff och förundrad.. gör man så?

/Caprii

Make them wonder why you are still smiling ..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-02 22:55

Har inte hunnit läsa alla kommentarer, men vill bara tillägga att hon redan ätit upp sin mat, och att de har skötrum på den restaurangen.
  • Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!
  • jeeri74
    jeeri74 skrev 2010-12-02 11:30:50 följande:
    Då hade man kunnat gå ut.
    Skulle inte byta någon form av blöja i närheten av folk som äter.
    Rättar mig själv lite grann, inte ut kanske om det är kallt, men någonstans där folk inte sitter och äter.
  • Leija

Nej, men Usch... Vidrigt!
    Hemma gör man ju hur man vill men på restaurang!?
    Du skulle ha sagt till henne att om hon inte gör de där nån annanstans kommer du kräkas!

• Kerstins mamma

Detmåste finnas nånstans man kan gå undan i alla fall. Alla tycker kanske inte det är så "gulligt" med bebisar så de står ut med bajsblöjor när de äter. Annars får man väl planera lite och gå till ställen där det finns bra toaletter och skötrum, stora nog att rulla in vagnen i så man kan byta i vagnen.

• Insatt

Sjuk i huvet? Jag vet inte hur man tänker, antagligen är man självisk och tänker bara på sig själv.

• zanna80

Usch! Riktigt äckligt!

MEN, jag har faktiskt själv bytt i vagnen på ett café, det visade sig nämligen vara så att cafét inte hade någon toalett till gästerna?!
    Så.. det fann ingen toalett, minusgrader ute och byta måste jag ju. Var ju bara att byta.

♥ Lovisa ♥
  • Insatt
    zanna80 skrev 2010-12-02 11:55:36 följande:
    Usch! Riktigt äckligt!

MEN, jag har faktiskt själv bytt i vagnen på ett café, det visade sig nämligen vara så att cafét inte hade någon toalett till gästerna?!
    Så.. det fann ingen toalett, minusgrader ute och byta måste jag ju. Var ju bara att byta.
    Men det är ju skillnad på att byta avskilt och diskret i vagnen och på att slänga upp barnet på eller vid ett bord som någon annan kanske ska äta vid 15 minuter senare, kanske utan att personalen hunnit torka av ordentligt. Folk verkar tro att bajs som kommer från barn är sterilt.
  • Kalinka

I normalfallet NEJ, inte ok. Man går till toaletten och byter.

I undantagsfall ok att byta inne på restaurangen, tex om det bara finns en trång toalett utan skötbord, men då borde man kunna byta i vagnen och dra undan den en bit från resten av gästerna, om det inte är ett jättetrångt fik.

Det är inte alltid lätt att vara förälder, men det är alltid underbart!
  • Wittra

Sådär försökte ett fruntimmer göra på en restaurang där min sambo jobbade för några år sedan, de sa till henne på skarpen att genast ta bytet någon annanstans. Fy fan, tala om att få e-coli bakterier mitt bland maten eller iaf där folk sitter och äter.

Vidriga folk det finns tydligen, har de helt missat hygienläran kan man undra Kräks

• Oleanna

Det var vidrigt, tänker de inte på folk omkring??

• Zygo

Herregud, tappar man hjärnan när man får barn?

Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!