• melancholy

Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!

Som rubriken lyder..

Jag och min syster sitter på en restaurang och njuter av maten, bredvid oss sitter en mamma och ammar sitt barn, inget mer med det, stör absolut inte oss. Vagnen har hon precis bredvid bordet, och rätt som det är lägger hon ner bebisen i vagnen och byter blöja (bajsblöja kan jag även konstatera att det var, då hon inte direkt var diskret) på bebisen vid bordet. Restaurangens toalett låg max 5 meter bort.

Kan någon förklara för mig hur man tänker ? Jag kom helt av mig, blev paff och förundrad.. gör man så?

/Caprii

Make them wonder why you are still smiling ..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-02 22:55

Har inte hunnit läsa alla kommentarer, men vill bara tillägga att hon redan ätit upp sin mat, och att de har skötrum på den restaurangen.
  • Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!
  • Stefanie
    Bilburen skrev 2010-12-03 22:31:53 följande:
    Nej, absolut inte OK. Såg något liknande på Gröna Lund i somras. Blöja bytes på toalett eller så går man rejält undan. På restaurant borde man bli utslängd för ett sånt beteende.
    På gröna lund händer det ständigt. Känner en massa som jobbar där och att folk mitt ibland ätande gäster byter blöja på matborden som står utplacerade vid utomhus-restaurangerna är inte det minsta ovanligt.

Jag tycker att det låter som ren lathet att inte orka bära med sig barnet in på toaletten på restaurangen. Även om skötbord inte funnits tycker jag att man om man inte klarar av att byta utan skötbord i alla fall kan köra bort vagnen från övriga middagsgäster. Det är inte gästernas fel att restaurangen inte sett till att skötbord finns!

• FannyGioia
    susieq82 skrev 2010-12-03 23:50:55 följande:
    det finns ju vadderade underlägg att köpa i de mesta babybutiker jättebra grejjer! Annars får man väl ta med en filt som man kan använda till det om man skulle komma nånstans där det inte finns skötbord. Det hade alltid jag i vagnen eller skötväskan. Mkt praktiskt!
    Tack för tipset. Man lär sig något nytt varje dag.
  • Mjaaw

Nä, skulle inte alls vara trevligt , och speciellt inte om det fanns ett skötrum bara 5 meter ifrån..

• Mirva
    FannyGioia skrev 2010-12-03 23:40:19 följande:
    Jag håller med dig egentligen, men jag tycker ändå att det är restaurangens fel.

Nej, jag har inga underlägg. Var köper man sådana? 
    Det är inte så svårt att byta blöja med bebisen i knät, bara lite mer omständigt. Jag har aldrig haft med mig något underlägg.
  • FannyGioia
    Mirva skrev 2010-12-04 00:53:16 följande:
    Det är inte så svårt att byta blöja med bebisen i knät, bara lite mer omständigt. Jag har aldrig haft med mig något underlägg.
    Min unge sprattlar och sparkar så jäkla mycket att det nästan vore fara för bådas liv.
  • Mirva
    FannyGioia skrev 2010-12-04 00:54:23 följande:
    Min unge sprattlar och sparkar så jäkla mycket att det nästan vore fara för bådas liv.
    Man har ett stadigt grepp om ena benet hela tiden. Min ena är väldigt sprattlig, omständigt men det går med lite träning även med den sprattligaste
  • Köpenhamn

Klart man har ett underlägg. De flesta skötväskor har ett i plast som man lägger en handduk över. Sen kan man lägga bebisen på det och ha våtservetter med sig också. Räcker med handduk om man inte har skötväska. De flesta rest har skötbord på toa.

• FannyGioia
    Mirva skrev 2010-12-04 00:57:41 följande:
    Man har ett stadigt grepp om ena benet hela tiden. Min ena är väldigt sprattlig, omständigt men det går med lite träning även med den sprattligaste
    Haha. Du är erfaren, hör jag. Skrattande
  • FannyGioia
    Bilburen skrev 2010-12-04 01:18:02 följande:
    Klart man har ett underlägg. De flesta skötväskor har ett i plast som man lägger en handduk över. Sen kan man lägga bebisen på det och ha våtservetter med sig också. Räcker med handduk om man inte har skötväska. De flesta rest har skötbord på toa.
    Jag har ingen skötväska heller. Jag brukar sprita av skötbordet i stället. Har bara behövt byta blöja på stan en gång så det har inte varit något problem för mig.
  • Köpenhamn

En gång!? OK. Här har det varit många ungar och mycket flygande och farande. Aldrig bytits blöja mitt i en restaurant dock. Borde vara olagligt.

Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!