• melancholy

Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!

Som rubriken lyder..

Jag och min syster sitter på en restaurang och njuter av maten, bredvid oss sitter en mamma och ammar sitt barn, inget mer med det, stör absolut inte oss. Vagnen har hon precis bredvid bordet, och rätt som det är lägger hon ner bebisen i vagnen och byter blöja (bajsblöja kan jag även konstatera att det var, då hon inte direkt var diskret) på bebisen vid bordet. Restaurangens toalett låg max 5 meter bort.

Kan någon förklara för mig hur man tänker ? Jag kom helt av mig, blev paff och förundrad.. gör man så?

/Caprii

Make them wonder why you are still smiling ..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-02 22:55

Har inte hunnit läsa alla kommentarer, men vill bara tillägga att hon redan ätit upp sin mat, och att de har skötrum på den restaurangen.
  • Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!
  • Insatt
    ollemia skrev 2010-12-02 22:19:21 följande:
    Hej! Jag har inte läst hela tråden, men om jag var på ett café utan möjlighet att byta blöja på ett civiliserat sätt kanske jag skulle vänta med blöjbytet tills jag kunde göra det på ett bra sätt?! Barnet dör ju inte av att ligga en stund extra med smutsig blöja, även om jag förstås inte skulle göra så om jag inte var tvungen. Men jag skulle aldrig utsätta andra för bajs! För länge sedan var jag med om en liknande händelse, då ett barn i fyraårsåldern sattes naken (med klänning men utan trosor) uppe på disken i caféet, dvs där alla bullar o kakor stod, kaffet serverades och betalning skedde - äckligt!
    Som sagt var, folk verkar tro att människor som ännu inte kommit i puberteten är sterila i arslet.
  • ius lexis

Nää fy f. vad totalt respektlöst mot omgivningen. Skitäcklig morsa.

• Okändgäst
    Puma87 skrev 2010-12-03 08:44:22 följande:
    Kan tillägga att jag är stammis på en resturang och dom har inget skötrum/skötbord så jag har alltid fått byta blöja i vagnen vid bordet på dottern när vi är där. Tycker att det är förjävligt att det inte finns något skötbord då det faktiskt är dotterns underliv jag "fläker ut" samt att det finns andra betalande gäster som vill äta i lugn och ro samt slippa se en bajsig rumpa.
    Men du kan ju gå bort ifrån borden behöäver ju inte stå vid bordet! Hur äckligt som helst! Hur tänker man?
  • Matruskan77

Äckligt som fan, hade jag suttit på den restaurangen hade jag skällt ner henne efter noter och mer därtill.

• sara1981

Jag är inte så noga med var jag byter blöja, iaf inte på riktigt små bebisar. Men jag skulle aldrig byta bajsblöja vid bordet på restaurang!
    Har aldrig sett nån som gjort det heller.

Självklart går man iväg så gott det går även om det nu inte skulle finnas skötbord...

• slangbella

Nej så gör man inte.
    Jag skulle aldrig ta med barnet till en restaurang om jag inte visste att det fanns möjlighet att byta på t ex toaletten eller något annan avskilt utrymme. Att byta bajblöja vid bordet är fullständigt respektlöst mot de andra gästerna.

Inte riktigt samma sak, men jag tycker även att det är ofantligt otrevligt med de (främst äldre gubbar) som snyter sig vid matbordet också. Blä Kräks

(¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • Veritaslux

Nej, det är inte försvarbart. Inte ens om det saknas skötrum. Då får man väl lägga någonting på golvet inne på toa och byta där, eller välja en annan restaurang om man tycker det är besvärligt.

Men byter inte blöja i samma rum som folk sitter och äter. Hur "diskret" man än försöker göra det. Punkt slut.

• Lindreas

Personligen bryr jag mig inte om någon byter en bajsblöja på ett helammat barn i vagnen på en restaurang där jag sitter och äter. Men jag blir sur för andras skull, även om jag är tolerant och inte kräsmagad på det viset så finns det andra som INTE klarar av att bevittna ett bajsblöjebyte när de äter.

Folk betalar för att äta mat på en restaurang och ska inte utsättas för att någon inte orkar gå undan några meter för att byta på sin bebis. Skötrum finns nästan alltid, annars kan man åtminstone gå undan från borden, kanske ta med vagnen bort till utrymmet utanför toaletterna?

Jag byter kissblöja i vagnen ibland, men inte vid bordet.

• Majuni

Vidrigt!
    Såg en mamma som bytte barnets blöja PÅ bordet och toppade det med att vika ihop den och lägga den som skräp på tallriken...

• FannyGioia

Alltså, om det inte finns skötbord av något slag skulle jag inte klandra föräldern. Man ska inte behöva lägga sin bebis på ett äckligt toalettgolv. Men visst, bajsblöja vid matbordet är inte att föredra.

Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!