• melancholy

Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!

Som rubriken lyder..

Jag och min syster sitter på en restaurang och njuter av maten, bredvid oss sitter en mamma och ammar sitt barn, inget mer med det, stör absolut inte oss. Vagnen har hon precis bredvid bordet, och rätt som det är lägger hon ner bebisen i vagnen och byter blöja (bajsblöja kan jag även konstatera att det var, då hon inte direkt var diskret) på bebisen vid bordet. Restaurangens toalett låg max 5 meter bort.

Kan någon förklara för mig hur man tänker ? Jag kom helt av mig, blev paff och förundrad.. gör man så?

/Caprii

Make them wonder why you are still smiling ..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-02 22:55

Har inte hunnit läsa alla kommentarer, men vill bara tillägga att hon redan ätit upp sin mat, och att de har skötrum på den restaurangen.
  • Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!
  • PetraMunchen

Givetvis byter man inte en bajsblöja där folk äter. Jag kan bara tänka mig att hon var ensam och inte ville lämna alla sina saker obevakade (men det är ändå inte ok). Sånt går ju att lösa. Själv brukar jag be en bordsgranne kolla till sakerna eller så. Personligen skulle jag nog inte störa mig så om de böt en kissblöja diskret i vagnen. Fast på vissa sätt skulle det nästan va värre om barnet bajsat och de inte bytte alls! Fy för att sitta och äta i bajslukt....

• lokisse

pa minner mig om sist jag var pa ikea och stod utanför kassorna där där man kan köpa korv och ser hur en mamma byter bajsblöja pa skinsoffan vid korv stationen. och da kan man inte säga att ikea har ont om skötrum...

jag jobbade pa ett caffe (med manga föräldralediga med barn) där det var mer eller mindre pa dagsardningen att man som servis fick en bajsblöja i näven för att slänga av nagon som bytt vid bordet. och da hade vi ett prima skötbord pa bade herrarnas och damernas. men om det var uptaget sa bytte folk vid bordet bade pa golvet och i vagnen endlel la barnet pa stolen brevid eller pa bordet... och satan vad skäll man fick om man sa i fran (vilket vi självklart gjorde enda)

Nej det tror jag inte!
  • Amlin

Alltså, jag skulle inte byta en bajsblöja i mitt eget kök om någon satt och åt (inte annars heller för den delen).
    Det måste finnas någon yta som är lämpligare, om inte annat så precis utan för toaletterna om det inte går att byta inne på toa.

Det känns inte kul att blanda utrymmen för mat och avföring på det sättet. Jag ammar inte mitt barn på toa och jag byter inte blöja där andra äter. Samma logik liksom.

• Sandrisen80

Fick faktiskt göra ett diskret litet byte av en blöja på min son, men gjorde det på golvet i ett litet hörn när han låg på ett liggunderlägg och visade inte ens upp innehållet för några andra matgäster som för övrigt satt med ryggen emot. Jag ville ju inte knö ner honom i overall och åkpåse å hela kittet för att springa ut på stan och leta efter ett skötrum, snacka om obekvämt... Sen är det ju stor skillnad på HUR man gör det, och hur illa "den" är...
    MEN, jag skulle inte gjort det om det fanns ett skötrum, är väl medveten om att bajslukt inte är det mysigaste under tiden man äter...

Lunchrestaurangen hade inget skötbord och jag vill inte byta på ett smutsigt toalettgolv! Tycker att alla cafèer och restauranger ska ha ett skötbord inne på toaletten, precis som de måste ha ett handfat inne i köket!

• The Ultimate Grizzy

Jag tror att många nyblivna föräldrar blir lite självcentrerade, och därför glömmer bort att hela det där "babykretsloppet" inte känns naturligt och neutralt för andra människor, i synnerhet inte när de sitter och äter. Och med babykretsloppet menar jag då hela kedjan med amning, rapning, kräkningar och bajsblöjor, och allt som hör till . För många föräldrar räknas hela det där kretsloppet till att "babyn äter" och det är väl därför alla de här amningstrådarna uppstår .

För mig är det naturligt att i köket/på restaurangen äter man, medan bajs och spyor hanteras på toaletten, såvida man inte blir hastigt sjuk och inte hinner dit, naturligtvis. Så gör jag på restaurang, så gör jag hemma hos andra och så gör jag hemma hos mig själv.

• Reglementet

Hon var dum i huvudet helt enkelt.

*Kommersiellt budskap*
  • lokisse
    Sandrisen80 skrev 2010-12-02 12:34:09 följande:
    Fick faktiskt göra ett diskret litet byte av en blöja på min son, men gjorde det på golvet i ett litet hörn när han låg på ett liggunderlägg och visade inte ens upp innehållet för några andra matgäster som för övrigt satt med ryggen emot. Jag ville ju inte knö ner honom i overall och åkpåse å hela kittet för att springa ut på stan och leta efter ett skötrum, snacka om obekvämt... Sen är det ju stor skillnad på HUR man gör det, och hur illa "den" är...
    MEN, jag skulle inte gjort det om det fanns ett skötrum, är väl medveten om att bajslukt inte är det mysigaste under tiden man äter...

Lunchrestaurangen hade inget skötbord och jag vill inte byta på ett smutsigt toalettgolv! Tycker att alla cafèer och restauranger ska ha ett skötbord inne på toaletten, precis som de måste ha ett handfat inne i köket!
    fast det tycker inte jag är ok. jag tycker att man far ga till ett ställe med skötbord eller byta i ett annat rum än där där det äts.
    Nej det tror jag inte!
  • Trynträ

Låter som hon har nåt fel i huvudet eftersom hon ens kan komma på tanken. Sjukt är vad det är. Som att man vill basunera och visa att ens barn bajsat. För att inte tala om att det luktar illa. Hon verkar lida brist på empati.

• Trynträ

Jag känner en familj som hade skötbordet på matbordet. Vidrigt var rätta ordet. Tur man inte är där så ofta. Förstår inte hur man tänker.

• Jakobs mamma

Har man en liten bebis med sig väljer man naturligtvis endast ett fik med ombytningsmöjligheter om man ska stanna en längre stund. Det är aldrig ok att byta blöja mitt i en restaurang. Fick själv en chock i somras när jag var på en utomhusrestaurang och en mamma hjälper sitt barn, ca 4 år, att kissa i rabatten mellan borden! Med 25-30 grader utomhus undrar man ju hur det lär stinka en stund senare. Helt sjukt..

Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!