• melancholy

Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!

Som rubriken lyder..

Jag och min syster sitter på en restaurang och njuter av maten, bredvid oss sitter en mamma och ammar sitt barn, inget mer med det, stör absolut inte oss. Vagnen har hon precis bredvid bordet, och rätt som det är lägger hon ner bebisen i vagnen och byter blöja (bajsblöja kan jag även konstatera att det var, då hon inte direkt var diskret) på bebisen vid bordet. Restaurangens toalett låg max 5 meter bort.

Kan någon förklara för mig hur man tänker ? Jag kom helt av mig, blev paff och förundrad.. gör man så?

/Caprii

Make them wonder why you are still smiling ..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-02 22:55

Har inte hunnit läsa alla kommentarer, men vill bara tillägga att hon redan ätit upp sin mat, och att de har skötrum på den restaurangen.
  • Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!
  • FannyGioia
    Bilburen skrev 2010-12-04 01:31:45 följande:
    En gång!? OK. Här har det varit många ungar och mycket flygande och farande. Aldrig bytits blöja mitt i en restaurant dock. Borde vara olagligt.
    Hoppsan, det var hårda bud.
  • Insatt

Jag tänkte på denna tråden idag när jag och min kille käkade på MAX i värsta ruschen. Det var inte som att någon hunnit vara där och torka av bordet innan vi satte oss. Då tänkte jag att "tänk om det varit någon som suttit här i detta halvt avskilda hörn och bytt bajsblöja på detta bord". Det var ju kö till toa och allt Kräks Fy fan, man kanske ska dra på sig bacillskräck så man alltid har med sig decinficerande våtservetter.

• xXMaLoXx
    Insatt skrev 2010-12-04 23:59:30 följande:
    Jag tänkte på denna tråden idag när jag och min kille käkade på MAX i värsta ruschen. Det var inte som att någon hunnit vara där och torka av bordet innan vi satte oss. Då tänkte jag att "tänk om det varit någon som suttit här i detta halvt avskilda hörn och bytt bajsblöja på detta bord". Det var ju kö till toa och allt Kräks Fy fan, man kanske ska dra på sig bacillskräck så man alltid har med sig decinficerande våtservetter.
    Gällande bacillskräck, så är det nog inte eventuella barnbajsblöjor du ska vara "rädd" för ;). Enligt tester så är ju folk uppenbarligen rätt risiga på att tvätta händerna efter sig, så bajs och piss har du nog lite överallt där du sätter händerna idag ;)
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Insatt
    xXMaLoXx skrev 2010-12-05 00:13:45 följande:
    Gällande bacillskräck, så är det nog inte eventuella barnbajsblöjor du ska vara "rädd" för ;). Enligt tester så är ju folk uppenbarligen rätt risiga på att tvätta händerna efter sig, så bajs och piss har du nog lite överallt där du sätter händerna idag ;)
    Jo tack jag vet, jag är barn till en chefläkare på infektionsklinik.
  • Trynträ
    FannyGioia skrev 2010-12-03 23:40:19 följande:
    Jag håller med dig egentligen, men jag tycker ändå att det är restaurangens fel.

Nej, jag har inga underlägg. Var köper man sådana? 
    Vi fick ett med i skötväskan och sen finns det såna där tunna engångs att köpa. En handduk kan man ju alltid stoppa i om man saknar ett. Såna är ju dessutom lätta att tvätta.
  • lokisse
    Trynträ skrev 2010-12-05 19:48:04 följande:
    Vi fick ett med i skötväskan och sen finns det såna där tunna engångs att köpa. En handduk kan man ju alltid stoppa i om man saknar ett. Såna är ju dessutom lätta att tvätta.
    eller man köper en bit vaxduk och syr ett eller plockar med sig en bit plastad frotte
    Nej det tror jag inte!
  • Köpenhamn
    lokisse skrev 2010-12-05 19:54:20 följande:
    eller man köper en bit vaxduk och syr ett eller plockar med sig en bit plastad frotte
    Just det. Plastad frotté. Känns längsedan. Mini är fyra.
  • lokisse
    Bilburen skrev 2010-12-05 21:26:47 följande:
    Just det. Plastad frotté. Känns längsedan. Mini är fyra.
    plastad frotte´ kan man aldrig ha för mycke av! 
    jag brukar ha en bit att sitta pa om parkbänken är fuktig pa lekplatsen, byta blöja pa som underlag pa bilstolen ja till tusen saker... det är lite som med silverteap man kan ha det till allt
    Nej det tror jag inte!
  • Köpenhamn
    lokisse skrev 2010-12-05 21:31:20 följande:
    plastad frotte´ kan man aldrig ha för mycke av! 
    jag brukar ha en bit att sitta pa om parkbänken är fuktig pa lekplatsen, byta blöja pa som underlag pa bilstolen ja till tusen saker... det är lite som med silverteap man kan ha det till allt
    Silvertejp hänger med hela livet. Plastfrotté var länge sedan jag såg röken av. Den tog sin plast och sin frotté och flyttade hemifrånGlad Ligger säkert en liten rackare längst inne i ngn garderob.
  • lokisse
    Bilburen skrev 2010-12-05 21:35:07 följande:
    Silvertejp hänger med hela livet. Plastfrotté var länge sedan jag såg röken av. Den tog sin plast och sin frotté och flyttade hemifrånGlad Ligger säkert en liten rackare längst inne i ngn garderob.
    ha ha du menar att jag kommer att ta mig ur det "plastade frotte´ är ju sa praktiskt" helvetet innom en relativt snar framtid?  
    Nej det tror jag inte!
  • Köpenhamn
    lokisse skrev 2010-12-05 21:40:36 följande:
    ha ha du menar att jag kommer att ta mig ur det "plastade frotte´ är ju sa praktiskt" helvetet innom en relativt snar framtid?  
    Det vet jag inte. Du kanske är fast i plastfrotté-träsket för all framtid. Jag tyckte det var aningens sunkigt på ngt sätt. Men praktiskt visst.
  • lokisse
    Bilburen skrev 2010-12-05 21:42:34 följande:
    Det vet jag inte. Du kanske är fast i plastfrotté-träsket för all framtid. Jag tyckte det var aningens sunkigt på ngt sätt. Men praktiskt visst.
    jag skulle nog aldrig ha det i sängen.
    Nej det tror jag inte!
  • Köpenhamn
    lokisse skrev 2010-12-05 21:44:32 följande:
    jag skulle nog aldrig ha det i sängen.
    Nej, ingen höjdare. Inte i vagnen heller. Tyckte jag. Fast bättre än inget. Bäst att byta regelbundet.
Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!