• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • Madness82
    tessan27 skrev 2014-09-02 11:18:33 följande:

Ska strax iväg på bedömningssamtal på psykiatrin. Är sjukt nervös, känns jobbigt och lite overkligt. Har aldrig varit i kontakt med psykiatrin innan. Jag har gått hos olika psykologer i omgångar men genom VC och BVC och MVC.
    Har fått fylla i en massa papper som jag ska ta med mig, får inte glömma dem bara... brukar glömma saker som jag ska ha med mig. Men nu sitter jag med dem bredvid mig.
    Får väl se hur det här går. Håll tummarna.

Lycka till!!!
  • Tess1985

Hej har Inte följt tråden Men hoppas på att komma in här.
    Jag är en tjej på 28år född 85.

Jag har två barn (söner) en man en hund och en katt.Vi bor söder om Sundsvall där vi hyr ett hus.

Jag fick min diagnos för ca 6månader sen efter att ha stått i kö jätte länge.
    Ser det positivt för då vet JAG varför jag har känt mig aannorlunda

Jag har även hypotyreos och misstänkt myalgi.

Mvh Terese

• Madness82
    Tess1985 skrev 2014-09-04 11:29:01 följande:

Jag har två barn (söner) en man en hund och en katt.Vi bor söder om Sundsvall där vi hyr ett hus.

Mvh Terese

HÄR är du inte annorlunda. Välkommen
  • Anonym
    Madness82 skrev 2014-09-04 12:35:44 följande:
    HÄR är du inte annorlunda. Välkommen
    Tack så mycket
  • fluu
    Tess1985 skrev 2014-09-04 11:29:01 följande:

Mvh Terese

Har också(svår) hypotyreos.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym
    fluu skrev 2014-09-04 19:34:22 följande:
    Har också(svår) hypotyreos.
    Oki ja det är inge kul ..
    Det är en jobbig sjukdom tycker jag
  • Anonym (adhd Aspie dubbel)

Känner mig ledsen över vad mina inpulser ställer till med. Direkt när en inpuls kommer. Reagerar jag och handlar där efter. Vill stypa min adhd. Har prövat en mängd olika mediciner. Men inget har fungerat för mig. Fått kraftiga biverkningar och hudutslag. Men måste finna ett sätt att dämpa då det hela förstör mitt liv. Min familj vet om allt. Men det förstår ändå inte vad det innebär. De tror jag hittar på. Men så är inte fallet alls. Vill ju inget annat änn hantera situationen. Är ledsen som tusan.

• Anonym (Tina)

Jag är en kvinna på 31 år som troligtvis har ADHD och asperger. Har stått i kö för utredning sen början av året, känns frustrerande för jag har ingen aning om hur länge till jag måste vänta. Jag har aldrig tagit några mediciner fast jag har varit deprimerad, haft självmordstankar och panikångest när jag var yngre. Nu mår jag bra psykiskt.Min fästman har hjälpt mig mer än nån inom psykiatrin kunnat göra, han gör mig lycklig och har hjälpt mig få tillbaka livsglädjen. 

Vi har hund och katter men inga barn än. Min barnlängtan är extrem, den biologiska klockan ticka för fullt. Men är osäker på om jag vågar skaffa barn för tänk om de ärver de diagnoser jag troligtvis har. Min fästman har ingen diagnos, har mycket stöd från honom och resten av familjen. 

Har alltid känt mig udda, som ett freak som har svårt att passa in någonstans. Jag var mobbad i skolan. Har jobb som trappstädare på samhall på 75%.

• Madness82
    Anonym (adhd Aspie dubbel) skrev 2014-09-07 19:22:27 följande:

Känner mig ledsen över vad mina inpulser ställer till med. Direkt när en inpuls kommer. Reagerar jag och handlar där efter. Vill stypa min adhd. Har prövat en mängd olika mediciner. Men inget har fungerat för mig. Fått kraftiga biverkningar och hudutslag. Men måste finna ett sätt att dämpa då det hela förstör mitt liv. Min familj vet om allt. Men det förstår ändå inte vad det innebär. De tror jag hittar på. Men så är inte fallet alls. Vill ju inget annat änn hantera situationen. Är ledsen som tusan.

Jag brukar avreagera mig på gymet. Det lättar lite
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen