miism skrev 2011-02-04 13:25:17 följande:
Kramiis: Lyxhustru är inget hinder för socialt umgänge :) Vad tror du alla expat fruar sysslar med här nere? Går och tränar, fikar, hänger på golfclubben...tycker man ser grupper med solbrända kvinnor överallt här, och jag kan garantera att över hälften av dem inte jobbar... Sen kan det så klart förbättra självkänslan om man har något "eget" att syssla med på dagarna också och inte vara så beroende av sin man hela tiden. Vi har fortfarande en del planer på att maken min ska jobba utomlands längre fram, och då får jag inte ens jobba. Får vara hemmafru på heltid helt enkelt :) Dock vet jag att hela ansvaret för vårt sociala liv kommer att hänga på mig isåfall, så det lär väl ta sin tid det med, OM det nu blir av. Vi ska komma hem från det här äventyret helskinnade först och vi vågar nog inte ens nysa om att åka iväg igen till våra familjer de närmsta åren :)
Stor kram till er allihop från ett varmt och soligt Nairobi. Våra vänner kom, trots dansk strejk, fram inatt, med allt bagage och de ligger nu nere vid poolen och njuter. Vi ska strax gå ner vi med, ska bara invänta att lillkillen vaknar och att maken jobbar klart.... Sen väntar fruktfika nere vid poolen. Igår var livet KASS efter ett mindre bra hembesök, men som förhoppningsvis gick ok iallafall, men idag skiner solen hyfsat igen :)
KRAM
hehe, men jag vill nog ha ngt att pyssla med
hoppas ni får det mysigt med era vänner nu!
KRAM!