• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • beellas
    mucklis skrev 2011-02-18 09:44:22 följande:
    Oki, skoj att det snart är dags för dig. =)

Min förlossning var jättebra. Det tog bara 9 timmar från första värken och allt gick ganska smidigt.
    Jag badade i ca en timme och det var väldigt bra smärtlindring. När jag var öppen 8-9 cm tog de hål på hinnan och jag började med lustgas. Ett tag senare var han född. =) Fick 4 st inre stygn, hade nån bristning.

Personligen tycker jag att de fösta dagarna efteråt var värre än förlossningen då man blöder mkt, det svider när man kissar och hela kroppen är i princip slut. =P Men man återhämtar sig snabbt. =)

(Hela förlossningshistorien finns på min blogg: www.delatliv.blogg.se )
    åh det låter som en skön förlossning, jag har ju hört historier där de tagit 48timmar. usch!
    får hoppas det går snabbt och smidigt för mig också. jag tänkte också bada och helst ingen smärtlindning alls. men på sin höjd lustgas, absolut inget annat, jag är så nålrädd så ryggbedövning utersluter jag även om jag är döende haha.
    jag ska verkligen in på din blogg och läsa NU :D
  • Kezelie

Casperochmamma - Jag åker ifrån lilla Oskarström, så hade kunnat svänga inom och plocka upp er när vi ska på träffen. Om du inte löst det på annat sätt! :)
    Kram

• beellas
    Kezelie skrev 2011-02-18 11:38:56 följande:
    Casperochmamma - Jag åker ifrån lilla Oskarström, så hade kunnat svänga inom och plocka upp er när vi ska på träffen. Om du inte löst det på annat sätt! :)
    Kram
    Hej :) Jag bor också i oskarström och såg att du också är 19 :) Hade varit kul att prata lite, jag flyttade till oskarström från halmstad för 5månader sen, känner ingen här och kan inget här haha, lite trist.
  • Kezelie

Bella : Jaså?! :D Men gud, jag trodde jag var ensam i denna rötna byn haha. Självklart då får vi ju ses och hitta på något. Jag kommer uppe från Kungälv från början och har snart bott här i två år, känner inga mer än min käraste fästman och hans killkompisar haha. Men adda mig gärna på facebook eller ta mitt mobil numer 0700374789 och skicka sms eller nått! :D
    Kram

• beellas
    Kezelie skrev 2011-02-18 14:38:53 följande:
    Bella : Jaså?! :D Men gud, jag trodde jag var ensam i denna rötna byn haha. Självklart då får vi ju ses och hitta på något. Jag kommer uppe från Kungälv från början och har snart bott här i två år, känner inga mer än min käraste fästman och hans killkompisar haha. Men adda mig gärna på facebook eller ta mitt mobil numer 0700374789 och skicka sms eller nått! :D
    Kram
    Haha nej jag bor här också! Haha tycker de är jätteskönt här dock, lugnt och skönt.
    Vad heter du på Facebook? :) Var någonstans här i Oskarström bor du? :)
    Kram
  • mucklis
    beellas skrev 2011-02-18 11:33:14 följande:
    åh det låter som en skön förlossning, jag har ju hört historier där de tagit 48timmar. usch!
    får hoppas det går snabbt och smidigt för mig också. jag tänkte också bada och helst ingen smärtlindning alls. men på sin höjd lustgas, absolut inget annat, jag är så nålrädd så ryggbedövning utersluter jag även om jag är döende haha.
    ja, för vissa tar det tid. En vän fick sin son för ett tag sedan, 30 timmar tog det. Stackarn säger jag bara. =/ Jag tror du klarar dej på lustgas. =) Dock hjälper den faktisk inget bara så du vet. Man blir bara snurrig och lite lost. Men, man kommer inte ihåg smärtan efter en värk. ^^

Om det blir jobbigt (jag tyckte det var ganska lite smärta tills de tog hål på hinnan) så tänk: "Det håller bara i sig i en minut, sen blir det bättre". Det hjälpte mig att fokusera på andningen och inte få panik. =) Men jag tror det kommer gå jättebra. Min vän som jag nämnde tidigare klarade sig utan epidural vad jag förstått så man är starkare än vad man tror. =)
  • beellas
    mucklis skrev 2011-02-18 19:16:54 följande:
    ja, för vissa tar det tid. En vän fick sin son för ett tag sedan, 30 timmar tog det. Stackarn säger jag bara. =/ Jag tror du klarar dej på lustgas. =) Dock hjälper den faktisk inget bara så du vet. Man blir bara snurrig och lite lost. Men, man kommer inte ihåg smärtan efter en värk. ^^

Om det blir jobbigt (jag tyckte det var ganska lite smärta tills de tog hål på hinnan) så tänk: "Det håller bara i sig i en minut, sen blir det bättre". Det hjälpte mig att fokusera på andningen och inte få panik. =) Men jag tror det kommer gå jättebra. Min vän som jag nämnde tidigare klarade sig utan epidural vad jag förstått så man är starkare än vad man tror. =)
    åh stackare! jag hoppas verkligen de går snbbt för mig. jag tycker alla tar den där epiduralen, som om man inte klarade sig utan typ, men förr i tiden klarade man sig utan problem ju. nejnej de är inget för mig iaf! jag ska göra allt för att tänka positivt :) men du, känns de inte som en evighet att vara på förlossningen och bara vara där när man har värkar, dom kan ju hålla på i flera flera timmar lixom, blir de inte otroligt tråkigt, även om man har fullt upp med allt då så kan jag tänka mig att de blir jävligt lamt, eller har jag fel? :)
  • Theta

Min förlossning var också snabb, från första värken till hon var ute så tog det ca 6,5 timme :D Tyckte inte heller att lustgasen gjorde något. Jag blev bara tung i huvudet och mina läppar domnade av :/
    Så nästa gång tänkte jag köra utan smärtstillande helt och hållet :)

• Lyndi
    beellas skrev 2011-02-18 11:33:14 följande:
    Jag läser den här tråden då och då när den dyker upp, trots att jag inte är en "ung mamma". Jag var väl relativt ung när jag blev gravid med sonen dock, 22 år. Nu fyller jag snart 27 och väntar ett syskon den 23 februari. Jag bor strax utanför Halmstad.
    Kunde inte låta bli att kommentera beellas kommentar, för min första förlossning tog 49 timmar.
    ♥ William 2007-02-26 ♥ ♥ BF 2011-02-23 ♥
  • Mia386

min tog 18 timmar från vattnet gick. och jag tyckte lustgasen var bra ^^  
    vi har haft magsjuka här hemma, men tur nog har dottern klarat sig från det :) 

Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?