• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • stina8503
    mucklis skrev 2011-03-01 19:23:10 följande:

Hur gamla ska bebbar vara innan man kan börja ta med de lite överallt? Än så länge tycker jag min son på 5 veckor är lite liten kanske, men finns det någon lagom ålder såhär i influensatider? =)

Ush, vad svårt. Det är väl "farligt" för vem som helst att vistas med andra människor just nu.
    Ammar du? I så fall ger det ett ganska bra skydd men det finns ju inga garantier.
    Ingen behöver ju pilla på honom, vi kan köra se men inte röra. Förstår om du också vill hänga med ut och leva.
  • mucklis
    Jag ammar. Ja, jag behöver komma ut lite, men vill inte riskera att Liam blir sjuk. =/ Tror jag får vänta ett tag till innan jag vågar sitta på café med honom. Då hinner det ju förhoppningsvis bli lite varma och finare väder med. =)
    När började ni här inne i forumet ta med era små ut?
  • Theta

Vi tog med Cassie ut rätt tidigt. Typ 4-5 veckor. Men då var det inga förkylningar och så som härjade direkt. Var vänner eller familj förkylda/sjuka så sköt vi upp besök tills alla var friska :)

• mucklis
    Theta skrev 2011-03-01 23:35:52 följande:
    Vi tog med Cassie ut rätt tidigt. Typ 4-5 veckor. Men då var det inga förkylningar och så som härjade direkt. Var vänner eller familj förkylda/sjuka så sköt vi upp besök tills alla var friska :)
    oki. Det är lite tråkigt att det ska gå så mkt förkyldningar och skräp nu och att det ska vara så kallt. Liam behöver komma ut och få lite frisk luft. =/ Är iof ute och går när det är över nollan men han har varit ganska så förkyld ett bra tag nu så vågar knappt gå ut. =S
  • stina8503
    mucklis skrev 2011-03-01 21:09:15 följande:
    Jag ammar. Ja, jag behöver komma ut lite, men vill inte riskera att Liam blir sjuk. =/ Tror jag får vänta ett tag till innan jag vågar sitta på café med honom. Då hinner det ju förhoppningsvis bli lite varma och finare väder med. =)
    När började ni här inne i forumet ta med era små ut?
    Hej igen!
    Har pratat med mmin mamma som jobbar på neonatalen i Halmstad. Hon tycker INTE att så små ska vara ute och uppe bland folk så länge RS viruset härjar. Dom små ska ligga nerbäddade i sina vagnar och inte tar upp i affärer, fik mm. Dom hade många små mycket sjuka inne på hennes avdelning nu. Usch och fy ingen man önskar sig eller dom. Men så länge man är ute är det inte så farligt, vi får ta en utomhus fika, en vaker vårdag, när nu de dyker upp ;)
  • SamsonS
    stina8503 skrev 2011-03-04 21:05:17 följande:
    Hej igen!
    Har pratat med mmin mamma som jobbar på neonatalen i Halmstad. Hon tycker INTE att så små ska vara ute och uppe bland folk så länge RS viruset härjar. Dom små ska ligga nerbäddade i sina vagnar och inte tar upp i affärer, fik mm. Dom hade många små mycket sjuka inne på hennes avdelning nu. Usch och fy ingen man önskar sig eller dom. Men så länge man är ute är det inte så farligt, vi får ta en utomhus fika, en vaker vårdag, när nu de dyker upp ;)
    Hur går det för dig Stina? Ingen bebis än? :) Vi var ju på RUL i torsdags och blev flyttade igen, fast åt "rätt" håll denna gången :P Men allt såg fint ut och jag är inte lika säker längre på att det är en kille ;) Men vi får väl se!

Kram
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • mucklis
    stina8503 skrev 2011-03-04 21:05:17 följande:
    Hej igen!
    Usch! =S
    Ja, antar att det är farligt för även äldre barn just nu, men kanske särskilt för de allra minsta. Det är ju absolut ingen bråska att fika, jag klarar mig bra hemma med. ^^ Men det skulle vara trevligt att träffa folk då och då, hehe. Men, men. Hellre en frisk bebis än umgänge. =)
  • stina8503
    SamsonS skrev 2011-03-04 21:22:42 följande:
    Hur går det för dig Stina? Ingen bebis än? :) Vi var ju på RUL i torsdags och blev flyttade igen, fast åt "rätt" håll denna gången :P Men allt såg fint ut och jag är inte lika säker längre på att det är en kille ;) Men vi får väl se!

Kram
    Hehe, nej ingen bebis ännu, men nu börjar jag faktiskt längta ordentligt nu, 16 dagar kvar... Kommer säkert gå över tiden bara för att Leon kom tidigare... Bara den kommer när den är redo och är frisk så är jag så glad så.

UL är så spännande och skönt att ni blev flyttade åt rätt håll. Varför är du inte lika säker på att det är en kille längre?? Såg ni något eller såg ni kanske inte något....??? Visst är det spännade att fantisera och gissa, en beis blir det iaf ;)

Kram, kram
  • SamsonS
    stina8503 skrev 2011-03-06 10:29:10 följande:
    Hehe, nej ingen bebis ännu, men nu börjar jag faktiskt längta ordentligt nu, 16 dagar kvar... Kommer säkert gå över tiden bara för att Leon kom tidigare... Bara den kommer när den är redo och är frisk så är jag så glad så.

UL är så spännande och skönt att ni blev flyttade åt rätt håll. Varför är du inte lika säker på att det är en kille längre?? Såg ni något eller såg ni kanske inte något....??? Visst är det spännade att fantisera och gissa, en beis blir det iaf ;)

Kram, kram
    Sambon tyckte sig se att det var en tjej redan första gången vi var på ul, och denna gången tyckte vi båda. Men man är ju inte så bra på sånt där så kan ju ha sett helt fel också, haha. Det är en riktig liten vilding jag har i magen iaf ;)
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Mia386

Det är så svårt att se kön på ul när man inte är van, sambon var säker på att hans såg en snopp på båda UL vi gjorde, var ju helt fel :P 

Hur går det för dig stina?  

Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?