• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • stina8503
    Mia386 skrev 2011-03-06 21:36:00 följande:
    Det är så svårt att se kön på ul när man inte är van, sambon var säker på att hans såg en snopp på båda UL vi gjorde, var ju helt fel :P 

Hur går det för dig stina?  
    Fortfarande ingen bebis... Leon fyller 2 år på fredag skulle inte bli förvånad om bebisen bestämmer sig för att titta ut då... Jag mår ganska bra fortfarande så så farligt är det inte, har börjat känna av fogarna igen... men inget som hindrar mig från att leka och leva så det är ok.

Mia: Absolut, håller med, det är inte lätta att se kön när man inte är van att läsa av UL, man kanske ser lite vad man vill se... Spännande att försöka se men det är svårt.

Emelie: Härligt med en vilding, det har jag med, en i magen och en utanför ;)
  • engelmede

Heej tänkte hoppa in här om det är okej ?=) har precis plussat efter att jag tog ut min p-stav 14 februarii så de gick fort!=) Är 18 år men fyller 19 i maj, bor med min sambo vid stationen i halmstad, hade varit jätte roligt o lära känna fler som är i samma situation o väntar en liten nu eller kanske rent av har barn ?=) Har precis flyttat hit från ängelholm så känner inte så många så det hade gort det extra roligt att träffa nytt folk!:D roligt o se att det finns fler unga gravida här runt halmstad=)

• SamsonS
    engelmede skrev 2011-03-11 08:36:01 följande:
    Heej tänkte hoppa in här om det är okej ?=) har precis plussat efter att jag tog ut min p-stav 14 februarii så de gick fort!=) Är 18 år men fyller 19 i maj, bor med min sambo vid stationen i halmstad, hade varit jätte roligt o lära känna fler som är i samma situation o väntar en liten nu eller kanske rent av har barn ?=) Har precis flyttat hit från ängelholm så känner inte så många så det hade gort det extra roligt att träffa nytt folk!:D roligt o se att det finns fler unga gravida här runt halmstad=)
    SJälvklart får du vara med oss här :) Vad roligt med lite fler! Hehe ja, det var snabbt, gick lika fort för mig när jag slutade med mina piller så du är inte ensam ;) Jag bor i Laholm, men kommer igentligen från Halmstad från början, bodde också vid stationen innan, är snart 22 år!

Vi tjejer från Laholm har träffats en gång och vi hara pratat om att ses i Halmstad någon gång och ta en fika om du skulle vilja hänga på :)

Kram
    Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • engelmede

Självklart vill jag hänga på =) hade kunnat vara i samma vecka som du ungefär men, det blev tyvärr abort=( det var inte planerat och hände trotts dagen efter piller, min familj stöttade inte mig och jag och min kille hade inte varit tillsammans så länge dessutom ville jag inte riskera att föda mitt i min student, men nu har vi flyttat ihop och känner att det passar bättre så :D

• Theta
    engelmede skrev 2011-03-11 08:36:01 följande:
    Trevligt med lite nytt folk i tråden, och grattis till bebis i magen Skrattande

Fan vad sur jag är!! Var på öppnis i måndags och där berättade en av mammorna att hela familjen legat hemma i magsjuka förra veckan, gissa vad jag vaknade upp med igår? Så jävla irriterande, än så länge så har sambon klarat sig, men Cassandra har blivit dålig i magen Obestämd

Varför är det så svårt för folk att hålla sig hemma de närmsta dagarna efter de haft magsjukan? Jag själv har inte en tanke på att sätta en fot på öppnis förrän tidigast 1 vecka efter sista kräkning/bajsning.. Är inte så sugen på att träffa vänner eller handla heller, för det känns inte okej att smitta andra med detta skitet..

Extra retsamt är även att de satt upp lappar på dörrarna och inne på öppnis om magsjukan, och att denna tjejens dotter var sjukt snorig.  Varför går ens sociala behov före andras hälsa? Grrrr..! Demon
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta

Tisdags var vi på öppnis menade jag, blev lite förvirrad :P

• stina8503

Leons 2-årsdag är avklarad och bebisen är kvar i magen = lyckat ;)

Vad säger ni tjejer om en fika nästa vecka?
    Vill bara fylla upp veckans alla dagar så tiden går...
    Jag kan tisdag eller onsdag. Roberts café i Halmstad såg ut att vara ett ganska barnvänligt fik.
    Hur har ni det nästa vecka och vad tror ni om Roberts?

Kram, kram

• Theta

Det hade varit mysigt men jag avstår nog faktiskt.. Vill inte riskera att smitta ner någon med magsjukan :( Annars så hade vi gärna hängt med :)

Men ni får tänka på mig ;)

Skönt att bebis fortfarande är kvar i magen och att kalaset gick bra :) Hade ju varit lite jobbigt om bebis hade bestämt sig för att komma mitt i firandet ^^

Ikväll så är vi inne på tredje natten med femminutersmetoden och det fungerar jättebra :) Första natten var värst, då tog det 45 minuter innan hon somnade, igår blev hon tyst efter 5 minuter och lekte i ca 10 minuter innan hon somnade och nu ikväll tog det ca 10 minuter innan hon blev tyst :)
    Så det går på rätt håll och det är inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Hon sover bättre och äter bättre. Har satt upp ett schema för hur vår vardag ska se ut, och det går jättebra. Lite synd nu med magsjukan bara, för vår dagliga promenad har blivit inställd :/

• Mia386

Vad skönt Becky :) 

Jag har tyvärr inte råd att åka och fika något. CSN ville ha pengar ju, så vips så försvann nästan all FP efter allt var betalt, tror jag hade 200 kr kvar, men även det är slut.. så hemma fika är mer för mig. Då kan man baka och ta med, vilket är billigare :)  

• Theta

Vi borde ha en "hemmafika" sen någon gång när det är varmare ute, så kan barnen vara ute och leka lite. Så kan alla ta med lite fika och bjuds på, ett litet knytis :) Det hade varit mysigt..

Gud vad jag längtar efter sommaren! Varmt väder och mysiga grillkvällar med familj och vänner :)

Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?