• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • beellas
    Lyndi skrev 2011-02-18 23:15:44 följande:
    Jag läser den här tråden då och då när den dyker upp, trots att jag inte är en "ung mamma". Jag var väl relativt ung när jag blev gravid med sonen dock, 22 år. Nu fyller jag snart 27 och väntar ett syskon den 23 februari. Jag bor strax utanför Halmstad.
    Kunde inte låta bli att kommentera beellas kommentar, för min första förlossning tog 49 timmar
    Grattis :) ÅH säg inte så.. 49timmar?! herreguuud.. jag börjar bli orolig nu haha.
  • Lyndi
    beellas skrev 2011-02-19 11:13:03 följande:
    Grattis :) ÅH säg inte så.. 49timmar?! herreguuud.. jag börjar bli orolig nu haha.
    Det var inte så hemskt som det låter. Jag sa bara en kort stund efteråt att "det här gör jag om igen". Och snart är det dags att göra om det.
    ♥ William 2007-02-26 ♥ ♥ BF 2011-02-23 ♥
  • Kezelie

Bella : Ja om du söker på Kristine Karlsson och sedan så söker du på ort/län där du skriver Oskarström så ska du få fram mig. Jag bor mot skavböke/fröslida hållet. :)
    Kram

• mucklis
    beellas skrev 2011-02-18 19:30:43 följande:
    åh stackare! jag hoppas verkligen de går snbbt för mig. jag tycker alla tar den där epiduralen, som om man inte klarade sig utan typ, men förr i tiden klarade man sig utan problem ju. nejnej de är inget för mig iaf! jag ska göra allt för att tänka positivt :) men du, känns de inte som en evighet att vara på förlossningen och bara vara där när man har värkar, dom kan ju hålla på i flera flera timmar lixom, blir de inte otroligt tråkigt, även om man har fullt upp med allt då så kan jag tänka mig att de blir jävligt lamt, eller har jag fel? :)
    man klarar sig utan epidural. ^^
    hehe, när man har värkar så koncentrerar man sig på att ta sig genom dom. jag tyckte tiden gick väldigt snabbt, typ att 9 timmar var 2 timmar eller nåt. ^^
    jag tyckte inte de var lamt lr nåt, var mest irriterad på ryggvärken som aldrig riktigt försvinner mellan värkarna. =P
  • stina8503

Hej, hej!
    Underbart med alla förlossnings berättelser.
    Min förlossning har jag bara positiva minnen av. 6,5 timmar från regelbundna värkar, en kur med streilt vatten i ryggslutet, lite lustgas sedan kom prinsen, liten och lätt blå! Hämtade sig snabbt som tur var ;)
    Tror verkligen vi behöver träffas och prata mer :)

Hur har ni det den måndagen den 28 februari?
    Ska vi träffas på Milles i Laholm som har babycafé mellen 9-11?
    Som jag förståd det på personalen där så var där ingen som kom på babycafet nu så vi blir antagligen bara vi.
    För er som inte varit på Milles kan jag berätta att om alla tar med sig vagnar kan det blir problem för oss att få plats, fiket verkligen är jättelitet (och jättemysigt).

Jag och sonen är litet förkylda bara så ni vet, mycket som går nu. Tycker inte heller att de alldra minsta pluttarna ska vara ute på fik, jag hade inte riskerat det, det kommer fler träffar och snart är det vår och då kan vi träffas ute istället, inte så farligt med smittor då.

Kram på er allaihopa

• Kezelie

Jag tror jag kan komma då, ser inte ut som att jag har något vettigare i kalendern den dagen. Ja, förkylning går verkligen runt som bara den nu. Mycket pga väder förändringarna som skiftar fram och tillbaka också. Hoppas ni blir bättre! :) Och jag hade heller inte rekommenderat att man tar med en liten utan att man väntar med det! :) Kram

• SamsonS

Jag kan nog också komma då:) är så roligt att träffa andra att prata med, sambon fattar ju inte, haha, och vi har inga nära kompisar som ska ha barn eller har barn heller...ska bli superkul att träffa ett gäng! :)

• Theta

Jag ska in till  arbetsförmedlingen och skriva in mig, eller vad man ska kalla det, den 28:e. Jag kan ju se vilka öppettider de har och så, för om det passar så kommer gärna jag och Cassandra.
    Men Cassandra är hostig och snorig så ni vet, men jag tror nog att hon ska bli bättre tills dess :)

¤l Cassandra 100331 l¤
  • Kezelie

Men ska vi göra en lista eller något på alla som kommer så man har koll och vi vet alla som kommer? :)

Kram

• Theta
    Kezelie skrev 2011-02-20 13:02:10 följande:
    Men ska vi göra en lista eller något på alla som kommer så man har koll och vi vet alla som kommer? :)

Kram
    Det tycker jag låter bra :) Men just nu så kan inte jag göra det iaf, Cassie är på tok för gnällig för att jag ska hinna sitta ner i 30 sekunder bara :/
    ¤l Cassandra 100331 l¤
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?