• Impartial

Cambridge för viktminskning...

tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
    Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.

• Svar på tråden Cambridge för viktminskning...
  • Tvillingmamma09

Hoppar tyvärr av denna tråd nu, klarar inte cambridge trots att jag verkligen vill. idag fick jag gå ifrån ett träningspass efter halva tiden bara för att jag blev så illamående så jag behövde spy, min kropp klarar de verkligen inte. Och jag vill inte heller pausa med träningen då jag ser det som viktigt att samtidigt som viktminskning pågår att kroppen tajtas till. Så jag går över på GI nu och hoppas på att de ska fungera bättre. Men jag önskar er all lycka!

• Ponzo

Dag 14 avslutad idag på ren kur. Vägde mig idag och blev lite halvknäckt...:
    Första veckan hade jag gått ner 3,6, men enligt dagens vägning har jag bara gått ner 0,6 kg denna andra veckan!! Har inte syndat något alls utan hållt mig till mina 3 påsar om dagen! 
    En timme innan vägningen körde jag 20 min på min crosstrainer, och drack iofs nästan 0,5 l vatten + en halv shake strax innan jag vägde mig, och har dessutom ägglossning i dagarna då jag brukar samla lite mer vatten än vanligt, men blev ändå rätt knäckt! Vill ju se mer resultat efter ytterligare en hel vecka, har dessutom gått ett par promenader i veckan så det är inte så att jag suttit på sofflocket och latat mig. Ska vänta 3 dagar sen väga mig igen, hoppas på bättre resultat då...

• gambia90

tjoho, nu är det kväll och dag 1 är bakom mig ;)
    jag , jag kommer skriva här varje dag , flera gånger, för jag älskar mat och kakor så detta blir verkligen en prövning ...så jag behöver babbla av mig.

träningspasset idag var skittråkigt men imorogn blir det ZUMBA ...längtar

• gambia90
    Ponzo skrev 2011-01-16 20:40:31 följande:

Första veckan hade jag gått ner 3,6, men enligt dagens vägning har jag bara gått ner 0,6 kg denna andra veckan!! Har inte syndat något alls utan hållt mig till mina 3 påsar om dagen! 
    En timme innan vägningen körde jag 20 min på min crosstrainer, och drack iofs nästan 0,5 l vatten + en halv shake strax innan jag vägde mig, och har dessutom ägglossning i dagarna då jag brukar samla lite mer vatten än vanligt, men blev ändå rätt knäckt! Vill ju se mer resultat efter ytterligare en hel vecka, har dessutom gått ett par promenader i veckan så det är inte så att jag suttit på sofflocket och latat mig. Ska vänta 3 dagar sen väga mig igen, hoppas på bättre resultat då...

men totalt är det ju ca 4,5kg på två veckor!
    Tänk vad det blir om du ger det två veckor till ;)
    heja dig!
  • mamma isabell

Dag 7 avklarad och vågen visar 72,9 alltså -4,8 kg. Det är jag väldigt nöjd med. Men nu står jag i valet eller kvalet om jag ska fortsätta ren kur 1 vecka till eller om jag ska börja trappa upp och köra kombinerad istället. Vill ju börja träna simning ordentligt och på ren kur blir jag trött för minsta lilla. Hur har ni gjort. Har ni forward gått ned i ok takt när ni kör kombinerad?

• Emmas mamma Johanna

hej på er! va duktigt  ni kämpar! ja börjar också idag och undrar om ja får va med... Eller ska vi "nya" göra en egen tråd? 

• Sophiebysophie
    Ponzo skrev 2011-01-16 20:40:31 följande:

För det första är det bästa att väga sig direkt på morgonen efter toabesöket, utan kläder. Gör det varje dag så får du en rättvis vikt.

Men 4.2 kg är inte lite totalt på 2 veckor ändå. Jag gick ner 5 kg på 14 dagar, men då väger jag mig som sagt på morgonen. Du hade ju vätska osv i dig, så om du väger dig i morgon bitti så ska du allt se att vågen visar mindre!
  • Sophiebysophie
    Tvillingmamma09 skrev 2011-01-16 17:17:16 följande:
    Hoppar tyvärr av denna tråd nu, klarar inte cambridge trots att jag verkligen vill. idag fick jag gå ifrån ett träningspass efter halva tiden bara för att jag blev så illamående så jag behövde spy, min kropp klarar de verkligen inte. Och jag vill inte heller pausa med träningen då jag ser det som viktigt att samtidigt som viktminskning pågår att kroppen tajtas till. Så jag går över på GI nu och hoppas på att de ska fungera bättre. Men jag önskar er all lycka!
    Jag kan rekommendera att köra GI Kickstart, den körde jag 3 veckor i höstas, det funkar verkligen, men tar ju längre tid. Jag gick ner 3 kg på 3 veckor, alltså 1 kg i veckan. Men jag tränade ingenting då. Åt jätte gott!
    Blev mycket keso, ägg, skinka, ost, kött osv.

Så om du inte klarar av CK så är GI ett bra alternativ.
Svar på tråden Cambridge för viktminskning...