• Impartial

Cambridge för viktminskning...

tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
    Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.

• Svar på tråden Cambridge för viktminskning...
  • Lady Magoo
    Sophiebysophie skrev 2011-01-09 22:58:05 följande:
    Jag har kissat på stickor och jag klev in i ketos 3dje dagen. Borde man inte tappat mer än 3.3 kg första veckan? 2 kg är ju vatten.. så då har jag bara gått ner 1.3 kg första veckan. Lite missnöjd är jag. Men jag kämpar på. Har minskat 1 cm runt magen och låren. 
    3,3 kg är ganska normalt för din vikt. Alla går ner så olika. En kompis med extrem övervikt gick bara ner 2,2 första veckan, men nästan dubbelt så mycket 3:e veckan (ovanligt)

En arbetskamrat till mig hade 40 kg övervikt och gick ner sjuka 7,3 första veckan. Önskar det var jag

Jag åt igår kväll. En kycklingfilé med tomat och purjo till. Var så galet hungrig så jag mådde illa o var yr. Nya tag idag. Av erfarenhet har jag haft svårt att gå tillbaka trots att jag åt nyttigt och ketos inte bör påverkas så mycket.

Men skam den som ger sig
  • Syster C
    Sophiebysophie skrev 2011-01-09 22:58:05 följande:
    I fredags träffades vi kollegor och hade italiensk afton, jag hade till och med lagat en paj. Men jag drack bara min cambdrige och vatten! Fastän det ställdes fram godis o choklad framför en på bordet. Kände mig så stark och duktig. Jag är verkligen super motiverad nu! Kollekorna peppar mig också.
    Vad duktig du är! Snyggt att stå emot!
    Angående om du borde minskat mer första veckan; så tänkte jag också, men sen insåg jag att typ 1,5 kg på en vecka är INTE dåligt.  Jag menar, det är ju ändå ett helt stort mjölkpaket eller hur?  Var nöjd!
    Jag tycker  det ska bli spännande att se hur vecka 2s vikt kommer att se ut,, nu när vattnet redan är borta liksom.

HEJJA OSS!!
  • Impartial

Var hos min viktkonsulent idag och köpte nya pulverpåsar för två veckor framöver. Så nu bara rullar det på. Visst, det känns lite segt och tråkigt att bara äta soppa och shakes, men vad är väl några futtiga veckor av ens liv. Tids nog får vi äta igen - om dock på ett helt annat sätt och mycket nyttigare än vad vi gjort förut. Men just nu skulle en sallad med keso och tonfisk kännas som den värsta smarriga festmåltiden...

• Hathor

-3,4kg första veckan :)  

Har dock stått still ett par dagar vilket e lite tråkigt... men det är bara att bita ihop :)  Bara 3veckor kvar :D

Min blogg om viktresan.

• dotson

Vad duktiga alla är!

Jag klarar inte en hel pulverdag utan fuskar lite varje dag. Inte bra. Tre dagar har det blivit kyckling och sallad (en gång bortbjuden och två ggr hemma), igår blev det lite philadelphiaost och idag några skivor ost. Inte mycket till kolhydrater dock men varje gång jag äter så blir jag bara mer sugen så jag måste bara sluta med det. Får mina ketosstickor imorgon så då kan jag hålla koll på ketosen. Tror det är bra för mig att se om mina små fusk får man att komma ur.

Fusken har i varje fall fått mig att stå still i vikt sedan i torsdags, idag  på dag 8 blev det -2,7 dvs samma som i torsdags. Men som någon skrev så är det först vecka två som man kan tala om viktminskning, första veckan är det ju mest vatten som man går upp igen när man börja äta normalt.

Jag skrev ju tidigare om att jag inte vill visa på jobbet. Idag blandade jag till mina påsar på jobbet och drack upp inne på toaletten. Imorgon ska jag införskaffa en thermosmugg så då kan jag blanda på toan och dricka vid skrivbordet.

• gladare

Hej på er är inne på dag 5 o känner mig äntligen klart i huvudet men trött/slö. Funkar okej har kunnat fokusera bra på att få till det. Hur går det för er? Har en fundering till er, jag läste en blogg igår där nämndes vattenförgiftning o sen inget mer, vad innebär det? le Kan vi drabbas av det när vi dricker våra litrar vatten?

• Viggos Mamma01

Hej på er !

Jag började med min kur igår,alltså inne på 2:a dagen.
    Jag vill gå ner 25 kg, hoppas hoppas att denna kur ger resultat =)

Har köpt för 5 veckor,så tänkte köra på ren kur tills jag börjar nå min målvikt.
    Sedan gå över till kombinerad kur.

Jag väger (igår) 93.6 och är 172 cm lång.
    Mitt midjemått var 108 cm,precis ovanför naveln.

Nu jääävlar ska kilorna rasa =)

Hur har det gått för er alla?
    Hur mkt gick ni ner första veckan?
    Midjemått etc?

puss på er !

• FreeForAll
    gladare skrev 2011-01-11 09:35:02 följande:
    Hej på er är inne på dag 5 o känner mig äntligen klart i huvudet men trött/slö. Funkar okej har kunnat fokusera bra på att få till det. Hur går det för er? Har en fundering till er, jag läste en blogg igår där nämndes vattenförgiftning o sen inget mer, vad innebär det? le Kan vi drabbas av det när vi dricker våra litrar vatten?
    Nej, jag tror man måste dricka JÄTTEmycket vatten för att bli förgiftad.

Jag har gått över till kombinerad kur nu, två påsar och en liten middag, men fortsätter gå ner i vikt så det är jag  glad över. Pallade inte ren kur.
    Det ante mig.
  • Sophiebysophie
    Viggos Mamma01 skrev 2011-01-11 12:58:26 följande:
    Hej på er !

Jag började med min kur igår,alltså inne på 2:a dagen.
    Jag vill gå ner 25 kg, hoppas hoppas att denna kur ger resultat =)

Har köpt för 5 veckor,så tänkte köra på ren kur tills jag börjar nå min målvikt.
    Sedan gå över till kombinerad kur.

Jag väger (igår) 93.6 och är 172 cm lång.
    Mitt midjemått var 108 cm,precis ovanför naveln.

Nu jääävlar ska kilorna rasa =)

Hur har det gått för er alla?
    Hur mkt gick ni ner första veckan?
    Midjemått etc?

puss på er !
    Hej
    Jag är på v.2 på 2a dagen, Gick ner 3.3 kg första veckan. Är 167 cm lång och starvikten va 86.1 kg. Vill gå ner 20 kilo i alla fall, då är jag nöjd. Men gärna några skönhetskilon till. Men jag gör upp delmål, först -10 kg, så får jag se hur lång tid det tar.
    Jag tycker det går väldigt lätt att gå på ren kur, så jag kör på nu så länge det går. Sen har jag tänkt trappa upp med ett mål om dagen men ändå äta cambridge morgon och kväll. Jag åt mkt smörgåsar på kvällarna förr och det är inte nyttigt.
    Jag minskade förresten ner 1 cm i midjan och runt låret, minskade även lite runt bysten :(
  • Viggos Mamma01
    Sophiebysophie skrev 2011-01-11 13:21:41 följande:
    Hej
    Jag är på v.2 på 2a dagen, Gick ner 3.3 kg första veckan. Är 167 cm lång och starvikten va 86.1 kg. Vill gå ner 20 kilo i alla fall, då är jag nöjd. Men gärna några skönhetskilon till. Men jag gör upp delmål, först -10 kg, så får jag se hur lång tid det tar.
    Jag tycker det går väldigt lätt att gå på ren kur, så jag kör på nu så länge det går. Sen har jag tänkt trappa upp med ett mål om dagen men ändå äta cambridge morgon och kväll. Jag åt mkt smörgåsar på kvällarna förr och det är inte nyttigt.
    Jag minskade förresten ner 1 cm i midjan och runt låret, minskade även lite runt bysten :(
    härligt =)
    det är skönt att höra att man går ner iallefall,
    Har du motionerat något under dom här 2 veckorna?

Jag ska träffa min konsult nästa tisdag igen,och väga/mäta mig.
    Får se vad vågen visar då,efter jag vägt mig så tänkte även jag sätta upp delmål. =)
    Är grymt peppad,nu ska kilorna rasa =)
Svar på tråden Cambridge för viktminskning...