• Impartial

Cambridge för viktminskning...

tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
    Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.

• Svar på tråden Cambridge för viktminskning...
  • Sophiebysophie
    mamma isabell skrev 2011-01-17 08:31:27 följande:
    Dag 7 avklarad och vågen visar 72,9 alltså -4,8 kg. Det är jag väldigt nöjd med. Men nu står jag i valet eller kvalet om jag ska fortsätta ren kur 1 vecka till eller om jag ska börja trappa upp och köra kombinerad istället. Vill ju börja träna simning ordentligt och på ren kur blir jag trött för minsta lilla. Hur har ni gjort. Har ni forward gått ned i ok takt när ni kör kombinerad?
    Kör en vecka till, då kommer du gå ner ca 2 kg till, det är ju så enkelt när man väl är inne i det! Det värsta är ju i början.
    Blir lite avvis att du väger så lite som 72.. jag ligger på 80.7 kg, har gått ner 5 kg nu på 2 veckor. Men jag tycker det går jätte enkelt så jag kör på, hade först tänkt köra 4 veckor eller 10 kg. Men nu är jag så jäkla sporrad och motiverad att jag kan hålla på hur länge som helst känns det som, så jag ska köra februari ut också.
    Alltså 6-7 veckor till! Sen borde jag väga runt 65 kg hoppas jag.
  • Tindro

Är nu inne på min andra dag på Cambridge. Det går bra! Känner mig inte så hungrig, men kommer ibland på mig själv med att planera vad vi ska äta till middag Avbryter när jag kommer på mig själv och tänker istället på vad jag ska bjuda mig själv på när ja klarat en vecka på ren kur - bygga naglar kanske? Eller något annat kul!
    Jag känner mig ganska yr idag dock, men det kanske är vanligt? Jag fick inte vågen att fungera men ska se om jag kan köpa en ny efter jobbet idag. 

Hur var de första dagarna för er?  

Kul att det började flera nya! 

• gambia90

Min man åt just en ostmacka med gurka på och det var lite jobbigt ;)
    Men jag känner fortfarande att jag fixar detta! Kul.

Förut när jag testat cambridge har jag alltid fuskat lite och tänkt att några kakor gör väl ingenting
    men nu jäklar!
    ikväll blir det zumba

• Viggos Mamma01

Gud vad jag är nervös inför morgondagens vägning.
    Är såå rädd att min konsulents våg ska visa över 90 igen.
    I söndags morse när jag vägde mig stod min våg på 89.9 alltså en viktnedgång på 3.7 kg
    Idag har jag hållt på med ren kur i exakt 1 vecka,så det är ju absolut inte dåligt.
    Men tappade insperationen nu imorse när jag vägde mig igen.
    Är hemma hos mamma och hennes våg visade 90.8 imorse. =(
    Man vet ju aldrig om den stämmer eller inte,har hört att man ska väga sig på samma våg som man började väga sig på.

Var på BVC idag med sonen,vägde mig på deras våg för att jämnföra lite.
    Deras visade 91.8,då var jag fullt påklädd och hade pricis druckit en shake.
    Åhhh jag HOPPAS HOPPAS att vågen imorgon iallefall visar runt 88 kg.

Man kan väl inte gå upp 1 kg på ett dygn när man inte har fuskat.eller?

• Impartial

Vad duktiga ni är allihopa!

Man får inte glömma bort att lite motivationssvackor och motgångar i form av att vågen inte visar så mycket minus man hoppats på hör till!

Själv har jag mens denna veckan. Sur, grinig, less, supertrött och VRÅLHUNGRIG. Dag 17 på ren kur lämnar jag nu bakom mig - på lördag är vi bjudna på middag, så då ska jag TUGGA för första gången på vad som då blir tre veckor!!!

Sedan är det två veckor till - och en ny fest, och en ny klänning jag vill vara snygg i.

Sedan är det ytterligare två veckor - och en ny fest...!

Mellan dessa ska jag också köra ren kur. Väger mig inte den här veckan eftersom jag känner mig supersvullen och sådär, så jag skulle nog bara bli deppig. Men tror att jag tappat cirka 10 kg sedan jag började. Känner mig fortfarande mullig, men inte alls lika illa som förut...

• Impartial

Två bra valspråk:

Health is wealth, and movement is medicine!

---

NOTHING tastes as good as skinny feels.

Det var Kate Moss som sa det senare, och visst är det lite extremt - men ni förstår... smaken av en kola eller en ostfralla, är det verkligen värt det om man känner på sin bula framtill? Tror inte det va.

• Impartial
    gambia90 skrev 2011-01-17 12:46:40 följande:
    Min man åt just en ostmacka med gurka på och det var lite jobbigt ;)
    Men jag känner fortfarande att jag fixar detta! Kul.

Förut när jag testat cambridge har jag alltid fuskat lite och tänkt att några kakor gör väl ingenting
    men nu jäklar!
    ikväll blir det zumba
    Min man satt och åt framför mig innan idag, min favoriträtt - bulgursallad, soltorkade tomater och haloumi-ost. MORR. Han stöttar mig annars, men just idag orkade han väl inte flytta sig ifrån mina hungriga ögon.
  • Impartial
    Emmas mamma Johanna skrev 2011-01-17 09:04:09 följande:
    hej på er! va duktigt  ni kämpar! ja börjar också idag och undrar om ja får va med... Eller ska vi "nya" göra en egen tråd? 
    Alla som vill får vara med! The more, the merrier!
  • dotson

Usch, nu har jag tre svåra dagar framför mig med konferens och jobbluncher. Ska försöka att inte äta kolhydrater och hålla mig till soppa morgon och kväll. Lite segt att det kommer ny just ner min platå verkar vara över. Dock bara 4 kg ner på dag 17. 11,6 kvar till första mål...

• gambia90

OK. dag 2 avslutad och början på dag tre men renkur.
    Vågen visar -2,5 kg men det är väl bara vatten.

jag trodde träningen skulle göra mig tröttare och mer slut, men utan den hade jag nog gett upp. jag har blivit mycket piggare sedan jag började träna, piggare och gladare.

inatt drömde jag att jag åt en pizza och att jag sedan fick en sådan ångest över att jag brutit den renakuren så jag ville kräkas upp allt....
    Det är första gången i mitt liv jag drömde om mat

Svar på tråden Cambridge för viktminskning...