• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • IdaElinLivia040611
    MuM2girls skrev 2011-01-09 10:26:10 följande:

Gud har är man så trött hela tiden, vill helst gå och sova kl 20 men gubben blir sur då eftersom jag brukade klaga på honom när han gick och la sig tidigt, hihi.

Illamående kommer mer och mer smygande, på morgonen är det värst. Sedan kommer det på kvällen igen:(

Är väldigt törstig hela tiden, kan dricka massvis med vatten varje dag.

I dag går jag in i v7<3 eller 6+0!!

Kommer nu bli pirrigt framöver då jag senast fick MF innan dottern var i v7+0

Är också sjukt trött...kan sova hur mycket som helst känns det som. Och för två dagar sen tog illamåendet fart. Jag som nojjat innan att jag mådde för bra. Nu är jag spyfärdig mest hela tiden, bara kvällar som det känns ok.
    Fattar inte hur mycket jag kan äta. Är konstant hungrig. Man får liksom aldrig en mättnadskänsla. Men det känns jätte bra att det kom så att man vet att allt står bra till hittills i alla fall.

Idag ska jag försöka ta mig till gymmet var så länge sen sist, kanske kan få lite energi av det...hoppas.
    Bävar inför en proppad jobb vecka nästa vecka, hur fan ska det gå Kräks
  • betula

Ja det här med namn... Flicknamn har jag redan säkra namn (bearbetar sambon lite gällande dem dock), men pojknamn tycker jag är skitsvårt!

• BettyBoop 123

Usch kommer man vara så här trött under hela graviditeten?
    Illamåendet har inte helt kommit igång än, tack och lov.

• betula
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-09 12:11:09 följande:
    Usch kommer man vara så här trött under hela graviditeten?
    Illamåendet har inte helt kommit igång än, tack och lov.
    Ja jag hoppas innerligt att tröttheten blir bättre m tiden! För sen kommer ju magen med! Hur skall ma orka om grundorken är så här dålig liksom?
  • iMammasMage

Imorse kom illamåendet  å brösten är ömma! Tänk va glad man kan bli för dessa symptom hi hi!

Jag känner mig seg, men har även svårt att somna om kvällarna trots att jag är trött. Känner mig lätt varm dessutom å får svettatacker. Nån mer som får det?

BettyBoop-Kommer ihåg från min förra graviditet, att tröttheten (den där extrema) kom senare under första trimestern å efter det så varierade det från vecka till vecka. Vissa dagar sov jag helt ohämmat från klo 20-08.00!
    Nu är det ju inte ens möjligt med en lite 2åring som vill att man ska  upp klarvaken å leka diverse lekar :)
    Men visst börjar  jag känna av tröttheten sakta men säkert. Det är bara att bocka å tacka för alla dessa symptom :) 

♥ (¯`°?.¸ ♥ kärlekens frö ♥¸.?°´¯) ♥
  • Miniapa

Nu har illamåendet satt in, tur det finns Piggelin i frysen!

• MuM2girls
    Miniapa skrev 2011-01-09 12:59:56 följande:
    Nu har illamåendet satt in, tur det finns Piggelin i frysen!
    Jag äter päronsplitt:) Konstigt nog är det bara det goda som är gott nu, vanlig mat, mackor m.m kan kännas lite jobbigt just nu:( Titta i kylen i morse blev illamående på alla pålägg, bläää!!
  • Flisan79

Åhh, piggelin åt jag typ 5 om dagen i slutet med barn 1...hihi!

Svett och frysattaker om vart annat tycker jag det ät. Tycker dessutom att jag lättare luktar svett... Urk!

• Majmamma1984

Nu är jag säker, det blir starkare o starkare. Plus på första "försöket" efter mf! =) Hjärta Kan inte tro det, vi är så lyckliga.

Visst var det någon som hade gjort en bf-lista?

Svar på tråden BF september 2011