• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • givinglife
    SannaMac skrev 2011-01-08 17:38:19 följande:
    Tack ni som svarat om foglossning! Jag hoppas sannerligen inte att mina ljumskstick och -ilningar tyder på det... såhär tidigt liksom, då blir det ingen skojig graviditet! Men huvudsaken är att inte fröet tar skada iaf. Pratade med Vårdguiden i morse och hon tyckte i alla fall inte det lät som nåt farligt, eftersom jag inte har ont hela tiden. Avvaktar helt enkelt...
    Det är ju lite olika hur foglossning ter sig, beroende på om det är framfog eller bakfogar eller alla 3...
    Jag hade besvär från ca v8 till v 20 när jag väntade dottern, kryckor sista veckorna där, men sen mirakulöst så försvann det och hade bara lite lätta besvär i slutet.
    Karakteristiskt för foglossning är att det hugger när du tar långa steg, smärta när du vänder dig i sängen, svårt att gå i trappor...

Förra grav hade jag bäcken bälte från ca v6-7 för att klara att jobba över huvudtaget... Hoppas på att det inte behövs den här gången
  • smurfan8402

våran BF är planerad den 10 sep Glad
    mår jätte illa varje morgon o brösten gör ont, men värst är fan ryggen. ont i svanken. men värst efter en arbetsdag. vad kan det bero på?

• miqaw
    Hannabus skrev 2011-01-08 23:46:00 följande:
    När berättar ni för familj och chef? Jag o sambon har inte berättat för ngn än, känns konstigt men är bara i vecka sex.. på måndag jobb o jag sover middag varje dag o är genomseg, undra hur de ska gå...
    Jag kommer nog vänta så länge det går, familjen efter v 12, vi bor ändå i annan stad och chefen... Ja du, det blir väl när jag måste få ledigt för att gå till BM Flört
  • Miniapa

Våra familjer vet och chefen kommer jag berätta för om 2 veckor när jag ska till läkaren och bm två dagar i rad. Men vet att han kommer bli glad. Han var jättebra när vi förlorade vår son i v21 i oktober.
    Sen har vi berättat för våra närmsta, 3 par, kommer säga til fler när vi gjort moderkaksprov runt v10-12.

• Emelie8409
    Flisan79 skrev 2011-01-08 19:50:03 följande:
    Hoho nej, inte alla ...har typ inga och visst blir man lite nojjig då alla andra verkar ha massorDrömmer
    Skönt att man inte är ensam!!
  • Miniapa

Tröttheten har satt in ordentligt! Jag sover numer middag med dottern varje dag. Undra hur det ska gå nästa vecka på jobbet? Har ju tur och jobbar ½tid bara men ändå...onsdagar och torsdagar jobbar jag 10-18, kanske får ta en powernap på lunchen :)

• SannaM
    k03san skrev 2011-01-08 22:42:10 följande:

Så tråkigt att höra IZZ!

Jag undrar hur ni ställer er till att vaccinera er mot svininfluensa/influensa? Tydligen prioriteras gravida inom vissa landsting och rekommenderas att ta spruta nr 2, medan andra landsting menar att det räcker med sprutan förra året.

Ha en fortsatt go helg!

Jag ringde vårdcentralen om det här med vaccinering, eftersom min mamma hetsade om att jag MÅSTE ta sprutan. Sjuksköterskan som jag pratade med lät väldigt skeptisk dock, hon tyckte det kändes dumt att ta sprutan så tidigt i graviditeten när fostret utvecklas som mest, eftersom man inte vet hur det kan påverkas... men hon sa att jag skulle prata mer med min BM om saken. Möte först 27 jan dock
  • MuM2girls

Gud har är man så trött hela tiden, vill helst gå och sova kl 20 men gubben blir sur då eftersom jag brukade klaga på honom när han gick och la sig tidigt, hihi.

Illamående kommer mer och mer smygande, på morgonen är det värst. Sedan kommer det på kvällen igen:(

Är väldigt törstig hela tiden, kan dricka massvis med vatten varje dag.

I dag går jag in i v7<3 eller 6+0!!

Kommer nu bli pirrigt framöver då jag senast fick MF innan dottern var i v7+0

• Grodlår

God morgon :) Vaknade nyss, maken lät mig sova ut idag. Vaknade vid 8 av att snön rasade av taket med ett BRAK. Trodde inte att jag skulle kunna somna om eftersom jag mådde så sjukt illa. Men det kunde jag med besked. Kommer inte ihåg sist jag sov till halv 12. Maken bestämde ett flicknamn igår. Lite tidigt tycker jag, men men.......

Svar på tråden BF september 2011